Anonym bruker Skrevet 2. februar 2022 #1 Skrevet 2. februar 2022 Jeg har aldri vært med på noe lignende. Jeg er 39 år, i et forhold, jeg har hus og barn. Men så, for en ukes tid siden, traff forelskelsen meg slik jeg aldri har opplevd før i en mann jeg knapt har snakket med tidligere. Betyr det noe? Hvorfor skjedde det? Noen som har opplevd noe av det samme og vil fortelle? Anonymkode: f1fa4...6d5
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2022 #2 Skrevet 2. februar 2022 Opplevde det en gang for mange år siden, i det forholdet jeg da var. Før jeg pangforelsket meg hadde jeg egentlig innsett at forholdet jeg var i ikke var riktig for meg, men hadde av ulike årsaker utsatt å avslutte det. Pangforelskelsen var gjensidig, men vi gjorde ikke noe da. Jeg gjorde det slutt med han jeg var sammen med, og en stund etter det begynte jeg og han andre å møtes. Men viste seg at han hadde noe i sin fortid som gjorde at han ikke greide å åpne opp for det å elske noen igjen, var nok blitt veldig redd for å bli såret igjen. Så det ble aldri noe mer. Dette er vel 20 år siden, og han lever fremdeles alene. Synd, for egentlig en veldig fin fyr. Har opplevd pangforelskelse et par ganger når jeg har vært singel. Ene viste seg å ikke være så ferdig med forholdet han hadde vært i som han sa. Andre viste seg også å ha angst for å forplikte seg. Så min erfaring, det er at slike pangforelskelser er mer en fysisk tiltrekning enn noe mer. Men, jeg kjenner et par hvor begge var nygifte og ventet barn da de helt tilfeldig møtte hverandre og pangforelsket seg der og da. De visste umiddelbart at det måtte bli dem. De var ikke utro mot sine respektive partnere, men gjorde det slutt på hver sin kant før de ble sammen eller gjorde noe seksuelt sammen. De er fremdeles sammen i dag, nesten 30 år senere - og like lykkelige. De er et slikt par man bare ser passer sammen. Så det er tydeligvis mulig, men jeg tror slike historier som ender lykkelig er veldig sjeldne. Anonymkode: 881b5...c9e
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2022 #3 Skrevet 2. februar 2022 Postet litt raskt - tror det viktigste er at du er ærlig med deg selv, HI. Hvordan er forholdet du er i i dag - og ikke minst hvordan var forholdet ditt før du i forrige uke forelsket deg hodestups i en annen mann? Er det noe som gjør at du og mannen din ikke har tatt godt nok vare på forholdet? Annet? Og hvordan ser du ev. for deg et forhold til den andre? Er han i det hele tatt interessert i deg? Er han fri? Hvordan vil ditt liv passe inn i hans og motsatt? Husk også at alle, uansett, i et forhold møter den ordinære hverdagen, hvor ting går på rutine, hvor man sliter mer på hverandre - hvordan ser du for deg et liv med den nye mannen i en slik setting når du sammenligner det med forholdet du har til din mann i dag? Håper du finner ut av ting - lykke til Anonymkode: 881b5...c9e
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2022 #4 Skrevet 2. februar 2022 Anonym bruker skrev (16 minutter siden): Postet litt raskt - tror det viktigste er at du er ærlig med deg selv, HI. Hvordan er forholdet du er i i dag - og ikke minst hvordan var forholdet ditt før du i forrige uke forelsket deg hodestups i en annen mann? Er det noe som gjør at du og mannen din ikke har tatt godt nok vare på forholdet? Annet? Og hvordan ser du ev. for deg et forhold til den andre? Er han i det hele tatt interessert i deg? Er han fri? Hvordan vil ditt liv passe inn i hans og motsatt? Husk også at alle, uansett, i et forhold møter den ordinære hverdagen, hvor ting går på rutine, hvor man sliter mer på hverandre - hvordan ser du for deg et liv med den nye mannen i en slik setting når du sammenligner det med forholdet du har til din mann i dag? Håper du finner ut av ting - lykke til Anonymkode: 881b5...c9e Tusen takk for at du deler og er ærlig. Jeg er egentlig ganske fornøyd i forholdet jeg er i i dag. Det overrasket meg at jeg falt så pladask - jeg trodde jeg var ferdig med sånt. Men guuud så nydelig det er å være forelsket. Og denne mannen, makan, han er så flott! Enn så lenge er dette så nytt for meg, og jeg aner ikke om han føler noe for meg, så jeg kommer ikke til å handle på det. Men jeg har aldri opplevd en slik plutselig stormforelskelse, så jeg lurte egentlig på om det kunne være et tegn på noe - om det kunne være at det er han som er «den rette,» og ikke han jeg bor med i dag. Hi Anonymkode: f1fa4...6d5
