Anonym bruker Skrevet 3. februar 2022 #1 Skrevet 3. februar 2022 Når ett barn i disse tider har feber,bør foreldre holde seg hjemme med barnet da? Eller er det greit å levere barnet som hadde feber i natt til dagmamma? Det er barn på 1 år. Anonymkode: 1c00a...de3
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2022 #2 Skrevet 3. februar 2022 Det kommer vel helt an på hva dagmamma syns. Jeg vil ta meg av mitt syke barn selv, men folk er jo skrudd forskjellig sammen. Anonymkode: c4e6d...62c
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2022 #3 Skrevet 3. februar 2022 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Det kommer vel helt an på hva dagmamma syns. Jeg vil ta meg av mitt syke barn selv, men folk er jo skrudd forskjellig sammen. Anonymkode: c4e6d...62c Jeg fikk ikke beskjed på forhånd. De leverte bare barnet å sa at "Per" har nesten ikke sovet i natt pga feber,så fint om dere holder dere inne idag. Ble helt paff jeg! I disse tider er det vel ikke greit å levere ett barn med feber,når smitten er skyhøy. Anonymkode: 1c00a...de3
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2022 #4 Skrevet 3. februar 2022 Ikke greit!! Anonymkode: 21a3d...75a
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2022 #5 Skrevet 3. februar 2022 Virkelig ikke greit i det hele tatt, verken av hensyn til deg og din familie eller barnet. Anonymkode: 722dd...c99
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2022 #6 Skrevet 3. februar 2022 Anonym bruker skrev (6 minutter siden): Jeg fikk ikke beskjed på forhånd. De leverte bare barnet å sa at "Per" har nesten ikke sovet i natt pga feber,så fint om dere holder dere inne idag. Ble helt paff jeg! I disse tider er det vel ikke greit å levere ett barn med feber,når smitten er skyhøy. Anonymkode: 1c00a...de3 Det er ikke greit. Ikke på vilkår. For noen ansvarsløse foreldre. Anonymkode: 73669...c46
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2022 #7 Skrevet 3. februar 2022 Du leverer ikke syktbarn i barnehage, hvorfor er det da greit å levere syktbarn til dagmamma? Anonymkode: 7e16f...9d1
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2022 #8 Skrevet 3. februar 2022 Jeg er skikkelig konfliktsky men ønsker å ta dette opp når de kommer å henter senare idag. Hvordan kan jeg si på en fin måte at det ikke er greit? De er utlandske så kanskje ikke helt forstår hvorfor det er ett problem om jeg ikke forklarer det. Anonymkode: 1c00a...de3
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2022 #9 Skrevet 3. februar 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Du leverer ikke syktbarn i barnehage, hvorfor er det da greit å levere syktbarn til dagmamma? Anonymkode: 7e16f...9d1 Nei det samme tenkte jeg. Anonymkode: 1c00a...de3
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2022 #10 Skrevet 3. februar 2022 Anonym bruker skrev (8 minutter siden): Jeg er skikkelig konfliktsky men ønsker å ta dette opp når de kommer å henter senare idag. Hvordan kan jeg si på en fin måte at det ikke er greit? De er utlandske så kanskje ikke helt forstår hvorfor det er ett problem om jeg ikke forklarer det. Anonymkode: 1c00a...de3 Du kan si at du ikke kan passe barn når de er syke rett og slett. Det er vel ikke en penere måte å si det på, men bare smil og møt blikket deres når du sier det. Anonymkode: 73669...c46
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2022 #11 Skrevet 3. februar 2022 Du burde jo sagt fra med en gang at du selvfølgelig ikke kan ta imot syke barn, så de må ta med seg Per hjem igjen. Anonymkode: 79aec...44c
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2022 #12 Skrevet 3. februar 2022 Men du har vel skrevet en kontrakt der du har spesifisert sykdom? Er jo tåpelig å ikke ha en kontrakt. Og når de står på døra og sier barnet er syk. Så send de hjem igjen da. Passe unger skal du, men å være voksen og sette grenser klarer du ikke. Anonymkode: 20537...9f5
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2022 #13 Skrevet 3. februar 2022 Selvfølgelig leverer du ikke syke barn til dagmamma, uansett om det er korona eller ikke! Passer du flere barn, eller bare dette ene? Om barnet har feber i dag ville jeg ringt foreldrene Du kan jo si at her i Norge har vi sykt barn dager nettopp fordi vi tar vare på våre syke barn selv. Anonymkode: 8e793...827
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2022 #14 Skrevet 3. februar 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Når ett barn i disse tider har feber,bør foreldre holde seg hjemme med barnet da? Eller er det greit å levere barnet som hadde feber i natt til dagmamma? Det er barn på 1 år. Anonymkode: 1c00a...de3 Det er ikke greit hverken i disse tider eller andre tider. Anonymkode: 47aa8...7e5
