Gå til innhold

Bringebærfromasje, uten bringebær---

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, da. Jeg vet at det høres dumt ut. Men vi skal ha gjester til helga, og det passer så godt med bringebærfromasje til dessert. Men en av gjestene, klarer ikke å spise "frøene" fra bringebærene. En spesiell grunn til det som jeg ikke vil komme inn på her. Jeg tenker derfor at om jeg koker opp frosne bær og bruker saften i fromasjen i stede for hele bær. Så pyntet jeg med friske bringebær, for de kan jo bare plukkes av.

Noen som har gjort noe sånn og ev. har en oppskrift som passer. Det er jo forsåvidt sånn vi lager sitron- og appelsinfromasje - presser saft, men så ble jeg plutselig litt usikker her. 

Anonymkode: bea41...7b2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gjør vel alltid det når man lager fromasj?

Jeg har laget det mange ganger, og "siler" alltid de kokte bærene gjennom en sil for å få vekk frøene.

Anonymkode: 5abda...010

Skrevet

Det vil sikkert fungere veldig bra og jeg tror uansett jeg ville gjort det slik uten frøene uavhengig av om noen ikke liker det. 

Og jeg ville valgt å pynte med noe annet, hva med finrevet sjokolade? 

Anonymkode: dd4b3...81c

Skrevet

Takk, ja, det var det jeg egentlig tenkte, men så har jeg lest en del oppskrifter og de sier at bærene skal være med.  Da prøver vi uten, så får vi heller ha en boks god is og noen ekstra bringebær i reserve. 

Anonymkode: bea41...7b2

Skrevet

Du trenger ikke koke? Bare å mose bærene gjennom en sil.

Anonymkode: 90e0b...ea5

Skrevet

Om du vil gjøre det veeeeldig enkelt så koker du opp en pk med bringebærgele (bruk kun 2.5 dl vann). Avkjøl og bland den inn i 5 dl vispet krem. 2 timer i kjøleskap og du har en nydelig bringebærfromasj uten steiner😊

Anonymkode: 8d270...d2d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...