Anonym bruker Skrevet 7. februar 2022 #26 Skrevet 7. februar 2022 Anonym bruker skrev (9 timer siden): Ja jeg synes at denne er litt vanskelig. Det er greit at det bør være en grense et sted, men jeg husker når jeg gikk på ungdomskolen så var det en gjeng jenter som hang etter fotballspillere. Dette skjedde fra de var 14-15 år og flere av de så eldre ut enn de var. Så hvem har da ansvaret? Flere av de hadde falsk ID for å komme inn på utesteder også. Til HI: Nei jeg har ikke noe på rullebladet. Anonymkode: 825de...109 Ja, det er vanskelig. Det er derfor det må overlates til domstolene, ekspertene i faget, til å ta disse avgjørelsene. Men når det gjelder unge menn som blir sammen med jenter i 15-års alder en gang, blir dømt for det, og aldri gjør det igjen, så er det ikke disse som er gjentakelsesfare. Det er en kriminell handling, uten tvil. Men dette med å forhindre at folk som er gjentakelsesfare fra å bli ansatt i jobber med barn, eller ha posisjoner der de har omgang med barn, handler ikke om å straffe noen, det handler om å forhindre at de som er gjentakelsesfare gjør noe slikt igjen. Flere her har trodd at å ikke få det festet i rullebladet at vedkommende er en gjentakelsesfare er det samme som fritak for straff. Det er feil. Men dette er altså ikke noe som er til for å straffe folk. Det er til for å beskytte alles barn, også deres, mot de som i verste fall ikke klarer å styre seg. Anonymkode: da203...eba
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå