Gå til innhold

Dere som har leid ut bolig. Se her.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det har nylig flyttet inn en mann. 
Vi understreket at presist husleie var viktig og han har signert kontrakt på at husleie skal være inne til ny måned.

I dag er det den andre og ingen betaling mottatt.

Vi har opplevd litt upresis betaling tidligere som med en påminner har ordnet seg. Men er det ikke spesielt å begynne et leieforhold med å ikke betale til avtalt tid?

Hvordan henvende seg høflig men bestemt for å gjøre det klart at dette ikke kan bli et mønster?

Anonymkode: 094f0...d0a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ville ventet litt til. Er det kontooverføring og han har en annen bank enn dere, så kan det gå en dag eller to

Anonymkode: 057d0...c0c

Skrevet

Jo, det er spesielt. Hvis den ikke er på konto til i morgen, sender du bare en mail og sier «minner om vår avtale bla bla». Hvis han fortsetter å være sen, sender du en mail med varsel om oppsigelse av leieforhold grunnet mislighold. For det er faktisk mislighold selv om han betaler til slutt.

Skrevet

I likhet med den over her så ville jeg ventet et par dager. Om den ikke dukker opp så kan du sende følgende beskjed: Hei, jeg kan ikke se at husleien har kommet inn, kan du være så snill å sjekke opp dette? 

Anonymkode: 1389e...7f1

Skrevet

De har en avtale om at den skal være på konto ved månedsskiftet, og han har allerede vært sen før. Min erfaring er at det knapt nok nytter med strengstemmen i slike tilfeller, så vanlige, kjempehøflige meldinger vil overhodet ikke ha noen effekt.

Skrevet

Det er ingen vits i å vente med å gi beskjed. Vær tydelig helt fra start, og det undrer meg litt at du spør her om hvordan si fra. Noe sier meg at dere er alt for konfliktsky, og dermed drar folk strikken for langt! Du skriver kort og godt at dere ikke har mottatt husleie og at du forventer at den er betalt. 

Anonymkode: 8f129...4de

Skrevet

Ville ventet et par dager og sett når den kom, også gått i dialog med han. Om det er sånn at han betaler inn pengene den første i sin bank kan det gå et par dager før dere har det på konto i deres bank om det ikke benyttes straksoverføring.

Men jeg anbefaler uansett å endre trekkdato på deres lån i banken deres.

Vi endret til den 15. på vårt lån, så det ikke stresser oss opp om pengene kommer litt senere. Har skjedd to ganger med den leietakeren vi hat nå

Anonymkode: b9e7a...ddb

Skrevet

Send melding kvelden etter husleie skulle stått på konto. Håper du har fått inn pengene! Jeg har en sånn leieboer selv og ga samme beskjed som deg ved kontraktsinngåelse. 

Anonymkode: 65aaa...f0b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...