Gå til innhold

Hvorfor bruker dere egentlig munnbind, når regelen kun er bruk av munnbind hvis man ikke overholder meteren?

Anbefalte innlegg

Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

De bruker stort sett ikke munnbind pga forskjellig smitte i Asia, men pga luftforurensning.

Anonymkode: c1e0f...6d3

Men…var det ikke slik at munnbind ikke beskytter mot partikler utenfra? Hva er da vitsen? 

Anonymkode: 39be1...90a

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Men…var det ikke slik at munnbind ikke beskytter mot partikler utenfra? Hva er da vitsen? 

Anonymkode: 39be1...90a

Det er litt forskjell på størrelsen på partikler fra svevestøv og et virus som korona er. 

Anonymkode: 70c60...a62

Anonym bruker skrev (10 timer siden):

Spiller det da noe rolle om hun blir smittet i butikken, av ungene sine når de kommer med smitte fra skolen, av vennene sine eller mora si? Hvis alle smittes nå, hva er poenget med munnbind da? Sånn cirka ingenting? Handlekraft? Symbolikk?

Anonymkode: 94c92...b83

Nei. Med munnbind vil du kunne få mindre mengde virus i deg 

Anonymkode: 36515...a79

Fordi bussjoførene her jeg bor har misforstått reglene. Han påstår at det er påbudt for alle å bruke munnbind på bussen. Det var lite folk på bussen så alle holdt nok avstand. Men når sjoføren sier sånt over anlegget så må vi jo bare gjøre som han sier.

I mange butikker her jeg bor så står det helt tydlig skilt på inngangsdørene til matvarebutikkene,at det er påbudt med munnbind hvis du skal handle der. Da har jeg heller ikke noe valg.

Hadde det vært opp til meg så hadde jeg gått uten munnbind begge steder,å heller tatt på med behov. 

Anonymkode: b706c...87d

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Fordi bussjoførene her jeg bor har misforstått reglene. Han påstår at det er påbudt for alle å bruke munnbind på bussen. Det var lite folk på bussen så alle holdt nok avstand. Men når sjoføren sier sånt over anlegget så må vi jo bare gjøre som han sier.

I mange butikker her jeg bor så står det helt tydlig skilt på inngangsdørene til matvarebutikkene,at det er påbudt med munnbind hvis du skal handle der. Da har jeg heller ikke noe valg.

Hadde det vært opp til meg så hadde jeg gått uten munnbind begge steder,å heller tatt på med behov. 

Det er bare å ignorere de skiltene. Gå uten, du overholder likevel reglene. 

Anonymkode: b8aaf...ce2

Anonym bruker skrev (39 minutter siden):

Har du antibac med deg? Ta på ved behov, hendene skal vaskes/sprites først. Synes det er mye enklere å ta på munnbind før en går inn og ferdig med det. Men, nå var jeg godt vant med munnbind lenge før covid-19 kom.

Annonse

Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Nei. Med munnbind vil du kunne få mindre mengde virus i deg 

Bruker hun munnbind når hun er sammen med barna sine?

Anonymkode: 94c92...b83

• Opprett ny...