Anonym bruker Skrevet 1. februar 2022 #1 Skrevet 1. februar 2022 Jeg er evig takknemlig for at jeg har hun og min far i livet og altfor tett til tider. De hjelper meg mye. Men noen ganger blir jeg så irritert pga min mor tar opp et tema og jeg begynner å åpne meg.. og da prøver min mor å bytte tema. Det er virkelig sårende og vondt. Jeg tenker at jeg aldri skal åpne meg igjen.. men hun tar opp disse temaene gang på gang. Og med en gang jeg åpner meg igjen så nekter hun å svare på mine spørsmål og bytter tema. Det er svært ubehagelig! Jeg føler på en måte at hun og min far ønsker å kontrollere meg... er det feil å tenke? De har alltid hatt enorm makt over meg. Anonymkode: feaeb...02c
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2022 #3 Skrevet 1. februar 2022 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): 🙏 innspill? Anonymkode: feaeb...02c Det er ikke godt å komme med innspill da du forteller veldig lite. Hvorfor skal moren din ta opp temaer hun egentlig ikke vil at dere skal snakke om? Det gir ingen mening det du skriver. Anonymkode: 8bf9f...235
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2022 #4 Skrevet 1. februar 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Det er ikke godt å komme med innspill da du forteller veldig lite. Hvorfor skal moren din ta opp temaer hun egentlig ikke vil at dere skal snakke om? Det gir ingen mening det du skriver. Anonymkode: 8bf9f...235 Nei, nettopp. Hvorfor gjør hun det da? Gang på gang. Jeg kan ikke spørre heller, fordi hun nekter liksom å svare... jeg føler det er en slags kontroll over meg. At hun vil ha svar på det hun lurer på for sin egen del.. og at hun egentlig ikke ønsker å være en støtte.. kan det være det? Anonymkode: feaeb...02c
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2022 #5 Skrevet 1. februar 2022 Fordi hun tar opp tema, får svar på det hun lurer på og da tenker jeg at hun bryr seg og at jeg nå kan lette på hjertet. Da bytter hun tema. Det er så nedverdigende og jeg føler meg bare dum Anonymkode: feaeb...02c
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2022 #6 Skrevet 1. februar 2022 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Nei, nettopp. Hvorfor gjør hun det da? Gang på gang. Jeg kan ikke spørre heller, fordi hun nekter liksom å svare... jeg føler det er en slags kontroll over meg. At hun vil ha svar på det hun lurer på for sin egen del.. og at hun egentlig ikke ønsker å være en støtte.. kan det være det? Anonymkode: feaeb...02c Jeg vet ikke, og jeg vet heller ikke hva du mener når du skriver så kryptisk. Hadde du kunne kommet med et eksempel på tema hun tar opp så kanskje det ville blitt mer forståelig. Anonymkode: 8bf9f...235
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2022 #7 Skrevet 1. februar 2022 Anonym bruker skrev (31 minutter siden): Nei, nettopp. Hvorfor gjør hun det da? Gang på gang. Jeg kan ikke spørre heller, fordi hun nekter liksom å svare... jeg føler det er en slags kontroll over meg. At hun vil ha svar på det hun lurer på for sin egen del.. og at hun egentlig ikke ønsker å være en støtte.. kan det være det? Anonymkode: feaeb...02c Men etter at dette har skjedd igjen og igjen, har det aldri falt deg inn å svare "Vet du hva, det gidder jeg ikke snakke med deg om, for det tar uansett bare 2 minutter før du avfeier meg og vil skifte tema!" Anonymkode: 72a3a...fd8
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2022 #8 Skrevet 2. februar 2022 Anonym bruker skrev (6 timer siden): Men etter at dette har skjedd igjen og igjen, har det aldri falt deg inn å svare "Vet du hva, det gidder jeg ikke snakke med deg om, for det tar uansett bare 2 minutter før du avfeier meg og vil skifte tema!" Anonymkode: 72a3a...fd8 Jeg tørr ikke å si ifra. Sikkert pga makten de har over meg. Anonymkode: feaeb...02c
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2022 #9 Skrevet 2. februar 2022 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Jeg tørr ikke å si ifra. Sikkert pga makten de har over meg. Anonymkode: feaeb...02c Men da svarer du bare på spørsmålet og ikke mer enn det. Du må sette grenser for deg selv. Anonymkode: 4712e...e3e
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2022 #10 Skrevet 2. februar 2022 Anonym bruker skrev (6 timer siden): Jeg vet ikke, og jeg vet heller ikke hva du mener når du skriver så kryptisk. Hadde du kunne kommet med et eksempel på tema hun tar opp så kanskje det ville blitt mer forståelig. Anonymkode: 8bf9f...235 Jeg er i barnevernet. Jeg gråt da barnevernet var her, fortalte det til min mor (hun spurte hvordan møte med barnevernet hadde gått) og hun ble sjokkert og sa det var det verste jeg kunne gjøre og når jeg prøver å forklare hvorfor så bytter hin tema.. dette f.eks. Anonymkode: feaeb...02c
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2022 #11 Skrevet 2. februar 2022 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Men da svarer du bare på spørsmålet og ikke mer enn det. Du må sette grenser for deg selv. Anonymkode: 4712e...e3e Ja. Det er det jeg prøver gang på gang. Men jeg har sånn behov for å prate om ting. Er det som er.. Anonymkode: feaeb...02c
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2022 #12 Skrevet 2. februar 2022 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Ja. Det er det jeg prøver gang på gang. Men jeg har sånn behov for å prate om ting. Er det som er.. Anonymkode: feaeb...02c Da må du finne noen andre å prate med. Din mor får du ikke endre. Anonymkode: 4712e...e3e
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2022 #13 Skrevet 3. februar 2022 Anonym bruker skrev (20 timer siden): Ja. Det er det jeg prøver gang på gang. Men jeg har sånn behov for å prate om ting. Er det som er.. Anonymkode: feaeb...02c Det høres ut som om du trenger profesjonell hjelp. Av flere grunner, men det ringer i noen varselklokker når du sier at dine foreldre har "makt" over deg. Anonymkode: 72a3a...fd8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå