Gå til innhold

Broren min har fått korona og jeg skal låne bilen hans😮

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Hvis du er så veldig redd for å få korona, holder du deg hjemme.

Anonymkode: 12bb4...c7c

Det var ikke det jeg spurte om

Anonymkode: 331a1...637

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Ta med det håndsprit og tørk over berøringsflatene dersom det er mindre enn 2 dager siden han brukte den sist så går det bra skal du se

Anonymkode: 6beac...6bb

Han skal kjøre den til et møtested og gå hjem derfra

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Han skal kjøre den til et møtested og gå hjem derfra

Men det har han vel ikke lov til dersom han er i isolasjon....

Annonse

Men det har han vel ikke lov til dersom han er i isolasjon....

Tja.. han bor langt ute på landet, ingen naboer på et par kilometer, på sin egen gedigne tomt. Tror det er lov

Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Tja.. han bor langt ute på landet, ingen naboer på et par kilometer, på sin egen gedigne tomt. Tror det er lov

Du kan ikke få noen til å kjøre deg dit for å hente den heller? I

Anonymkode: 98bc0...483

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Du kan ikke få noen til å kjøre deg dit for å hente den heller? I

Anonymkode: 98bc0...483

Jeg skal kjøre dit selv og hente den. Men kommer meg ikke inn på gården hans med min bil

Anonym bruker skrev (48 minutter siden):

Da ville jeg rett og slett bedt han ha på munnbind når han kjører, og tørket av berøringsflatene inni bilen med håndsprit før jeg kjørte.

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Du mæ vaske/sprite overflatene. Men hvis du har god helse, blir du bare forkjøla om du blir smittet. Det går sikkert bra. 

Anonymkode: 280ef...4dd

Det er konen grunn til at jeg ikke ønsker smitte da. Broren min har samme tilstand som meg og har vært innlagt to døgn, men er på bedrings vei nå. 

Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

Da ville jeg rett og slett bedt han ha på munnbind når han kjører, og tørket av berøringsflatene inni bilen med håndsprit før jeg kjørte.

Det skal han ha. Jeg er bare litt bekymret for smitte

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Det er konen grunn til at jeg ikke ønsker smitte da. Broren min har samme tilstand som meg og har vært innlagt to døgn, men er på bedrings vei nå. 

Det skal han ha. Jeg er bare litt bekymret for smitte

Men hvor lenge har han vært syk da?
Man er vel bare i isolasjon i 4 dager nå siden at man ikke regner med at man er smittsom lengre enn det

Annonse

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Men hvor lenge har han vært syk da?
Man er vel bare i isolasjon i 4 dager nå siden at man ikke regner med at man er smittsom lengre enn det

Positiv test i dag

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

De har vel ikke endret reglene nå ang isolasjon, så nei, han kan ikke gå ut eller kjøre bil eller noe

Anonymkode: c821c...72f

Kan være ute på egen eiendom/ i egen hage 

Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Jeg hadde lånt bilen uten å tenke mer over det. Ikke bruk sprit på flatene i bilen uansett.

Anonymkode: 422f3...449

Men kan jeg ikke da bli smittet?

Anonym bruker skrev (8 timer siden):

Positiv test i dag

Kan være ute på egen eiendom/ i egen hage 

Og man sier at testen fortsatt vil være positiv også etter at man slutter å være smittsom.

Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Og man sier at testen fortsatt vil være positiv også etter at man slutter å være smittsom.

Det er usikkert når han ble smittet. Han er en del inn og ut av sykehuset, så da han ble innlagt trodde de det var «det samme gamle», men ble testet da han skulle hjem, og da var den positiv. Han ble innlagt på søndag.

Anonym bruker skrev (27 minutter siden):

Men kan jeg ikke da bli smittet?

Overflater i en bil kan bli ødelagt av sprit, google det. Du kan bli smittet overalt nå, hadde virkelig ikke vært redd for å låne bilen. Så lenge du spriter hendene etter kjøring. Det er ikke farlig å få korona på hendene så lenge du ikke feks klør deg i øyet. 

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Overflater i en bil kan bli ødelagt av sprit, google det. Du kan bli smittet overalt nå, hadde virkelig ikke vært redd for å låne bilen. Så lenge du spriter hendene etter kjøring. Det er ikke farlig å få korona på hendene så lenge du ikke feks klør deg i øyet. 

Vi ble enige nå. Han skal ha på munnbind, jeg skal ha på munnbind. Jeg tar med vaskeservietter til bil og vasker berøringsflater før jeg kjører. Såpe dreper også. Jeg er ikke «over alt» for jeg er så redd for smitte. Er bare hjemme

Anonym bruker skrev (37 minutter siden):

Vi ble enige nå. Han skal ha på munnbind, jeg skal ha på munnbind. Jeg tar med vaskeservietter til bil og vasker berøringsflater før jeg kjører. Såpe dreper også. Jeg er ikke «over alt» for jeg er så redd for smitte. Er bare hjemme

Bra løsning. Husk å lufte ut litt også.

Legge til at det beste er såpe. Sprit kan kapsle inn bakterier/virus. 

Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Ta en brålufting med dørene åpne før jeg setter meg inn. Heldigvis er det ikke noe stress med å levere tilbake på en stund

• Opprett ny...