Gå til innhold

Hvorfor bruker dere egentlig munnbind, når regelen kun er bruk av munnbind hvis man ikke overholder meteren?

Anbefalte innlegg

Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Det overgår min fatteevne at andres munnbindbruk OGSÅ plager deg. Mulig livet ditt ville ta seg opp og folk kanskje til og med like deg om du av og til greide å vri fokus bort fra uvesentligheter.

Forøvrig vil jeg fremdeles påtale ditt manglende munnbind hver gang jeg møter deg og kommer nær nok. Reaksjonen sist var nemlig uvurderlig og hele butikken lo av deg da du gikk.

Anonymkode: 6c319...129

Og som du ser er jeg hørselhemmet, og at du da ikke kan forstå at andres munnbindbruk plager meg, tilsier at du ikke er så glup. 

Anonymkode: b8aaf...ce2

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Så du mener jeg må fortelle om dette til alle jeg møter? Svært få bekjente vet dette om meg. 

Det er jo fritt valg for deg. Enten ikke skjønne hva folk sier eller gi beskjed. Man kan ikke la være å bruke munnbind for å skåne de få som ikke hører. 

Anonymkode: 39be1...90a

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Og som du ser er jeg hørselhemmet, og at du da ikke kan forstå at andres munnbindbruk plager meg, tilsier at du ikke er så glup. 

Du skal da ikke på kaffeslaberas. Du skal handle. Selv polet er selvbetjent. Ikke skap deg. Og ikke lat som at hørselshemming trumfer smitte i en situasjon som den vi har vært i nå.

Du skal da ikke på kaffeslaberas. Du skal handle. Selv polet er selvbetjent. Ikke skap deg. Og ikke lat som at hørselshemming trumfer smitte i en situasjon som den vi har vært i nå.

Fhi har ikke anbefalt påbud om munnbind. Dette innførte regjeringen mot fhis anbefalinger. 

Fhi har ikke anbefalt påbud om munnbind. Dette innførte regjeringen mot fhis anbefalinger. 

Fhi anbefalte å ha dette som anbefaling. 

Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Nå i siste runde. 

Annonse

Anonym bruker skrev (38 minutter siden):

Ikke noe selvbetjent pol på denne siden av landet.

Anonymkode: c1e0f...6d3

Anonym bruker skrev (51 minutter siden):

Det overgår min fatteevne at andres munnbindbruk OGSÅ plager deg. Mulig livet ditt ville ta seg opp og folk kanskje til og med like deg om du av og til greide å vri fokus bort fra uvesentligheter.

Forøvrig vil jeg fremdeles påtale ditt manglende munnbind hver gang jeg møter deg og kommer nær nok. Reaksjonen sist var nemlig uvurderlig og hele butikken lo av deg da du gikk.

Hvorfor bryter du anbefalingen om en meter? Og neida, "hele butikken" ler nok av en som leker konge og slipper sure kommentarfis her og der. Det er det folk ler av. Du er for øvrig ikke politi og kan ikke påtale noe som helst. Har folk virkelig så bedritne liv at de sprer edder og galle over ukjente mennesker? 

Anonymkode: 94c92...b83

Anonym bruker skrev (46 minutter siden):

Alle blir smittet uansett, sier regjeringen. At du ikke har fått med deg dette er ikke vårt problem. Les deg opp. 

Anonym bruker skrev (47 minutter siden):

Det er jo fritt valg for deg. Enten ikke skjønne hva folk sier eller gi beskjed. Man kan ikke la være å bruke munnbind for å skåne de få som ikke hører. 

Joda, i andre land har de kastet munnbind nå. Så joda, det går fint an å la være å bruke munnbind når man ikke er syk.

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Joda, i andre land har de kastet munnbind nå. Så joda, det går fint an å la være å bruke munnbind når man ikke er syk.

Men jeg bor i Norge så hva andre land gjør er knekkende likegyldig. 

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Men jeg bor i Norge så hva andre land gjør er knekkende likegyldig. 

Så da kan vi forlenge og forlenge unødvendige tiltak i det uendelige? Ok. 