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2022 #5 Skrevet 2. februar 2022 Anonym bruker skrev (21 minutter siden): Tusen takk for at du deler og er ærlig. Jeg er egentlig ganske fornøyd i forholdet jeg er i i dag. Det overrasket meg at jeg falt så pladask - jeg trodde jeg var ferdig med sånt. Men guuud så nydelig det er å være forelsket. Og denne mannen, makan, han er så flott! Enn så lenge er dette så nytt for meg, og jeg aner ikke om han føler noe for meg, så jeg kommer ikke til å handle på det. Men jeg har aldri opplevd en slik plutselig stormforelskelse, så jeg lurte egentlig på om det kunne være et tegn på noe - om det kunne være at det er han som er «den rette,» og ikke han jeg bor med i dag. Hi Anonymkode: f1fa4...6d5 Forstår følelsen din og at dette sikkert er vanskelig. Det får deg i hvert fall til å stoppe opp og evaluere livet du har - og det kan jo være en god ting også. Kanskje er det en påminnelse om å finne tilbake til forelskelsen du sikkert en gang følte for mannen din også, at dere to ikke har tatt godt nok vare på hverandre som kjærester? Jeg vet ikke. Det som har hjulpet meg i møte med de jeg skrev om, og også en som var i et forhold som jeg falt for uten å vite om det var gjensidig (var aldri noe mer mellom oss, jeg trakk meg unna før det kom så langt, ville ikke være den som ev. ødela et forhold), det er at jeg etterhvert har forsøkt å sette pris på at jeg har fått kjenne på disse følelsene. Noen ganger møter man rett person på feil sted i livet. Noen ganger kan det ikke bli noe mer. Andre ganger må vanskelige valg tas. Og noen ganger er det kanskje en litt opprivende og opplivende påminnelse om å fokusere på eget liv, hvordan man vil ha det og hva man kanskje må gjøre der man er for å få det så bra der som man ønsker å ha det. Jeg tror det kan være vanskelig å vite hva det er når man blir så stormforelsket. Man er jo ikke helt tilregnelig i den fasen På den andre siden, det paret jeg skrev om over her, de bare visste. Møttes tilfeldig, det sa pang, de tok en kaffe sammen og pratet og begge var like sikre på det. Så det er tydeligvis mulig for noen få. For de fleste tror jeg det er et sjansespill, at man i det minste trenger mer tid på å finne ut hva man føler der man er og hva man føler for den nye man har møtt. Skulle av og til ønske at det med kjærligheten var litt enklere Anonymkode: 881b5...c9e
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2022 #6 Skrevet 2. februar 2022 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Forstår følelsen din og at dette sikkert er vanskelig. Det får deg i hvert fall til å stoppe opp og evaluere livet du har - og det kan jo være en god ting også. Kanskje er det en påminnelse om å finne tilbake til forelskelsen du sikkert en gang følte for mannen din også, at dere to ikke har tatt godt nok vare på hverandre som kjærester? Jeg vet ikke. Det som har hjulpet meg i møte med de jeg skrev om, og også en som var i et forhold som jeg falt for uten å vite om det var gjensidig (var aldri noe mer mellom oss, jeg trakk meg unna før det kom så langt, ville ikke være den som ev. ødela et forhold), det er at jeg etterhvert har forsøkt å sette pris på at jeg har fått kjenne på disse følelsene. Noen ganger møter man rett person på feil sted i livet. Noen ganger kan det ikke bli noe mer. Andre ganger må vanskelige valg tas. Og noen ganger er det kanskje en litt opprivende og opplivende påminnelse om å fokusere på eget liv, hvordan man vil ha det og hva man kanskje må gjøre der man er for å få det så bra der som man ønsker å ha det. Jeg tror det kan være vanskelig å vite hva det er når man blir så stormforelsket. Man er jo ikke helt tilregnelig i den fasen På den andre siden, det paret jeg skrev om over her, de bare visste. Møttes tilfeldig, det sa pang, de tok en kaffe sammen og pratet og begge var like sikre på det. Så det er tydeligvis mulig for noen få. For de fleste tror jeg det er et sjansespill, at man i det minste trenger mer tid på å finne ut hva man føler der man er og hva man føler for den nye man har møtt. Skulle av og til ønske at det med kjærligheten var litt enklere Anonymkode: 881b5...c9e Takk ❤️ Hi Anonymkode: f1fa4...6d5
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2022 #7 Skrevet 3. februar 2022 Forelskelse er en forbigående sinnssykdom og bør ikke tillegges for mye vekt. Anonymkode: af2af...e57
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2022 #8 Skrevet 3. februar 2022 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Forelskelse er en forbigående sinnssykdom og bør ikke tillegges for mye vekt. Anonymkode: af2af...e57 Helt riktig! Og har ingenting med "den rette" å gjøre. Anonymkode: c37c3...578
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2022 #9 Skrevet 4. februar 2022 Anonym bruker skrev (På 3.2.2022 den 6.27): Helt riktig! Og har ingenting med "den rette" å gjøre. Anonymkode: c37c3...578 Nei, den har vel mest med deg selv å gjøre, og dine egne ønskedrømmer. Anonymkode: af2af...e57
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2022 #10 Skrevet 4. februar 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Nei, den har vel mest med deg selv å gjøre, og dine egne ønskedrømmer. Anonymkode: af2af...e57 Jeg er så enig med dere. Jeg har ved ett par anledninger forelsket meg så det nesten har gjort vondt. Men, etter noen måneder så går det over. Så skal man bryte ut av et forhold eller ett ekteskap så bør det ikke være fordi man har forelsket seg i noen andre. Da må det være fordi man ikke har det bra der man er. Anonymkode: 84317...f31
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2022 #11 Skrevet 4. februar 2022 Anonym bruker skrev (På 3.2.2022 den 3.48): Forelskelse er en forbigående sinnssykdom og bør ikke tillegges for mye vekt. Anonymkode: af2af...e57 Dagens visdomsord!! 👍 Hilsen ei som forelsker seg i "alt og alle"! 🤣 Anonymkode: aeb7a...719
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå