Gå til innhold

Noen som har tips til middag med hermetisk picnic/bog skinke?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Holder på å spise ut av det vi har her hjemme og hae flere skinkebokser, så skulle gjerne hatt litt inspirasjon til hva jeg kan bruke det til.

Anonymkode: 025e4...0d4

Fortsetter under...

Skrevet

De er godt med pasta og ostesaus! Lag tykk saus og bland pasta og skinketerninger. Ha salat og  hvitløksbagetter til. 

Det er jo også godt i omelett.

Bruker det i nuddelsuppe en sjelden gang. Strimlet og med strimlet hodekål. 

Anonymkode: 7343b...c47

Skrevet

Pastasalat

Skinkegrateng

Til gratinert blomkål i stedet for stekt bacon.

Anonymkode: e1dfe...8f4

Skrevet

Ostesmørbrød. Masse sennep, skinke, tomatskiver, ost og inn i ovnen. 

Skrevet
Himmel og hav skrev (19 minutter siden):

Ostesmørbrød. Masse sennep, skinke, tomatskiver, ost og inn i ovnen. 

Nam! Der har du kveldsmaten min. Flaks at jeg følte for å kjøpe sennep i går😇

Skrevet

I min barndom hadde vi potetstappe, erter, kokte egg og skinkeboks. Agurk og tomater vil mine barn også ha til. Kuttet bare skinkeboksen i skiver og serverte den kald. Nå har mange av disse kommet i papp, de syns jeg smaker papp så de bruker jeg ikke. Og merkelig nok liker ungene mine dette, Jeg tror dette var mammas «lommeboka er tom mat», da alt dette var noehun alltid hade i skapet. 

Omelett med tykk hvit saus og skinke er noe vi her i huset liker veldig godt. Også en av mammas jer er blakk middag. Lager omelett helt vanlig i panna, men steker på svak varme slik st den sveller mye. Lager en tykk hvit saus, den skal ikke være rennende. Har salt, pepper og revet muskatnøtt i den. Tar den halve omeletten, strør over strimlet skinke (vi liker best pølsebiter, men skinke er godt det også og perfekt å bruke opp rester på) tar på litt mer saus før omeletten bettes over. Ligger noen få min i panna så kjøttet varmes litt. Serveres med brød og evt salat. Dette høres veldig rart ut, ser rart ut også, men merkelig nok syns alle det er godt. Bare mamma som klager hver gang jeg lager den, for hun forbinder den med dårlig råd. Det har hun saagt til meg etter jeg var voksen, så jeg og min søster så aldri noen sammenheng når vi var mindre. 

Anonymkode: 2616a...89f

Annonse

Skrevet

80 talls salat. Særlig gubben her synes det er kjempegodt. Blandet salat, hardkokte egg, skinke i biter, thousand island og rundstykker 😉

Ellers er kremet pastasalat med den skinken godt.

Anonymkode: 9da85...bf0

Skrevet

Jeg synes det kan være ok å bytte ut fisken i fiskegrateng med små skinketerninger. 

Altså "skinkegrateng", servert med grønnsaker eller salat.

Anonymkode: 00d7c...628

Skrevet

Skinkegrateng er en favoritt her. Skinke, pasta og hvit saus. Gratinert med ost i ovnen.

Anonymkode: 3653b...b8b

Skrevet

Tusen takk for alle tips, tar gjerne i mot flere 😊

Hi

Anonymkode: 025e4...0d4

Skrevet

Horn med innbakt ost og skinke

pai med skinke og gressløk. 

Anonymkode: 3cf11...1a0

Skrevet

Bakt potet med skinke og ønskelig topping.

Fylt pita med slinke og ønsket tilbehør.

Anonymkode: ba601...aaa

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 3.2.2022 den 18.02):

De er godt med pasta og ostesaus! Lag tykk saus og bland pasta og skinketerninger. Ha salat og  hvitløksbagetter til. 

Det er jo også godt i omelett.

Bruker det i nuddelsuppe en sjelden gang. Strimlet og med strimlet hodekål. 

Anonymkode: 7343b...c47

Skulle akkurat til å foreslå det samme. Bare at jeg synes det er best å steke skinken i terninger slik at den får en litt crispy overflate. Og så strø den over pasta'n med ostesaus.

Anonymkode: 2a4a0...eb1

Annonse

Skrevet

Pasta, med saus av fløte, løk og ferske tomater. Gjerne fersk basilikum og parmesan.

Kokt ris, steke skinke i pannen, koke brokkoli, lage bernaise.

Grateng med pasta, brokkoli, blomkål og ostesaus + salat ved siden av.

Skrevet

Stekt ris bruker jeg det i. Steker løk og grønnsaksblanding i olje, hiver oppi skinke, kokt ris, og til slutt et par sammenpiskede egg. Smaker til med salt, pepper og en dæsj soyasaus. 

Anonymkode: ca81e...27f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...