Anonym bruker Skrevet 3. februar 2022 #26 Skrevet 3. februar 2022 Anonym bruker skrev (30 minutter siden): Hvorfor har han ikke jobb? Jeg hadde ikke gitt en voksen mann penger for å bidra til å gjøre husarbeid i sitt eget hus, altså. Hvis han vil kjøpe snus og lignende unødvendige greier, får han tjene pengene til dette selv. Jeg hadde ikke sponset lungekreft til ungen min. Anonymkode: b85b8...8ef Det er ikke uvanlig at 18-åringer ikke har jobb, altså. Det er ofte nok med skole og trening, og mange steder er det få jobber og mange om beinet sånn at de faktisk ikke får tak i jobb. Her vi bor er det bare fem av 30 i klassen til min 18-åring som har jobb, rett og slett fordi det ikke er jobber nok å oppdrive. Anonymkode: 45971...a3f
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2022 #27 Skrevet 3. februar 2022 Det er dessverre ikke opp til deg å bestemme. Klikke blir bortkastet. Det du derimot kan gjøre er å ikke gi han penger han kan bruke på snus, dine penger = ditt valg og sette opp en liten oversikt over hva det faktisk koster. Tipper han får seg en overraskelse. Funka på vår som skaffet seg en wape. Anonymkode: e3ccf...f19
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2022 #28 Skrevet 3. februar 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Selvsagt vil det hjelpe! Jeg hadde blitt rasende om ungdommen løy for å få penger til snus. Jeg kan ikke nekte en myndig person å verken røyke, snuse eller drikke, men jeg nekter å betale for det. Her hadde det blitt månelyst, og siden det er sjelden jeg blir sint hadde det gjort inntrykk, jo. Anonymkode: 6290a...fb9 Antakelig hadde du skjøvet barnet unna deg ved å klikke Anonymkode: ec2e1...a17
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2022 #29 Skrevet 3. februar 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Hvorfor har han ikke jobb? Jeg hadde ikke gitt en voksen mann penger for å bidra til å gjøre husarbeid i sitt eget hus, altså. Hvis han vil kjøpe snus og lignende unødvendige greier, får han tjene pengene til dette selv. Jeg hadde ikke sponset lungekreft til ungen min. Anonymkode: b85b8...8ef Alkohol da? Hadde du stoppet pengene da? Anonymkode: ec2e1...a17
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2022 #30 Skrevet 3. februar 2022 Anonym bruker skrev (9 minutter siden): Antakelig hadde du skjøvet barnet unna deg ved å klikke Anonymkode: ec2e1...a17 Barnet? En attenåring tåler fint å få en overhøvling altså. Jeg har ikke oppdratt persilleblad. Anonymkode: 6290a...fb9
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2022 #31 Skrevet 3. februar 2022 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Joda han gjør litt plikter her hjemme men da skal jeg heller støvsuge selv enn å la han gjøre det og så kjøpe snus for pengene. Anonymkode: a4037...83c Eh, bor han hjemme må han faktisk hjelpe til eller flytte for seg selv, uavhengig av om han får betalt. Hva slags mann er det du oppdrar? Anonymkode: 80de0...7f1
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2022 #32 Skrevet 3. februar 2022 Anonym bruker skrev (12 minutter siden): Eh, bor han hjemme må han faktisk hjelpe til eller flytte for seg selv, uavhengig av om han får betalt. Hva slags mann er det du oppdrar? Anonymkode: 80de0...7f1 En som vil bytte ut moren sin med ei dame han forventer gjør samme jobb som moren hans gjorde. Anonymkode: f0648...c2c
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2022 #33 Skrevet 3. februar 2022 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Alkohol da? Hadde du stoppet pengene da? Anonymkode: ec2e1...a17 Selvfølgelig. Anonymkode: b85b8...8ef
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2022 #34 Skrevet 3. februar 2022 Reaksjonen din nå, gir en liten pekepinn om hvorfor han ikke har fått seg til å innrømme det Anonymkode: a09fe...ad7
