Anonym bruker Skrevet 3. februar 2022 #1 Skrevet 3. februar 2022 Bruker du den ofte? Blir brødene saftige? Hva er det beste med maskinen? Anonymkode: e9f5e...b35
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2022 #2 Skrevet 3. februar 2022 Jeg hadde. Og brukte den litt, men ble aldri venner med den, og gav den bort. Brødene får rar form, så skivene blir rare. Det har en tendens til å bli smulete. Hvis du vil «stå opp til nybakt brød» blir det deigete fordi du kutter når det er varmt. Lar du det avkjøle i maskinen blir det fuktig og ekkelt. Det at brødet steker med eltekrok inni gjør at flere av skivene får «hakk» og dermed lett går i stykker. Skorpene blir ikke gode. Brødet blir lysest på toppen. Anbefaler en god kjøkkenmaskin til elting av deig, eller rør sammen for hånd om du baker eltefritt, og f.eks ei jerngryte til steking. Brødet blir godt, skorpa blir fantastisk, og du kan enkelt bake på kvelden, avkjøle på rist med klede over, og kutte perfekte, smulefrie skiver neste morgen. Anonymkode: 910be...3b1
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2022 #3 Skrevet 3. februar 2022 Ja har brukt opp mange.😅🤣jeg bruker de til å elte og heve deig. Men steker det alltid i stekovnen. Lager da større deiger enn det du kan om maskinen skal steke den. Det er helt genialt og går veldig kjapt Anonymkode: b0f23...484
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2022 #4 Skrevet 3. februar 2022 Anonym bruker skrev (22 minutter siden): Ja har brukt opp mange.😅🤣jeg bruker de til å elte og heve deig. Men steker det alltid i stekovnen. Lager da større deiger enn det du kan om maskinen skal steke den. Det er helt genialt og går veldig kjapt Anonymkode: b0f23...484 Nå ble jeg litt nysgjerrig, mest for at jeg kan lite om brødbakemaskin. Men hvorfor ikke bare bruke den vanlige kjøkkenmaskinen til dette? Når du uansett ikke bruker brødbakermaskinen til steking? Anonymkode: 15325...db4
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2022 #5 Skrevet 3. februar 2022 Jeg er stor fan av brødbakemaskin! Baker mye og bruker den også til å lage bolle- og pizzadeig. Helt genialt 😊 Kjøpte den største varianten jeg fant. Den lager nydelige, store brød. Anonymkode: e20b0...679
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2022 #6 Skrevet 3. februar 2022 Vi har, men bruker den ikke. Den ble stående i et skap. Jeg er ikke overrasket. Jeg foretrekker å bake brød for hånd (men lager røren i eltemaskin da). Anonymkode: c1907...0f2
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2022 #7 Skrevet 4. februar 2022 Anonym bruker skrev (På 2/3/2022 den 12.03): Jeg hadde. Og brukte den litt, men ble aldri venner med den, og gav den bort. Brødene får rar form, så skivene blir rare. Det har en tendens til å bli smulete. Hvis du vil «stå opp til nybakt brød» blir det deigete fordi du kutter når det er varmt. Lar du det avkjøle i maskinen blir det fuktig og ekkelt. Det at brødet steker med eltekrok inni gjør at flere av skivene får «hakk» og dermed lett går i stykker. Skorpene blir ikke gode. Brødet blir lysest på toppen. Anbefaler en god kjøkkenmaskin til elting av deig, eller rør sammen for hånd om du baker eltefritt, og f.eks ei jerngryte til steking. Brødet blir godt, skorpa blir fantastisk, og du kan enkelt bake på kvelden, avkjøle på rist med klede over, og kutte perfekte, smulefrie skiver neste morgen. Anonymkode: 910be...3b1 Takk for svar Anonymkode: e9f5e...b35
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2022 #8 Skrevet 4. februar 2022 Anonym bruker skrev (På 3.2.2022 den 12.36): Nå ble jeg litt nysgjerrig, mest for at jeg kan lite om brødbakemaskin. Men hvorfor ikke bare bruke den vanlige kjøkkenmaskinen til dette? Når du uansett ikke bruker brødbakermaskinen til steking? Anonymkode: 15325...db4 Varmen som maskina tilsetter under elting og heving gjør at deigen hever fort og du får bra resultat hver gang. Helt genialt om man baker brød ofte. Anonymkode: b0f23...484
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå