Anonym bruker Skrevet 2. februar 2022 #1 Skrevet 2. februar 2022 Min hun er en kosete sofahund, og hennes fremste funksjon er å spre gledede, kos og kjærlighet. Hennes nytteverdi er altså å minske stress (det kjenner jeg helt fysisk når jeg kommer fra jobb og kan bore fjeset inn mot hennes glade, pelskledde kropp: da forsvinner enhver klump av stress man måtte ha i brystet), gi lykke og å tvinge meg til å gå tur hver dag. Men hun gjøre også noen andre ting jeg drar nytte av, når jeg tenker meg om: . Hun varsler når det er folk utenfor. Og siden ringeklokken min virker dårlig, baserer jeg meg ofte på at hun uansett varsler når det er folk på døren, som jeg selv ikke høres (f.eks bud, gjester osv). - Jeg tror også tyver heller velger andre hus enn mitt når de ser at det bor en hund her - Jeg er ganske sikker på at hun ville våknet og varslet ved brann og røykutikling. Jeg har fullt brannvarslingsanlegg, men det er en ekstra trygghet at hunden også passer på - Jeg fryser lett om natten. Hun ligger som en varm og myk klump jeg kan stikke føttene bortpå og varme meg på - Hun gjør at jeg lett kommer i snakk med folk ute. Og det er jo bra for en som ellers er litt sjenert Hvilken nytte gjør din hund? Har du kanskje en redningshund, servicehund eller politihund, eller er den mer som min? Anonymkode: 70dc6...829
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2022 #2 Skrevet 2. februar 2022 Jeg kommer ut av døra for å mosjonere. Den gir meg lykkefølelse når jeg klapper den. Anonymkode: b48db...b74
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2022 #3 Skrevet 2. februar 2022 Den får meg ut på tur hver dag, har gått ned 14 kilo siden han kom i hus. Han sprer mye glede hjemme og på jobb, brukerene elsker når jeg kommer innom på jobb med han. Har fått mange nye venner som også har hund å gå tur med. Anonymkode: 1ca0b...db9
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2022 #4 Skrevet 2. februar 2022 Vi har en ganske liten hund som kun er for kos og selskap. Den har ingen nytte verken til jakt, vakt, som trekkhund eller noe annet. Men det er en søt, blid og kosete liten hund som gir mye kos og glede inne, er hyggelig å ha med på tur og barna har mye glede av å leke med henne, de bygger hinderbaner, leker gjemsel og lærer henne triks. Anonymkode: 8258a...2a6
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2022 #5 Skrevet 2. februar 2022 Utenom det innlysende som at vi kommer oss ut på tur og sånt, så er hun fantastisk for det ene barnet vårt. Hun har Tourettes syndrom og hvis hun har ekstra mye tics eller angst, kommer hunden bort og er tett på henne og lar seg kose med selv om bevegelsene kan være brå og kraftige (tics) og dette hjelper veldig bra på barnet som roer seg mye fortere ned enn ellers. Anonymkode: 2442c...642
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2022 #6 Skrevet 2. februar 2022 Får meg ut på tur hver dag Kommer i snakk med folk på tur Ellers er han bare familiens koseklump og glede. Vi smiler og ler av han, koser med han osv. Veldig mye selskap i en sånn liten pelsdott, bare det å ha noen å småsnakke med (istedenfor å snakke med seg selv ) Anonymkode: f298b...092
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2022 #7 Skrevet 2. februar 2022 Glede, ro i sjela og masse mosjon. Anonymkode: b4869...24a
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2022 #8 Skrevet 2. februar 2022 Holder tyver borte. Han er stor og møter alle som kommer hit med febrilske hopp. Så ubudne gjester snur mest sannsynlig i døra. Han holder barna med selskap når de kommer hjem fra skolen. De føler seg trygge med han i hus. Han sprer om seg med kos og kjærlighet døgnet rundt. Han holder kattene unna vår tomt. 👍👍👍 Han gir oss glede i hverdagen. ❤❤ Anonymkode: 5ef62...666
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå