Anonym bruker Skrevet 1. februar 2022 #1 Skrevet 1. februar 2022 Og blir dere lenge borte? Anonymkode: 42447...966
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2022 #2 Skrevet 1. februar 2022 Ferie er årets høydepunkt, så det prioriterer i hvert år. 2-3 uker på hovedsommerferien og en langhelg i London eller Paris på slutten av sommerferien. Jeg setter meg ned på kjøkkenet og legger opp ruta i januar og så gleder vi oss frem mot ferien, det er nesten det viktigst 😊 Anonymkode: 5c3d4...70b
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2022 #3 Skrevet 1. februar 2022 Ja, men noen ganger ikke så langt. I fjor var på Lillehammer + besøkte besteforeldre. Borte 2-3 uker totalt. Anonymkode: 6958d...445
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 1. februar 2022 #4 Skrevet 1. februar 2022 Ja. Det prioriteres høyt. Vi blir borte det meste av sommerferien . Gutta drar på ferie med både meg og når de er hos far.
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 1. februar 2022 #5 Skrevet 1. februar 2022 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Ferie er årets høydepunkt, så det prioriterer i hvert år. 2-3 uker på hovedsommerferien og en langhelg i London eller Paris på slutten av sommerferien. Jeg setter meg ned på kjøkkenet og legger opp ruta i januar og så gleder vi oss frem mot ferien, det er nesten det viktigst 😊 Anonymkode: 5c3d4...70b Ja!! Helt enig! Planlegging er halve gleden😊
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2022 #6 Skrevet 1. februar 2022 Tja, hva mener du med ferie? Vi pleier å ha en oval helg hver vinterferie, et sted man kan stå slalåm. Leier da hytte, leilighet eller bor på hotell. Men vi reiser ikke til utlandet hver sommer, det gjør vi kanskje hvert andre eller tredje år. Da er vi gjerne borte 7-10 dager et eller annet sted i Europa. Vi bor på sørlandet, ved sjøen, så vi har liksom en helt grei sommerferie her hjemme. Anonymkode: c5134...91e
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2022 #7 Skrevet 1. februar 2022 mamma til adhd gutt<3 skrev (5 minutter siden): Ja. Det prioriteres høyt. Vi blir borte det meste av sommerferien . Gutta drar på ferie med både meg og når de er hos far. Oi dere har jammen lang ferie. Vi har «bare» fem uker ferie og vi bruker stort sett minimum fire av dem på rundreise i Europa inkl 1-2 uker i feriehus i Spania eller Frankrike. Anonymkode: 89755...3e5
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2022 #8 Skrevet 1. februar 2022 Ja, ferie og reiser blir høyt prioritert her. Vi har nær familie spredt rundt i Europa, samt egen eiendom i utlandet. I år skal vi være seks uker i Spania. Litt hjemmekontor på de voksne innimellom, sånn at det går rundt med tanke på feriedager. Anonymkode: f6bc3...f50
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 1. februar 2022 #9 Skrevet 1. februar 2022 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Oi dere har jammen lang ferie. Vi har «bare» fem uker ferie og vi bruker stort sett minimum fire av dem på rundreise i Europa inkl 1-2 uker i feriehus i Spania eller Frankrike. Anonymkode: 89755...3e5 Joda… vi pleier å strekke ferien vår ved hjelp av avspasering , jobbe litt selv om vi reiser og har også tatt ut dager uten lønn. Mest blir det tatt ut avspasering .
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2022 #10 Skrevet 1. februar 2022 Ja. Forskjellig hvor lenge den varer. Kan være en helg av sommerferien, eller ei uke, eller 3. Et år var vi borte 5 uker, for jeg hadde ubrukt ferie fra året før og en masse avspasering. Nå som barna er tenåringer vil de helst ikke reise så mye, men være hjemme og ha late dager. Denne sommeren blir det nok bare ei uke. Aner ikke når eller hvor, men det finner vi ut når vi setter oss i bilen Anonymkode: bebd2...9f7
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2022 #11 Skrevet 1. februar 2022 Ja, sommerferie prioriteres høyt. Bortsett, elsker ferie, vi koser oss med å planlegge, gjennomføre og mimre etterpå. (Og jo, vi har et godt liv utenom ferie også). Vi er vanligvis borte minst 4 uker, gjerne nærmere 5 og noen ganger litt mer enn det også. Anonymkode: 9af12...053
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2022 #12 Skrevet 1. februar 2022 Ja, men ikke til utlandet. Vi ferierer egentlig kun i Norge pga tilgang på feriehus (i familiens eie) på flotte perler. Også møter vi nær familie på disse plassene da. Det er en av de største grunnene. Vi ses én gang i året, og det er på sommeren. Eneste minuset er at det er lang reise til begge plassene og dyrt med fly og leiebil i Norge. Anonymkode: a4809...df8
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2022 #13 Skrevet 1. februar 2022 Ja. Men vi reiser ikke så langt da. Vi bor i Bergen å drar som oftest til Kristiansand eller til en fin campingplass i Sverige. For første gang skal vi ikke ligge i telt;men ta oss råd til å leie hytte i Sverige. Det blir deilig Anonymkode: 90cf4...078
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2022 #14 Skrevet 1. februar 2022 Ja men ferierer med bil og telt så da kommer man seg rundt 😊 i fjor var vi på ferie en uke.... da var været så dårlig at vi valgte å dra hjem igjen. Men planleggingen er halve moroa😊 Har allerede planlagt togtur fra Bordeaux og til nord Spania når barna blir eldre. Anonymkode: 38a25...bc5
