Anonym bruker Skrevet 3. februar 2022 #1 Skrevet 3. februar 2022 Ja han er over 18 år så kan jo ikke bestemme over han. Men..han har sagt så fint at dette gjør han ikke. Og jeg har trodd han. Har funnet en og annen snus i klærne ved vask og han sa først det var kompiser sine og så innrømmet han å snuse på fest. I dag gikk jeg innom rommet for å hente alle glass og slikt som det etterhvert gror mose på, og det lå snus og snusbokser over alt. Jeg ble helt sjokka. Tok å kasta dem så han skjønner jo at jeg har oppdaget det, men nå lurer jeg på å enten klikke eller ikke si et ord. Hva hadde dere gjort? Anonymkode: a4037...83c
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2022 #2 Skrevet 3. februar 2022 Så lenge det er hans egne penger han bruker, kan du vel ikke si stort. Han er juridisk voksen og bestemmer selv. Det du kan, er å bestemme at du ikke vil ha snus i huset ditt. Anonymkode: 57221...333
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2022 #3 Skrevet 3. februar 2022 Du har faktisk ikke rett til å kaste hans ting, spesielt ikke når han er 18 år og lovlig kan snuse. Men jeg hadde kuttet alt av ev. ukelønn og krevd at han ikke snuste hjemme så lenge han bor i mitt hus. Anonymkode: 45971...a3f
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2022 #4 Skrevet 3. februar 2022 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Så lenge det er hans egne penger han bruker, kan du vel ikke si stort. Han er juridisk voksen og bestemmer selv. Det du kan, er å bestemme at du ikke vil ha snus i huset ditt. Anonymkode: 57221...333 Egentlig teknisk sett er det våre penger for han jobber ikke og får penger hjemme. Bilen må lades eller en bok må kjøpes. Ser jo at mye av det har gått i snus. Anonymkode: a4037...83c
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2022 #5 Skrevet 3. februar 2022 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Du har faktisk ikke rett til å kaste hans ting, spesielt ikke når han er 18 år og lovlig kan snuse. Men jeg hadde kuttet alt av ev. ukelønn og krevd at han ikke snuste hjemme så lenge han bor i mitt hus. Anonymkode: 45971...a3f Jeg kasta kun boss og tomme snusbokser. HI Anonymkode: a4037...83c
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2022 #7 Skrevet 3. februar 2022 Fult mulig å ta det opp med han, men han er voksen og bestemmer selv. Hjelper ikke å bli sint. Prøv heller å forklar konsekvensene. Anonymkode: 875b4...aed
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2022 #8 Skrevet 3. februar 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Ro ned!! Anonymkode: fd52e...f52 Hvorfor? Jeg syns det er ufint å lyve så ekstremt om dette. Og at han ikke engang har respekt nok til å kaste brukt snus i bosset men lar dem ligge over alt på rommet. Han jobber ikke for han er «opptatt med skole» som han så fint sier så alle penger til dette får han hjemme i påskudd om å kjøpe andre ting. Anonymkode: a4037...83c
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2022 #9 Skrevet 3. februar 2022 Å klikke vil i alle fall ikke gjøre det bedre. Det er ikke verdens undergang Anonymkode: ec2e1...a17
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2022 #10 Skrevet 3. februar 2022 Jeg hadde kutta ut lommepenger, jeg hadde ikke finansiert dritten. Skal han snuse får han finne seg en jobb og betale for det selv. Men nekte han å snuse kan du ikke, det bestemmer han selv. Har selv gutter på 18 og 20 år boende hjemme, så kan fint sette meg inn i situasjonen. Ingen vits i å bli sint, men betale for det, det hadde jeg ikke gjort. Anonymkode: a31d4...b4d
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2022 #11 Skrevet 3. februar 2022 Anonym bruker skrev (29 minutter siden): Egentlig teknisk sett er det våre penger for han jobber ikke og får penger hjemme. Bilen må lades eller en bok må kjøpes. Ser jo at mye av det har gått i snus. Anonymkode: a4037...83c Hvorfor får han penger? Jobber han ikke for dem? Har han ikke plikter? Merkelig oppdragelse... Anonymkode: 63121...8a0
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2022 #12 Skrevet 3. februar 2022 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Hvorfor får han penger? Jobber han ikke for dem? Har han ikke plikter? Merkelig oppdragelse... Anonymkode: 63121...8a0 Joda han gjør litt plikter her hjemme men da skal jeg heller støvsuge selv enn å la han gjøre det og så kjøpe snus for pengene. Anonymkode: a4037...83c
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2022 #13 Skrevet 3. februar 2022 Anonym bruker skrev (53 minutter siden): Ja han er over 18 år så kan jo ikke bestemme over han. Men..han har sagt så fint at dette gjør han ikke. Og jeg har trodd han. Har funnet en og annen snus i klærne ved vask og han sa først det var kompiser sine og så innrømmet han å snuse på fest. I dag gikk jeg innom rommet for å hente alle glass og slikt som det etterhvert gror mose på, og det lå snus og snusbokser over alt. Jeg ble helt sjokka. Tok å kasta dem så han skjønner jo at jeg har oppdaget det, men nå lurer jeg på å enten klikke eller ikke si et ord. Hva hadde dere gjort? Anonymkode: a4037...83c Ble du sjokka for så lite? 😳DET var sjokkerende. Anonymkode: c8f2e...552