Anonym bruker skrev (1 time siden):

DIN hørselshemming er viktigere å ta hensyn til enn en PANDEMI??? Ok.... 🙄

Anonymkode: 5d0d3...90c

Annonse

DIN hørselshemming er viktigere å ta hensyn til enn en PANDEMI??? Ok.... 🙄

Ja, man overholder jo meteren, og da trenger man ikkke bruke munnbind. Men det er det likevel mange som gjør. 

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Ja, man overholder jo meteren, og da trenger man ikkke bruke munnbind. Men det er det likevel mange som gjør. 

Du mener altså jeg skal gå på butikken/kjøpesenteret med munnbindet i lomma, og ta det på meg hver gang noen kommer nærme meg? Vet du: DET gidder jeg ikke! Da tar jeg det heller på meg før jeg går inn, og har det på hele handleturen. 

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Og det må de få lov til.

Du mener altså jeg skal gå på butikken/kjøpesenteret med munnbindet i lomma, og ta det på meg hver gang noen kommer nærme meg? Vet du: DET gidder jeg ikke! Da tar jeg det heller på meg før jeg går inn, og har det på hele handleturen. 

Du kan heller holde avstand. Det er virkelig ikke et problem  

Du kan heller holde avstand. Det er virkelig ikke et problem  

Hvorfor skal du bestemme hva andre skal gjøre. Herlighet, pass dine egne saker.

Hvorfor skal du bestemme hva andre skal gjøre. Herlighet, pass dine egne saker.

Jeg tror nok veldig mange gjerne skulle ha sluppet munnbind, men det er også mange som ikke tør i frykt for å kjeft av dere bedrevitere. 

Jeg tror nok veldig mange gjerne skulle ha sluppet munnbind, men det er også mange som ikke tør i frykt for å kjeft av dere bedrevitere. 

Dere bedrevitere? Jeg bruker munnbind så lite som mulig. Aldri har jeg fått blikk eller kommentarer om det. Du er like idiotisk som de som tror det er greit å kjefte på de som ikke bruker munnbind, du er ikke det spor bedre.

Føre-var-prinsippet.

Respekt for de ansatte i butikkene.

Viruset kan henge igjen i lufta, særlig med Omikronen. Virker som folk har helt glemt dette. Så selv om du holder 1-meteren, så kan det lett etterlate seg virus i lufta etter timesvis med tusenvis av kunder som stormer inn og ut av butikken i løpet av en dag.

I en vanlig storby dagligvarebutikk er ikke 1-meteren tilstrekkelig. Ikke nå med Omikron varianten som smitter mye lettere enn vanlig forkjølelsesvirus.

Anonymkode: 27df6...c9f

Min venninne var i en butikk der en familie sto under 1 meter bak henne i kassen. Barna hostet ganske mye. Hun ble smittet.

Anonymkode: 36515...a79

Anonym bruker skrev (9 timer siden):

Så da kan vi forlenge og forlenge unødvendige tiltak i det uendelige? Ok. 

Når du er så usaklig gidder jeg ikke diskutere mer med deg. 

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Føre-var-prinsippet.

Respekt for de ansatte i butikkene.

Viruset kan henge igjen i lufta, særlig med Omikronen. Virker som folk har helt glemt dette. Så selv om du holder 1-meteren, så kan det lett etterlate seg virus i lufta etter timesvis med tusenvis av kunder som stormer inn og ut av butikken i løpet av en dag.

I en vanlig storby dagligvarebutikk er ikke 1-meteren tilstrekkelig. Ikke nå med Omikron varianten som smitter mye lettere enn vanlig forkjølelsesvirus.

Anonymkode: 27df6...c9f

Smittevernloven åpner ikke for å vedta påbud av føre-var-prinsippet. Da kan vi jo stenge samfunnet helt på ubestemt tid, for det kan jo komme nye og farligere virus. 

Anonym bruker skrev (29 minutter siden):

Når du er så usaklig gidder jeg ikke diskutere mer med deg. 

Selvfølgelig, når man ikke har noe svar, så lister man seg ut av diskusjonen. 

• Opprett ny...