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2022 #35 Skrevet 3. februar 2022 Anonym bruker skrev (16 minutter siden): Reaksjonen din nå, gir en liten pekepinn om hvorfor han ikke har fått seg til å innrømme det Anonymkode: a09fe...ad7 Ja han vet at vi tolerer ikke snus eller røyk. Det burde ingen med litt mellom ørene gjøre. Anonymkode: a4037...83c
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2022 #36 Skrevet 3. februar 2022 Ganske ekkelt at rommet ryddes så sjeldent at det samler seg opp sånne mengder der inne. Du får bare kutte alle kontanter, bilen kan lades hjemme, mat har dere i kjøleskapet. Du kan spandere månedskort på buss osv. Har han ikke penger må han enten skaffe jobb for å finansiere eget forbruk, eller la være å snuse. Du kan også gi beskjed at det ikke er ok å ta snus og røyk inn i huset så lenge han bor hjemme. Men utover det er det lite du kan gjøre, rent praktisk. Skal du snakke med ham ville jeg fokusert på løgn og ødelagt tillit, og ikke snusen i seg selv. Anonymkode: de15a...041
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2022 #37 Skrevet 3. februar 2022 Snusing er virkelig ikke noe å klikke for. Anonymkode: 1cc24...567
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2022 #38 Skrevet 3. februar 2022 Eh.. han er 18. det er en lovlig vare. Anonymkode: d1508...180
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2022 #39 Skrevet 3. februar 2022 Anonym bruker skrev (4 timer siden): Barnet? En attenåring tåler fint å få en overhøvling altså. Jeg har ikke oppdratt persilleblad. Anonymkode: 6290a...fb9 Er det ikke noens barn da? Tåle det gjør de. Men snakke med deg om ting som du kanskje ikke vil like senere vil det aldri gjøre. Hvorfor er det viktig for deg at han ikke snuser? Anonymkode: ec2e1...a17
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2022 #40 Skrevet 4. februar 2022 Likte du at din mor bestemte over deg da du var myndig? Hva han velger å gjøre med sin kropp er vel ikke noe du kan bestemme. Han er voksen. Det er bare snus. Anonymkode: 5d571...a80
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2022 #41 Skrevet 4. februar 2022 Anonym bruker skrev (7 minutter siden): Likte du at din mor bestemte over deg da du var myndig? Hva han velger å gjøre med sin kropp er vel ikke noe du kan bestemme. Han er voksen. Det er bare snus. Anonymkode: 5d571...a80 Det å ikke gi barnet penger til innkjøp av snus, røyk og alkohol er ikke å "bestemme over" det voksne barnet. Hun har ikke lenger noe forsørgeransvar overfor en attenåring, og i hvert fall ikke økonomisk ansvar for snusen hans. Vil han ha snus, får han finne seg jobb og kjøpe det for egne penger. Anonymkode: b85b8...8ef
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2022 #42 Skrevet 4. februar 2022 Anonym bruker skrev (9 minutter siden): Det å ikke gi barnet penger til innkjøp av snus, røyk og alkohol er ikke å "bestemme over" det voksne barnet. Hun har ikke lenger noe forsørgeransvar overfor en attenåring, og i hvert fall ikke økonomisk ansvar for snusen hans. Vil han ha snus, får han finne seg jobb og kjøpe det for egne penger. Anonymkode: b85b8...8ef Hun lurte på om hun skulle klikke over at han snuser. Står ingenting i hi om at hun finansierer snusen. Anonymkode: 5d571...a80
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2022 #43 Skrevet 4. februar 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Hun lurte på om hun skulle klikke over at han snuser. Står ingenting i hi om at hun finansierer snusen. Anonymkode: 5d571...a80 Det står jo at hun gjør det, siden han ikke jobber og ikke har noen andre inntektskilder. Hun skriver jo at hun er forbanne for at penger som skal gå til bøker og andre nødvendige ting, blir brukt på snus. Anonymkode: b85b8...8ef