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2022 #14 Skrevet 3. februar 2022 Anonym bruker skrev (49 minutter siden): Egentlig teknisk sett er det våre penger for han jobber ikke og får penger hjemme. Bilen må lades eller en bok må kjøpes. Ser jo at mye av det har gått i snus. Anonymkode: a4037...83c Han er voksen og bestemmer over sitt eget liv. Den hersketeknikken din vil ikke få han til å slutte. Bare ødelegge forholdet deres. Anonymkode: b61e4...fd5
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2022 #15 Skrevet 3. februar 2022 Jeg ville tenkt det var bra han ikke røyket. Anonymkode: f0648...c2c
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2022 #16 Skrevet 3. februar 2022 Du kan gjøre som meg, og si at han får skrive på liste det han trenger til en viss sum, og så handler du for ham. Han kan selvfølgelig få snus andre steder, men det kommer til å slite på han uten selvbestemmelse over penger. Gjør det først i tre uker og ikke gi deg selv om det blir tøft. Hold på ditt. Anonymkode: cc6f6...f98
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2022 #17 Skrevet 3. februar 2022 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Han er voksen og bestemmer over sitt eget liv. Den hersketeknikken din vil ikke få han til å slutte. Bare ødelegge forholdet deres. Anonymkode: b61e4...fd5 Hersketeknikk å ikke sponse 18 åringen med snus. Spesiell tankegang. Anonymkode: a4037...83c
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2022 #18 Skrevet 3. februar 2022 Kutt ut å gi han lommepenger. Dere betaler mat, klær osv for han. Vil han kjøpe seg snus osv får han bruke egne penger. Anonymkode: 04d20...72d
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2022 #19 Skrevet 3. februar 2022 Anonym bruker skrev (51 minutter siden): Å klikke vil i alle fall ikke gjøre det bedre. Det er ikke verdens undergang Anonymkode: ec2e1...a17 Selvsagt vil det hjelpe! Jeg hadde blitt rasende om ungdommen løy for å få penger til snus. Jeg kan ikke nekte en myndig person å verken røyke, snuse eller drikke, men jeg nekter å betale for det. Her hadde det blitt månelyst, og siden det er sjelden jeg blir sint hadde det gjort inntrykk, jo. Anonymkode: 6290a...fb9
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2022 #20 Skrevet 3. februar 2022 Anonym bruker skrev (48 minutter siden): Joda han gjør litt plikter her hjemme men da skal jeg heller støvsuge selv enn å la han gjøre det og så kjøpe snus for pengene. Anonymkode: a4037...83c Riktig avgjørelse Anonymkode: 63121...8a0
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2022 #21 Skrevet 3. februar 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Fult mulig å ta det opp med han, men han er voksen og bestemmer selv. Hjelper ikke å bli sint. Prøv heller å forklar konsekvensene. Anonymkode: 875b4...aed Hvis han er så voksen og bestemmer selv, bør han vel finansiere sin egen uvane selv? Anonymkode: b85b8...8ef
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2022 #22 Skrevet 3. februar 2022 Anonym bruker skrev (55 minutter siden): Joda han gjør litt plikter her hjemme men da skal jeg heller støvsuge selv enn å la han gjøre det og så kjøpe snus for pengene. Anonymkode: a4037...83c Hvorfor får han penger for å støvsuge huset han bor i? Får du penger av mannen eller andre for å gjøre husarbeid? Anonymkode: b85b8...8ef
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2022 #23 Skrevet 3. februar 2022 Anonym bruker skrev (8 minutter siden): Hvorfor får han penger for å støvsuge huset han bor i? Får du penger av mannen eller andre for å gjøre husarbeid? Anonymkode: b85b8...8ef Han får lommepenger siden han ikke har jobb. Han må gjøre endel i huset hver uke og får da lommepenger ja. Heller det enn mas om penger støtt og stadig. Anonymkode: a4037...83c
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2022 #24 Skrevet 3. februar 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Han får lommepenger siden han ikke har jobb. Han må gjøre endel i huset hver uke og får da lommepenger ja. Heller det enn mas om penger støtt og stadig. Anonymkode: a4037...83c Hvorfor har han ikke jobb? Jeg hadde ikke gitt en voksen mann penger for å bidra til å gjøre husarbeid i sitt eget hus, altså. Hvis han vil kjøpe snus og lignende unødvendige greier, får han tjene pengene til dette selv. Jeg hadde ikke sponset lungekreft til ungen min. Anonymkode: b85b8...8ef
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2022 #25 Skrevet 3. februar 2022 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Hvorfor har han ikke jobb? Jeg hadde ikke gitt en voksen mann penger for å bidra til å gjøre husarbeid i sitt eget hus, altså. Hvis han vil kjøpe snus og lignende unødvendige greier, får han tjene pengene til dette selv. Jeg hadde ikke sponset lungekreft til ungen min. Anonymkode: b85b8...8ef Sorry, kreft i munnhulen og spiserøret, ikke lungene. Anonymkode: b85b8...8ef
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå