Anonym bruker Skrevet 3. februar 2022 #1 Skrevet 3. februar 2022 Jeg hadde egentlig håpet at pandemien fortsatt var på det høyeste så jeg slapp selskap. Ikke fordi jeg ikke har lyst på selskap, men mannen er så ekstremt usosial at vi har mer eller mindre mista alle venner de siste tyve år. Jeg bor ikke på mitt hjemsted så jeg har ikke egne venner her vi bor. Syns så mange feirer så stort og da bare ha en vanlig dag uten noen markering av noe slag blir liksom det ultimate bevis på at man er ensom. Jeg har sagt jeg godt kunne tenke meg at vi reiste vekk på en fin tur på dagen men det var bare fjollete mente han. Jeg gruer meg skikkelig til «alle» på jobb og slikt spør hva vi skal finne på på den store dagen når det bare blir en hverdag som alle. Ungdommene i hus kunne sikkert tenkt seg at vi gikk ut for å spise sammen og det har jeg og lyst til, men mannen liker ikke å spise ute for han kunne jo treffe noen han ikke har lyst å treffe. Jeg henger meg sikkert opp i at «alle» feirer stort, men det er kanskje ikke sånn? Anonymkode: 2b37d...900
Kira Skrevet 3. februar 2022 #2 Skrevet 3. februar 2022 Det finnes nok både de som har store selskap og de som ikke feirer i det hele tatt. Hvis du har lyst til å finne på noe den dagen synes jeg du burde, uavhengig av hva mannen din mener. Si at du vil ha en natt på spahotell og middag på restaurant med han, og drit i at han mener det er fjollete. Gjør det et sted dere ikke kjenner noen slik at han slipper å treffe kjente. Eller hvis du har venner i en annen by kan du reise dit for å spise ute med dem. Hvis dette ikke går så ta med ungdommen din ut på restaurant. Blås i mannen, da får han klare seg selv hvis han ikke gidder å bli med. Du fortjener litt kos på bursdagen din hvis det er hva du ønsker.
Tante Hufsa Skrevet 3. februar 2022 #3 Skrevet 3. februar 2022 Greia er ikke at du gruer deg tilmålte bli femti, du gruer deg til å få spørsmål. Du synes det er leit at dine ønsker ikke blir hensyntatt. Å få spørsmål er en påminnelse om at mannen din er en egoistisk dust som ikke ser dine behov. Vet du, du er 50. Reis, gjør noe gøy. Spør venninner, venninner, familien, en kollega. Reis uten mannen. Blir han sur, javel, du har sagt hva du ønsker, han vil ikke. Du må reise mens du kan er mitt råd. Man angrer mer på de reisene man ikke tok enn de reisene man gjennomførte.
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2022 #4 Skrevet 3. februar 2022 Ta med deg tenåringene, og reis på en koselig ferie med de. Anonymkode: 6e93c...635
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2022 #5 Skrevet 3. februar 2022 Jeg syns at du skal la mannen sitte hjemme, og så spiser du middag med barna dine på en fin restaurant! Det blir helt sikkert veldig hyggelig, og dette er noe du fint kan fortelle på jobb også. Middag med familie på restaurant er helt innafor som feiring. Så kan du og mannen kanskje ha litt vin og noe fingermat senere på kvelden. Hvis det blir for sent så får han heller velge å bli med. Anonymkode: 27e38...80a
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2022 #6 Skrevet 3. februar 2022 Om det er noen trøst så kan det ikke bli mer patetisk og ensom enn min 50-års dag. Jeg satt alene og spiste middag på restaurant og t.o.m. jobben glemte meg selv om de vanligvis feirer alle som blir 50. Jeg fikk 2 telefoner den dagen (sønnen min og søsteren min). Så uansett hva du gjør eller ikke gjør så kan det neppe bli verre enn det der. Det gjør fortsatt vondt å se hvor usynlig jeg er. Grattis med dagen på forskudd. Anonymkode: 3177d...55d
Himmel og hav Skrevet 3. februar 2022 #7 Skrevet 3. februar 2022 Da synes jeg at du skal minne mannen på, og gjerne i store bokstaver og fet skrift, at din 50-årsdag handler om deg og ikke det minste, lille grann om han. Sånn det er nå, så begrenses alt du kunne tenke deg av han. Det kan det gjerne gjøre de 364 andre dagene i året, men en eneste dag kan han ta seg sammen, reise på en helgetur el. med deg eller med hele familien og på den måten vise at han setter ditt ønske over sitt eget. Om han fortsatt ikke vil, så hadde jeg planlagt tur med ungene eller med ei venninne. Eller planlagt selskap eller fest og invitert de du ville av familie, venner og kolleger, og så fikk mannen heller la være å dukke opp. At han er usosial trenger ikke å begrense deg resten av ditt liv.
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2022 #8 Skrevet 3. februar 2022 Eksen min var like kjip og usosial som mannen din. Jeg greide ikke å akseptere at han var så tafatt, ergo eks. Anonymkode: cb5db...705
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2022 #9 Skrevet 3. februar 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Om det er noen trøst så kan det ikke bli mer patetisk og ensom enn min 50-års dag. Jeg satt alene og spiste middag på restaurant og t.o.m. jobben glemte meg selv om de vanligvis feirer alle som blir 50. Jeg fikk 2 telefoner den dagen (sønnen min og søsteren min). Så uansett hva du gjør eller ikke gjør så kan det neppe bli verre enn det der. Det gjør fortsatt vondt å se hvor usynlig jeg er. Grattis med dagen på forskudd. Anonymkode: 3177d...55d ❤️ Anonymkode: d9a8d...8dd
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2022 #10 Skrevet 3. februar 2022 Har 3 venninner som hadde dameselskap. Da trenger jo ikke mannen være med. Ser at du ikke har venner der du bor. Men kanskje du kunne invitere med deg noen venninner fra andre steder? Anonymkode: d9a8d...8dd
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2022 #11 Skrevet 3. februar 2022 Du trenger ikke feire på selve dagen, når folk på jobb spør sier du bare at du var ute og spiste middag med familien. At det bare var deg og ungene trenger du ikke si noe om. Så reiser du til hjemplassen din helga før eller etter og sier at du reiste "hjem" og feiret med familie og venner fra gamle dager. Jeg feirer heller ikke om det er noe trøst, jeg liker ikke sånne store happenings, så her blir det også bare å gå ut og spise med familien. Men her blir mannen med da, han er mye mer sosial enn meg. Anonymkode: 02c59...19a
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2022 #12 Skrevet 3. februar 2022 Du kan ikke gjøre noe med alderen ( 50 er faboulus by the way) men du kan gjøre noe med hvem du deler de neste 50 årene med.. Anonymkode: f1bde...844
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2022 #13 Skrevet 3. februar 2022 Blir 50 selv dette året og det gledes med skrekkfryd å runde halvveis til 100. Og 50 årene er de nye 40 Ang sammenkomst så hadde jeg samlet de jeg ønsker og latt mannen sitte hjemme å surve. Som flere skriver, en dag i året er det DIN dag og da får han innfinne seg i det. Anonymkode: ca50f...d41
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2022 #14 Skrevet 3. februar 2022 Dustemann. Hadde gruet meg til alle dager med en sånn i hus. Anonymkode: 4fdbe...202
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2022 #15 Skrevet 3. februar 2022 Jeg henger meg mer opp i at mannen ødelegger alt som kunne ha vært hyggelig for deg. Han bør ha noen seriøst magiske fingre og en førti centimeters pikk for å oppveie for alt det der. Anonymkode: c80a1...19a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå