Gå til innhold

Uteblitt menstruasjon etter tredje dose

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har valgt å legge dette innlegget her i stede for på koronasiden i håp om å nå ut til flere i håp om at det er noen som sitter med samme opplevelse som meg.

Jeg fikk tredje dose i romjulen, er midt i 40 årene og vet jeg ikke har kommet i overgangsalderen enda da jeg nettopp har vært å tatt blodprøver (rett før jul). Både jeg og mannen min er sterilisert (ergo ikke gravid, da er det i så tilfelle ett under og ny bibelhistorie på gang). Går ikke på noe hormonpreparater og jeg har i stort sett alle de år hatt regelmessig menstruasjon.

Siste menstruasjon var julehelgen, ferdig dagen før jeg tok tredje dose. Har ikke hatt noen bivirkninger tidligere og valgte derfor denne gang å ta samme som vaksine denne gangen også, Pfizer. Og jeg har fortsatt ikke fått menstruasjon enda. Jeg er bare 2-3 uker forsinket.

Er det andre som har opplev dette? Er det en bivirkning av vaksinen? Kan jeg plutselig ha havnet i overgangsalderen? Eller kan det være andre ting? Til opplysning så passer jeg definitivt ikke inn i rollen som jomfru Maria. Så noe graviditet er nok ikke en option. 

Anonymkode: ee2b8...e8b

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (15 minutter siden):

Omvendt til meg. Jeg har spiral og har ikke blødd på 5 år. Nå småblør jeg litt annenhver uke 

Anonymkode: f7af5...599

Den varianten finner jeg mye info om. Men, ikke at menstruasjon uteblir. 

Jeg får vel bare vente å se. Men, må innrømme at jeg er glad datteren min er så ung at det ikke er anbefalt fra myndighetene å vaksinere.

Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Kan du ha blitt injisert med et foster i vaksinen?😁

Anonymkode: 3f068...5fc

Du sier noe der. Muligens det er det som har skjedd 😂 Eventuelt så er det 5G chippen som har satt seg på tvers og lukket åpningen min. Derav ingen blødninger 🤔

Annonse

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Du sier noe der. Muligens det er det som har skjedd 😂 Eventuelt så er det 5G chippen som har satt seg på tvers og lukket åpningen min. Derav ingen blødninger 🤔

Kan bli spennende når den skal scannes 😁

Anonymkode: bb1aa...e5e

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Kan bli spennende når den skal scannes 😁

Anonymkode: bb1aa...e5e

Eventuelt veldig grisete hvis «scanneren» dytter den ut av posisjon og lang tids menstruasjon kommer ut 🙈

Men, for å være seriøs. Hvis det bare er jeg som opplever dette så kan det vel ikke være vaksinen som er årsaken? 

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Eventuelt veldig grisete hvis «scanneren» dytter den ut av posisjon og lang tids menstruasjon kommer ut 🙈

Men, for å være seriøs. Hvis det bare er jeg som opplever dette så kan det vel ikke være vaksinen som er årsaken? 

Det kan det jo være. FHI sier selv at menstruasjonsforstyrrelser er en bivirkning av vaksinen. Det er ikke noen regel om at man skal få økt blødning, men at syklusen blir forstyrret.

Jeg holder fortsatt en knapp på et snik-foster da.

Anonymkode: 3f068...5fc

Jeg har ikke hatt mens siden jeg satt andre dose i juli. Har alltid hatt mens regelmessig. Blødd rikelig i 8 dager med 30 dagers syklus. Jeg er ferdig med barn så jeg synes det er en fantastisk bivirkning, men det hadde det ikke vært for et par år siden. Jeg er forresten 36 år. 

Anonymkode: 032ab...cb0

Anonym bruker skrev (59 minutter siden):

Den varianten finner jeg mye info om. Men, ikke at menstruasjon uteblir. 

Jeg får vel bare vente å se. Men, må innrømme at jeg er glad datteren min er så ung at det ikke er anbefalt fra myndighetene å vaksinere.

Blant unge kvinner ja. Men jeg er 48 år 😉 Har ikke funnet info om det 

Annonse

Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

Jeg tok tredje dose i desember. Ikke fått mensen etter det. Sikkert 2 uker over tida. Er 44 år. Etter dose to var det omvendt. Da fikk jeg en ekstra blødning🤔

Anonymkode: 640ad...cc4

Har du vært til legen pga det? 

Kan jo nevne at jeg selvsagt har vært til gyn og er utredet. Ingen overgangsalder hos meg. Konkludert med sannsynlig bivirkning av vaksinen. Som nevnt over er jeg 36 år. Hvis jeg ev er gravid får jeg meg snart en overraskelse 🤣

Blodprøvene mine fra rett før jul antydet ikke at jeg var i begynnende overgangsalder. Men, jeg har heller ikke sjekket med lege. 

Men, skal til gynekolog neste uke (tror jeg det var). Har ikke mensen kommet til da får jeg høre med henne. Mistenker dog fortsatt vaksinen. 

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Jeg har ikke hatt mens siden jeg satt andre dose i juli. Har alltid hatt mens regelmessig. Blødd rikelig i 8 dager med 30 dagers syklus. Jeg er ferdig med barn så jeg synes det er en fantastisk bivirkning, men det hadde det ikke vært for et par år siden. Jeg er forresten 36 år. 

Hadde vært supert om jeg nå plutselig var ferdig med mensen…

HI

Mistet mensen i 4 måneder etter første dose. Når den kom tilbake blødde jeg i nesten 3 uker i strekk. Tok 2.dose og så forsvant den igjen. Kom tilbake etter litt over 3 måneder og jeg har blødd siden da. Nesten i 4 uker. 
Jeg har hatt svært regelmessig mens siden jeg fikk mensen da jeg var 15 år. Skal ikke ta dose 3! 

Anonymkode: 961df...dee

Anonym bruker skrev (På 2.2.2022 den 13.27):

Ingen med tanker eller erfaringer? Fikk noen igjen menstruasjon? Hvor lenge tok i så tilfelle det? 

Min venninne på 60 fikk den etter 3 dose.

Anonymkode: ae3a6...70b

Anonym bruker skrev (På 2.2.2022 den 18.39):

Mistet mensen i 4 måneder etter første dose. Når den kom tilbake blødde jeg i nesten 3 uker i strekk. Tok 2.dose og så forsvant den igjen. Kom tilbake etter litt over 3 måneder og jeg har blødd siden da. Nesten i 4 uker. 
Jeg har hatt svært regelmessig mens siden jeg fikk mensen da jeg var 15 år. Skal ikke ta dose 3! 

Anonymkode: 961df...dee

Og dette skal vi gi våre døtre?

Anonymkode: ae3a6...70b

• Opprett ny...