Gå til innhold

Hvorfor bruker dere egentlig munnbind, når regelen kun er bruk av munnbind hvis man ikke overholder meteren?

Anbefalte innlegg

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Det er vel da bare å ta på seg munnbindet hvis dere plutselig står som sild i tønne?

Anonymkode: b8aaf...ce2

Det ser nok mye bedre ut enn å ta det på seg, handle, gå ut, ta det av seg. Stå i køen på butikken og si «vent litt! Jeg må ta på munnbindet før dere kan se i godterihyllen!»

Anonymkode: af237...d80

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Det ser nok mye bedre ut enn å ta det på seg, handle, gå ut, ta det av seg. Stå i køen på butikken og si «vent litt! Jeg må ta på munnbindet før dere kan se i godterihyllen!»

Men da overholder man jo ikke påbudet om en meter. Går trangen til å se i godterihyllen foran påbudet om meteren? 

Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Mest fordi jeg orker ikke sure blikk og kommentarer, da er det enklere å bare sette på seg det munnbindet i butikken.

Anonymkode: 3f237...d6d

Samme her også.

Anonymkode: 5e7f7...6a4

Anonym bruker skrev (18 minutter siden):

Men da overholder man jo ikke påbudet om en meter. Går trangen til å se i godterihyllen foran påbudet om meteren? 

Det er ikke noe påbud om en meter. Ref «vi ber folk om å holde en meter avstand til hverandre, og bruker munnbind dersom det ikke er mulig»

Anonym bruker skrev (22 minutter siden):

Det er ikke noe påbud om en meter. Ref «vi ber folk om å holde en meter avstand til hverandre, og bruker munnbind dersom det ikke er mulig»

Så hvorfor er da hele utelivsbransjen i knestående pga meterregelen, hvis alt kunne vært løst med munnbind?

Anonym bruker skrev (15 minutter siden):

Så hvorfor er da hele utelivsbransjen i knestående pga meterregelen, hvis alt kunne vært løst med munnbind?

Kan man ha munnbind på seg mens man spiser? Det er enten munnbind eller meter. Kan man ikke ha munnbind, så holder man en meter. Kan man ikke holde en meter, tar man på munnbind. Det er ikke rakettforskning det altså

Annonse

Fordi det koster meg ingenting å ha på munnbind, og man vet jo ikke på forhånd om man plutselig kommer nært på andre. 

En billig forsikring, på samme måte som meteren. 

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Kan man ha munnbind på seg mens man spiser? Det er enten munnbind eller meter. Kan man ikke ha munnbind, så holder man en meter. Kan man ikke holde en meter, tar man på munnbind. Det er ikke rakettforskning det altså

Det er verken krav om munnbind eller meteren ved feks fastmonterte seter på kino eller konserter

Meen uansett så dreide mitt innlegg seg om folk som bruker munnbind unødvendig på butikker og kjøpesenter. Det blir bare for dumt når folk går rundt med munnbind i en halvtom butikk. 

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Meen uansett så dreide mitt innlegg seg om folk som bruker munnbind unødvendig på butikker og kjøpesenter. Det blir bare for dumt når folk går rundt med munnbind i en halvtom butikk. 

Hvorfor blir det for dumt?

Anonymkode: c1e0f...6d3

*Miss Marple* skrev (1 time siden):

Fordi det koster meg ingenting å ha på munnbind, og man vet jo ikke på forhånd om man plutselig kommer nært på andre. 

En billig forsikring, på samme måte som meteren. 

Dette!! 

Gjør det deg noe, HI, at folk har på seg munnbind?

Anonymkode: 5d0d3...90c

Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Dette!! 

Gjør det deg noe, HI, at folk har på seg munnbind?

Anonymkode: 5d0d3...90c

Ja, fordi jeg ikke kan lese på leppene når de bruker det. Kan derfor ikke snakke med noen. 

Anonym bruker skrev (24 minutter siden):

Det er verken krav om munnbind eller meteren ved feks fastmonterte seter på kino eller konserter

Nja. Det stemmer ikke. Var på kino på fredag. Vi var 9 personer og fikk reservert 18 seter, så jo, det er krav om en meter der også

Annonse

Anonym bruker skrev (19 minutter siden):

Det gjør meg ingen ting å bruke munnbind, jeg tenker ikke over at jeg har det på engang, så hvis jeg ett på et kjøpesenter tar jeg det på før jeg går inn og var det på til jeg er ute. Gidder ikke bruke 10 munnbind fordi jeg hele tiden skal gjøre en vurdering av ok det er trangt eller ikke i en butikk jeg skal inn i.

Jeg har til og med kjørt bil alene med munnbind fordi jeg har glemt at jeg har det på. Kom på det inne i mitt eget hus da jeg skulle ta av meg jakka.

Anonymkode: 4a890...68a

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Ja, fordi jeg ikke kan lese på leppene når de bruker det. Kan derfor ikke snakke med noen. 

Må du snakke med så mange på butikken da? De som kjenner deg vet vel at du leser på leppene og tar av munnbind når de prater med deg? Ekspeditør i butikk eller kafé kan du gi beskjed til om at du ikke kan høre og derfor må lese på leppene? 

Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

Nja. Det stemmer ikke. Var på kino på fredag. Vi var 9 personer og fikk reservert 18 seter, så jo, det er krav om en meter der også

Da var det andre regler. 

Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Må du snakke med så mange på butikken da? De som kjenner deg vet vel at du leser på leppene og tar av munnbind når de prater med deg? Ekspeditør i butikk eller kafé kan du gi beskjed til om at du ikke kan høre og derfor må lese på leppene? 

Så du mener jeg må fortelle om dette til alle jeg møter? Svært få bekjente vet dette om meg. 

Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Så du mener jeg må fortelle om dette til alle jeg møter? Svært få bekjente vet dette om meg. 

Er det en hemmelighet?

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Og mange utelivsaktører kan ikke overholde en meter mellom alle gjestene og fortsatt være i drift. Feks utesteder med få sitteplasser hvor det er ment at man skal stå tett sammen og drikke. Der kan man verken holde meteren eller ha munnbind fordi man skal drikke. Man kan virkelig ikke danse med munnbind heller. Det betyr i realiteten at disse ikke kan drive bedriftene sine. 

Og det er for dumt siden du ikke da kan lese på leppene?

Det overgår min fatteevne at andres munnbindbruk OGSÅ plager deg. Mulig livet ditt ville ta seg opp og folk kanskje til og med like deg om du av og til greide å vri fokus bort fra uvesentligheter.

Forøvrig vil jeg fremdeles påtale ditt manglende munnbind hver gang jeg møter deg og kommer nær nok. Reaksjonen sist var nemlig uvurderlig og hele butikken lo av deg da du gikk.

Anonymkode: 6c319...129

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Det overgår min fatteevne at andres munnbindbruk OGSÅ plager deg. Mulig livet ditt ville ta seg opp og folk kanskje til og med like deg om du av og til greide å vri fokus bort fra uvesentligheter.

Forøvrig vil jeg fremdeles påtale ditt manglende munnbind hver gang jeg møter deg og kommer nær nok. Reaksjonen sist var nemlig uvurderlig og hele butikken lo av deg da du gikk.

Jeg har aldri fått kommentarer på det. Og det er vel deg folk skal le av når du kjefter på noen som overholder reglene. Eller igler du deg tett innpå folk uten munnbind bare for å kunne kjefte? Det sier litt om deg. 

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Sånne folk som deg er bare patetisk pinlig.

• Opprett ny...