Gå til innhold

Kommer Breivik noen gang ut igjen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har en diskusjon om breivik der vi er uenige om hva som er riktig. Kan de holde han innesperret resten av livet hans om de forsatt tror han er farlig? Eller slipper han ut etter 21 år som han er dømt til?

Anonymkode: e164d...74d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det menneske har ikke livets rett.

Anonymkode: 5d847...a3e

Skrevet

Han er dømt til forvaring, som teknisk sett kan være en livstidsdom hvis det ikke regnes som forsvarlig å slippe ham ut. Spørsmålet er vel hvor lenge han hadde overlevd på utsiden.

Anonymkode: 1ea99...906

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Han er dømt til forvaring, som teknisk sett kan være en livstidsdom hvis det ikke regnes som forsvarlig å slippe ham ut. Spørsmålet er vel hvor lenge han hadde overlevd på utsiden.

Anonymkode: 1ea99...906

Ikke lenge tror jeg 

Anonymkode: 82995...512

Skrevet

Forvaring betyr at man i praksis kan bli sittende ut livet om de ikle regnes som rehabilitert. Breivik blir nok ikke rehabilitert. Men det kan være at han later som og klarer å lure seg til å slippes fri, selv om jeg har mine tvil. Han blir nok ikke drept heller om han slipper ut. Men oversett av samfunnet blir han nok. Kommer aldri til å finne en eneste person som vil ha noe med han å gjøre, og blir da ensom, noe som igjen er livsfarlig for han å være

Anonymkode: 0829f...b4e

Skrevet

Han blir bok aldri en fri mann igjen. Forvaring åpner for at han kan holdes i forvaring om han anses som for farlig til å slippe ut, og det tror jeg blir for alltid. 

OM han slippes ut så vil han jo kunne få en ny identitet om han ønsker, noe som slett ikke er sikkert iom storhetstankene han har om seg selv. Men drept tror jeg ikke han blir. Hvem skulle være villig til å ofre friheten sin på det umennesket der?

Jeg må for øvrig få si at tanken på at han føler seg torturert i hverdagen med null sosialt samspill med andre gir meg glede. Det er den strengeste straffen man kan få i Norge, og det er så inderlig fortjent. 

Anonymkode: f1ab7...720

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Han blir bok aldri en fri mann igjen. Forvaring åpner for at han kan holdes i forvaring om han anses som for farlig til å slippe ut, og det tror jeg blir for alltid. 

OM han slippes ut så vil han jo kunne få en ny identitet om han ønsker, noe som slett ikke er sikkert iom storhetstankene han har om seg selv. Men drept tror jeg ikke han blir. Hvem skulle være villig til å ofre friheten sin på det umennesket der?

Jeg må for øvrig få si at tanken på at han føler seg torturert i hverdagen med null sosialt samspill med andre gir meg glede. Det er den strengeste straffen man kan få i Norge, og det er så inderlig fortjent. 

Heter han ikke Fjotolf nå da? 

Skrevet
Anonym bruker skrev (34 minutter siden):

Heter han ikke Fjotolf nå da? 

Han ble kalt for fødenavnet under rettssaken, så jeg vet ikke hva hans folkeregisterete navn er. Hva har det med innlegget mitt å gjøre?

Skrevet
Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

Han ble kalt for fødenavnet under rettssaken, så jeg vet ikke hva hans folkeregisterete navn er. Hva har det med innlegget mitt å gjøre?

Han heter Fjotolf i folkeregisteret. Du skrev at han antakelig kunne fått ny identitet, og det har han skaffet selv

Skrevet
Anonym bruker skrev (33 minutter siden):

Han heter Fjotolf i folkeregisteret. Du skrev at han antakelig kunne fått ny identitet, og det har han skaffet selv

Har du sjekket folkeregisteret? Er det lov? Jeg har også tilgang til det, men våger aldri å søke opp noen uten at jeg har en profesjonell nytte av det. 

Jeg tenkte jo på en ny, anonym identitet. Og så er det jo rart at rettsvesenet og journalistene bruker det gamle navnet? 

Skrevet

Så han vil aldri få spredd de der overlegne ariske genene sine?

Uff da, nei så leit.

Anonymkode: a13ab...4bf

Skrevet

Rettssystemet vi har i Norge er ikke ment som straff, men ment for å gjøre personer klar for å fungere i samfunnet igjen.

Jeg tror breivik vil slippe ut om 6-10 år.

Anonymkode: 043d1...525

Skrevet
Anonym bruker skrev (42 minutter siden):

Rettssystemet vi har i Norge er ikke ment som straff, men ment for å gjøre personer klar for å fungere i samfunnet igjen.

Jeg tror breivik vil slippe ut om 6-10 år.

Om han må sitte resten av livet i fengsel så er det jo ikke for å gi han evig straff,men fordi det er fare for at han gjentar handlingene når han kommer ut. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Rettssystemet vi har i Norge er ikke ment som straff

Er forvaring en straff? "Du er ikke helt god i hode fortsatt, derfor straffer vi deg med 10 nye år i forvaring"?

Anonymkode: a13ab...4bf

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Har du sjekket folkeregisteret? Er det lov? Jeg har også tilgang til det, men våger aldri å søke opp noen uten at jeg har en profesjonell nytte av det. 

Jeg tenkte jo på en ny, anonym identitet. Og så er det jo rart at rettsvesenet og journalistene bruker det gamle navnet? 

Jeg mener det ble sagt under siste rettssak, men da insisterte han på å bli kalt Anders. Der har jo også vært i nyhetene

https://www.aftenposten.no/norge/i/knqx6/anders-behring-breivik-har-byttet-navn

Skrevet

Forvaring er en tidsubestemt dom. Man sitter til man kan vise en endring som gjør at risiko for ny kriminalitet er mindre. Breivik har så langt ikke gått i terapi, og ikke vist endring i ekstremistiske holdninger, så forvaringsdommen vil med overveiende sannsynlighet forlenges. 

Anonymkode: d1e31...1b5

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 timer siden):

Vi har en diskusjon om breivik der vi er uenige om hva som er riktig. Kan de holde han innesperret resten av livet hans om de forsatt tror han er farlig? Eller slipper han ut etter 21 år som han er dømt til?

Anonymkode: e164d...74d

I forvaring kan han sitte inne resten av livet sitt, noe han vil gjøre. Hvis Norge vil at resten av verden skal le av oss igjen, (som de gjorde når vi beskyttet Krekar) er det jo selvfølgelig bare å slippe ham ut. Da skal jeg gjerne skrive meg opp på listen over dem som har lyst til å drepe han. 

Anonymkode: 3c5b2...5b1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...