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2022 #15 Skrevet 2. februar 2022 Prøver det, ja, men i fjor kokte det bort i corona. Anonymkode: c036d...086
KellyTaylor Skrevet 2. februar 2022 #16 Skrevet 2. februar 2022 Ja så lenge jeg kan huske. Enten sydover, Sverige eller forskjellige plasser i Norge. Blitt mer norgesferie de siste to årene av naturlige årsaker. Så i år blir det både palmesus og fjellheim
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2022 #17 Skrevet 2. februar 2022 mamma til adhd gutt<3 skrev (13 timer siden): Joda… vi pleier å strekke ferien vår ved hjelp av avspasering , jobbe litt selv om vi reiser og har også tatt ut dager uten lønn. Mest blir det tatt ut avspasering . Godt dere ikke har jobber som er avhengige av dere :-) Syns jeg så her på jobb om jeg sa jeg tok ut to måneder ferie..samme med mannen som driver for seg selv. Hadde aldri gått. Men så hadde ikke ungene villet det heller så det ordner seg fint :-) Aldri i verden om de ville gått glipp av sommer med venner, norway cup, fotballskoler osv....selv om vi voksne lett kunne vært på tur fra juni til august hadde ungene våre nekta :-) Anonymkode: 89755...3e5
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2022 #18 Skrevet 2. februar 2022 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Godt dere ikke har jobber som er avhengige av dere 🙂 Syns jeg så her på jobb om jeg sa jeg tok ut to måneder ferie..samme med mannen som driver for seg selv. Hadde aldri gått. Men så hadde ikke ungene villet det heller så det ordner seg fint 🙂 Aldri i verden om de ville gått glipp av sommer med venner, norway cup, fotballskoler osv....selv om vi voksne lett kunne vært på tur fra juni til august hadde ungene våre nekta 🙂 Anonymkode: 89755...3e5 Hvorfor i all verden skriver du dette? Først er det godt at ikke jobben er avhengig av dem, og i tillegg ville deres unger aldri vært så lenge på ferie. Hvilken nytte tilfører du tråden her nå? Du svarte kun for å rakke ned på en bruker, og skjuler det bak et par smiletegn. Hi sine spørsmål var om du reiser på ferie hvert år og hvor lenge, jeg kan ikke se at du svarte på noen av dem. Anonymkode: f6bc3...f50
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2022 #19 Skrevet 2. februar 2022 Anonym bruker skrev (36 minutter siden): Hvorfor i all verden skriver du dette? Først er det godt at ikke jobben er avhengig av dem, og i tillegg ville deres unger aldri vært så lenge på ferie. Hvilken nytte tilfører du tråden her nå? Du svarte kun for å rakke ned på en bruker, og skjuler det bak et par smiletegn. Hi sine spørsmål var om du reiser på ferie hvert år og hvor lenge, jeg kan ikke se at du svarte på noen av dem. Anonymkode: f6bc3...f50 Kan du ikke? Spesielt. Du har sett dette med koder og slikt som er på innleggene her? Da foreslår jeg at du leser deg oppover. Jeg har svart på HI sitt innlegg tidligere og dette er oppfølging. Slenger på et par smilemenn og ønsker deg en fantastisk dag hvor du slipper å være så irritert hele tiden :-) :-) Anonymkode: 89755...3e5
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2022 #20 Skrevet 2. februar 2022 Anonym bruker skrev (4 timer siden): Godt dere ikke har jobber som er avhengige av dere 🙂 Syns jeg så her på jobb om jeg sa jeg tok ut to måneder ferie..samme med mannen som driver for seg selv. Hadde aldri gått. Men så hadde ikke ungene villet det heller så det ordner seg fint 🙂 Aldri i verden om de ville gått glipp av sommer med venner, norway cup, fotballskoler osv....selv om vi voksne lett kunne vært på tur fra juni til august hadde ungene våre nekta 🙂 Anonymkode: 89755...3e5 Alle kan erstattes. Det finnes ingen stilling i verden hvor du ikke kan byttes ut til en annen. Ingen arbeidsplass er avhengig av en person Anonymkode: bebd2...9f7
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2022 #21 Skrevet 2. februar 2022 Ferie, som i å reise bort hjemmefra sammen, gjør vi flere ganger i året. En helg i Oslo eller annen by for å se et show, spise god mat, bo på hotell, kose oss. Vi har mange turer på hytta hele året, særlig nå i alpin-sesongen, men også på sommerhalvåret for klatring og toppturer. Vi har korte og lengre turer i båt i sommerhalvåret, det føles også som ferie. Men vi bor på sørlandet, like ved sjøen, i et område hvor andre folk med (for mye) penger har hytte. Vi koser oss hjemme også,, og kan gjerne få feriefølelsen ved å tilbringe dagen på stranda like ved huset, og rusle opp i hagen for å grille på egen terrasse etterpå. Hvis spørsmålet er hvor ofte vi drar til utlandet er det ikke så ofte. Ca hvert fjerde år. Da drar vi langt bort, og blir borte en måneds tid (Også av miljøhensyn, skal vi fly så er det ikke for en langhelg). Afrika, karibien, asia, sør-amerika er steder vi har vært... "Syden", hvor kelnerne snakker svensk og du møter naboene på restaurant, dropper vi. Det har vi forsøkt en gang, og gjør det ikke igjen. Anonymkode: c71cb...b94
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2022 #22 Skrevet 3. februar 2022 i det siste har vi kun vert på hytta sommeren 2020 og 2021, blir nok mest sannsynlig 3 uker der i år også, hvis vi ikke tar noen små turer til utlandet,men det får tiden vise Anonymkode: a5929...078
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå