Gå til innhold

Min datter har forskjølelseutløst astma, jeg har corona

Anbefalte innlegg

Hun har testet negativt, men fikk diare i dag så regner med at det ikke er lenge til hun får positiv. Bør jeg begynne forebyggende på medisiner fra idag? Hun brukes ganske sterke kortison preparater men kun når hun er forskjølet ikke ellers. Jeg er alene med barna og litt rådvill. 

Anonymkode: d8fdd...312

Fortsetter under...

gale damen skrev (9 minutter siden):

Det er ikke mulig å ta det seriøst når du skriver forskjølet. 

Hun reagerer sånn på en forkjølelse. Hvordan hun reagerer på corona er det jo ingen som vet. 

Annonse

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Ja, jeg ville økt dosen forebyggende etter den planen dere har fått av legen. Hva slags medisin og styrke bruker hun?

Anonymkode: 10069...17c

Hun bruker 0.125 x2 

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Hun reagerer sånn på en forkjølelse. Hvordan hun reagerer på corona er det jo ingen som vet. 

Og likevel så tenker du at det er lurt å spørre her inne? Jeg blir litt matt kjenner jeg.

Anonymkode: 21708...4da

Du har grunn til å tro at hun kan bli syk, og hvis du da har en forebyggende medisin, skal hun starte på den (etter plan gitt av legen). Hvis dette er astmaspray, er den neppe et sterkt kortison (0,125).

Jeg har astma, og ganske ille kulde astma. Bruker forebyggende medisiner daglig. Hadde nylig corona, og min astma ble ikke forverret. Men har hun forebyggende medisiner, kan hun jo starte på det. Men er du usikker, ringer du legen.

Anonymkode: 3db99...486

Annonse

Anonym bruker skrev (22 minutter siden):

Du har grunn til å tro at hun kan bli syk, og hvis du da har en forebyggende medisin, skal hun starte på den (etter plan gitt av legen). Hvis dette er astmaspray, er den neppe et sterkt kortison (0,125).

Forstøver apparat

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Visste ikke at diare er koronasymptom. Snakk med legen i stedet for å spørre etter medisinske råd fra folk som ikke har peiling, evt ring legevakta som musemor sier.

Anonymkode: 21708...4da

Diaré er et av symptomene hos barn med covid 

Anonymkode: 00543...e85

Både jeg og barnet mitt på 5 år har astma og bruker medisin fast hver morgen og kveld, vi har begge hatt korona nå nylig og ingen av oss ble verre i pusten av det. Det er umulig å si hvordan man reagerer på korona, virker som om folk reagerer så ulikt. 

Anonymkode: cf008...fba

Jeg snakket med astmalegen  til datter når hun testet positivt.  Han sa at det var greit å starte med forstøver.   
ta kontakt med legevakt om pusten skulle bli veldig dårlig. Frøkna her i huset med alvorlig grad astma var den av oss som ble minst  preget av covid. 

Anonymkode: 00543...e85

Mitt barn har astma og står på medisiner hver dag, da han fikk korona ble han bittelitt sår i halsen én dag. Ikke noen påvirkning på astma eller luftveier.

Pust med magen, se det an, ring evt. fastlege.  

Anonymkode: 63327...a13

Vi tillater ikke doseringsråd på våre sider da vi ikke kan kvalitetsikre svarene. Anbefaller seg å ta kontakt med helsepersonell som innehar den kunnskapen du søker etter, fortrinnsvis lege eller legevakt.

Admin

• Admin låste denne emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...