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2022 #44 Skrevet 4. februar 2022 Han er 18, gjør ting hjemme, og får lommepenger. Hva han bruker lommepengene sine på må han da få bestemme selv. Om han velger å bruke de på snus - ok. Det er fullt lovlig, og han er myndig. Jeg hadde absolutt IKKE klikket for det. Blitt litt skuffet kanskje, men det hjelper nok ingenting å klikke. Anonymkode: 3e38b...8ec
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2022 #45 Skrevet 4. februar 2022 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Det står jo at hun gjør det, siden han ikke jobber og ikke har noen andre inntektskilder. Hun skriver jo at hun er forbanne for at penger som skal gå til bøker og andre nødvendige ting, blir brukt på snus. Anonymkode: b85b8...8ef Leste bare hi. Anonymkode: 5d571...a80
Sommerkroppen 2029 Skrevet 4. februar 2022 #46 Skrevet 4. februar 2022 Anonym bruker skrev (På 3.2.2022 den 13.03): Ja han er over 18 år så kan jo ikke bestemme over han. Men..han har sagt så fint at dette gjør han ikke. Og jeg har trodd han. Har funnet en og annen snus i klærne ved vask og han sa først det var kompiser sine og så innrømmet han å snuse på fest. I dag gikk jeg innom rommet for å hente alle glass og slikt som det etterhvert gror mose på, og det lå snus og snusbokser over alt. Jeg ble helt sjokka. Tok å kasta dem så han skjønner jo at jeg har oppdaget det, men nå lurer jeg på å enten klikke eller ikke si et ord. Hva hadde dere gjort? Anonymkode: a4037...83c Jeg hadde ikke klikket, han er over 18. Tror du han vil slutte hvis du blir forbanna, eller vil han skjule det for deg heretter?
Sommerkroppen 2029 Skrevet 4. februar 2022 #47 Skrevet 4. februar 2022 Anonym bruker skrev (5 timer siden): Det å ikke gi barnet penger til innkjøp av snus, røyk og alkohol er ikke å "bestemme over" det voksne barnet. Hun har ikke lenger noe forsørgeransvar overfor en attenåring, og i hvert fall ikke økonomisk ansvar for snusen hans. Vil han ha snus, får han finne seg jobb og kjøpe det for egne penger. Anonymkode: b85b8...8ef Selvfølgelig har man forsørgeransvar overfor en attenåring så lenge de går på skole. Vil du kaste ut ungen din når han eller hun blir 18??
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2022 #48 Skrevet 4. februar 2022 Anonym bruker skrev (23 timer siden): Hvorfor har han ikke jobb? Jeg hadde ikke gitt en voksen mann penger for å bidra til å gjøre husarbeid i sitt eget hus, altså. Hvis han vil kjøpe snus og lignende unødvendige greier, får han tjene pengene til dette selv. Jeg hadde ikke sponset lungekreft til ungen min. Anonymkode: b85b8...8ef En attenåring går fortsatt på skolen, du vet det? Ikke alle ungdommer har kapasitet til å jobbe ved siden av skole og aktiviteter. Anonymkode: a583f...341
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2022 #49 Skrevet 4. februar 2022 Sommerkroppen 2029 skrev (2 timer siden): Selvfølgelig har man forsørgeransvar overfor en attenåring så lenge de går på skole. Vil du kaste ut ungen din når han eller hun blir 18?? Innkjøp av snus inngår ikke i forsørgeransvaret. Anonymkode: b85b8...8ef
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2022 #50 Skrevet 4. februar 2022 Anonym bruker skrev (2 timer siden): En attenåring går fortsatt på skolen, du vet det? Ikke alle ungdommer har kapasitet til å jobbe ved siden av skole og aktiviteter. Anonymkode: a583f...341 Men da trenger de heller ikke å forbruke foreldrenes penger til snus, merkeklær og annet tull. Vil de kjøpe noe sånt, får de tjene penger selv. Veldig grei læring for voksenlivet. Anonymkode: b85b8...8ef
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå