Gå til innhold

Sender folk barna etter 4 dager ?

Anbefalte innlegg

Sender folk virkelig 1-2 åringen sin i barnehagen 4 døgn etter de fikk korona !?? Etter 4 dager var jeg i helt jævlig form. Smerter i kropp og hode som et barn ikke kan fortelle !!!  Her blir poden hjemme minst 6 dager . Hva gjør dere andre ?

Anonymkode: 31055...d17

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144426429-sender-folk-barna-etter-4-dager/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Merker man det !!! Prøv å sett deg ut i snøen med 20 andre unger etter 4 dager med korona ! Det er jo bare slemt ! 

Det er helt ok hvis barnet faktisk ikke har vært syk

Anonymkode: b667b...583

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Merker man det !!! Prøv å sett deg ut i snøen med 20 andre unger etter 4 dager med korona ! Det er jo bare slemt ! 

Selvsagt merker man det. Jeg vet jo om barnet mitt har vært sykt, om det er sutrete og utilpass, usedvanlig trøtt eller grinete, trenger mer nærhet, osv. Jeg håper virkelig ikke folk sender ungene i barnehagen igjen før de er klare for det, men det er jo ingen fasit at alle er klare etter 6 dager. 

Anonymkode: 7bd39...a92

Annonse

Altså. 

Man sender jo ikke en unge som ikke er frisk?

Mange unger er friske som bare det etter et lite døgn. Noen er fortsatt syke etter en uke - de skal jo selvsagt være hjemme.

Het sto gleden i taket his begge ungene da reglene ble endret og de kunne komme seg ut tidligere. 

Isolasjonstiden finnes ikke for å ta vare på de syke, men for å dempe smitte.

Anonymkode: cf23c...3ad

Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Du kan umulig ha barn selv eller kjenne barn godt? Man bør klare å lese og vurdere barnet sitt bedre enn du tror.

Anonymkode: 5f379...c6c

Min hadde delta i fjor sommer. Heeeelt uten symptomer.. var spinnvill 2 åring i isolasjon i 10 dager. 10 åringen var tett i et nesebor og mistet luktesans var trøtt i 2 dager….. jeg var syk i 4 mnd…

Kjenner barna såpass og merker fort om allmenntilstanden ikke er knall. 

Nå har vi runde 2 i heimen. Er ungene frisk og rask etter 4 dager kan de absolutt dra på skole/bhg. Men passer jo på å se ann allmenntilstand. Sier seg jo selv. Lov å tenke. Men som med alle forkjølelser kan man ha restsymptomer i ukesvis i form av hoste og snørr .. og er allmenntilstanden grei lever man jo som vanlig.

Anonymkode: 23403...ec3

Vi var helt frisk etter 3 dager😊 Hadde corona i mars i fjor. Resten av isolasjonstiden brukte vi på å rydde, male, leke ute og bare kose oss. Hadde det vært i dag ville vi vært tilbake ute i samfunnet etter 4 dager👍🏻

Anonymkode: 39151...d0d

Annonse

Anonym bruker skrev (9 timer siden):

Sender folk virkelig 1-2 åringen sin i barnehagen 4 døgn etter de fikk korona !?? Etter 4 dager var jeg i helt jævlig form. Smerter i kropp og hode som et barn ikke kan fortelle !!!  Her blir poden hjemme minst 6 dager . Hva gjør dere andre ?

Man merker jo på barnet om det har smerter og er i dårlig form. Hvis barnet mitt blir smittet og formen er helt fin etter 4 dager så kommer jeg til å sende henne på skolen. Det er mange smittede barn som har lite eller ingen symptomer. Hvis hun er i redusert form, har feber eller smerter vil jeg selvfølgelig holde henne hjemme lenger enn 4 dager.

Anonymkode: ec24d...31a

• Opprett ny...