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2022 #15 Skrevet 3. februar 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Jeg er skikkelig konfliktsky men ønsker å ta dette opp når de kommer å henter senare idag. Hvordan kan jeg si på en fin måte at det ikke er greit? De er utlandske så kanskje ikke helt forstår hvorfor det er ett problem om jeg ikke forklarer det. Anonymkode: 1c00a...de3 Hvis barnet ikke er friskt så ringer du bare med en gang og sier at han er syk og at de må komme og hente. Det er det beste for barnet å få være hjemme når han er syk og det er også av respekt for deg og dine viktig. Anonymkode: 722dd...c99
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2022 #16 Skrevet 3. februar 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Du leverer ikke syktbarn i barnehage, hvorfor er det da greit å levere syktbarn til dagmamma? Anonymkode: 7e16f...9d1 Det er ikke en helt selvfølgelig ting i mine øyne. Er det en dagmamma som kjenner barnet godt og som ikke har andre barn, kan man jo lage en avtale om å levere barnet selv om det ikke er helt i form og man ikke hadde vurdert å sende det i barnehagen. Det er stor forskjell på å ha en voksenperson helt for seg selv og å være en av mange i barnehagen. Men det må selvsagt avtales med dagmamma og ikke gjelde svært syke barn. Anonymkode: c4e6d...62c
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2022 #17 Skrevet 3. februar 2022 Hvis du har flere barn enn dette ene, så ringer du foreldrene og sier at barnet er for sykt til å være hos deg. De andre barna må ut og ha frisk luft, og du er bare en person og kan derfor ikke ha spesialregler for barnet deres. Har du bare dette ene barnet, så sier du til foreldrene at reglene er sånn og slik for barn du passer, og at de neste gang ikke kan levere barn som har hatt feber på natten til deg. Det er mulig de ikke kjenner reglene. Da jeg, for mange år siden, jobbet i barnehage, var det en utenlandsk familie som leverte et barn og sa «han har litt feber, ikke ute» jeg ble først litt paff, men så sa jeg «har han feber, må han hjem». Språkproblemene gjorde at de ikke forstod hva jeg sa, og språkassistenten hadde ikke kommet på jobb enda. Etter dette viste det seg at de aldri lærte at syke barn måtte være hjemme. De lærte bare at om de ikke kom på norskkurset, fikk de ikke dagpenger den dagen. Da skjønner jeg jo at de var stresset på det. Forklar reglene, jeg tror det hjelper Anonymkode: 6231b...6ff
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2022 #18 Skrevet 3. februar 2022 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Hvis du har flere barn enn dette ene, så ringer du foreldrene og sier at barnet er for sykt til å være hos deg. De andre barna må ut og ha frisk luft, og du er bare en person og kan derfor ikke ha spesialregler for barnet deres. Har du bare dette ene barnet, så sier du til foreldrene at reglene er sånn og slik for barn du passer, og at de neste gang ikke kan levere barn som har hatt feber på natten til deg. Det er mulig de ikke kjenner reglene. Da jeg, for mange år siden, jobbet i barnehage, var det en utenlandsk familie som leverte et barn og sa «han har litt feber, ikke ute» jeg ble først litt paff, men så sa jeg «har han feber, må han hjem». Språkproblemene gjorde at de ikke forstod hva jeg sa, og språkassistenten hadde ikke kommet på jobb enda. Etter dette viste det seg at de aldri lærte at syke barn måtte være hjemme. De lærte bare at om de ikke kom på norskkurset, fikk de ikke dagpenger den dagen. Da skjønner jeg jo at de var stresset på det. Forklar reglene, jeg tror det hjelper Anonymkode: 6231b...6ff Dette er viktig å huske. Jeg har jobbet i bhg som samarbeidet med introduksjonssenteret og hadde mange asylsøkere. De var mest opptatt av å dra på norskkurs og andre tiltak, for å ikke miste penger. De må også vise frem legeerklæring på barns sykdom, for å ikke miste penger. Mange var ærlige om at de hadde gitt barnet paracet før de kom i bhg, pga feber eller annen sykdom. Vi endte med å ha eget foreldremøte med tolker på forskjellige språk for å forklare den norske bhgstandarden. Anonymkode: 24531...d4a
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2022 #19 Skrevet 4. februar 2022 Nå ble jeg syk igår uansett å har nok blitt smittet i åpen barnehage der mange nå var vekke pga sykt barn. Men syns forsatt ikke at de burde levert ett barn med feber til meg Anonymkode: 1c00a...de3
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2022 #20 Skrevet 4. februar 2022 Anonym bruker skrev (32 minutter siden): Nå ble jeg syk igår uansett å har nok blitt smittet i åpen barnehage der mange nå var vekke pga sykt barn. Men syns forsatt ikke at de burde levert ett barn med feber til meg Anonymkode: 1c00a...de3 Er du dagmamma til flere barn? Anonymkode: dcdf5...731
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2022 #21 Skrevet 4. februar 2022 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Er du dagmamma til flere barn? Anonymkode: dcdf5...731 Heldigvis ikke Anonymkode: 1c00a...de3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå