Gå til innhold

Forslag til en gøy aktivitet som kan brukes på jobb i forbindelse med teambuilding?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Alle tar med bilde av seg selv fra da de var ca 2-3 år. Alle skal gjette hvem det er. Alle skriver en historie eller faktasetning om seg selv, og så skal de andre gjette hvem det er. Eller man lan lage en fleip eller fakta. To setninger om hver person, så skal man gjette hvilken som er fleip og hvilken som er fakta

Anonymkode: 32fe5...a0f

Anonym bruker skrev (18 minutter siden):

"Gøy" er det barn driver med det. Vi voksne er for voksne til å ha det gøy.

Anonymkode: 9a101...812

Neida, det er vi ikke. Men vi ønsker å ha det FRIVILLIG gøy med aktiviteter vi selv har valgt og med folk som vi ønsker å ha det gøy med. Det er ikke gøy å delta i ballonglek med kollegaer man ikke har i vennekretsen og sjefen sin. Nope.

Anonymkode: ef76b...387

En praktisk eller teoretisk oppgave som de må løse i grupper. Gjerne noe som krever litt tenking utenfor boksen. Ellers noe sånt som første forslag her. Det er best å være flere sammen da, for det er alltid noen som hater sånt. 

Anonymkode: a8519...e8f

Annonse

Enkelt og moro: Papirflykonkurranse. Teamene må lage papirfly, teste seg fram og så er det konkurranse etterpå der man kan kåre det som går lengst, det som gjør den beste loopen, mest fantasifulle design osv. Det fordrer at dere har en laaaang gang el. dere kan kaste i etterpå. 

En quiz der man trenger å kunne noe om veldig mange forskjellige emner.

En gruppeaktivitet der hver gruppe får utdelt f eks et land eller årstall, og utfordres til å finne på noe for å presentere sitt tema for de andre.

En gruppeaktivitet der alle som har samme stjernetegn danner gruppa, og hvor de sammen skal lage og framføre en tale, sang eller annen performance som beskriver de karaktertrekkene deres stjernetegn sies å ha. 

En konkret byggelek der byggematerialene er marshmallows og ukokt spaghetti, og hver gruppe får et byggverk de skal lage. Taj Mahal, Munchmuseet, Operaen, Triumfbuen, Eiffeltårnet, Colosseum, Kheopspyramiden... bare fantasien setter grenser. De må samarbeide underveis (ca 4 på hver gruppe) og de må ikke fortelle de andre hva bygget heter. Etterpå kan de få i oppgave å plassere bygget et sted i rommet, sånn at verdenskartet blir rett.

Anonymkode: 9481c...37f

Anonym bruker skrev (23 timer siden):

"Gøy" er det barn driver med det. Vi voksne er for voksne til å ha det gøy.

Er du virkelig for voksen til å ha det gøy? Høres ut som et kjedelig voksenliv du lever!

Takk for gode forslag fra dere andre😊

Anonymkode: 3a19f...a9b

Støtter forslag om quiz, kahoot eller lignende. Fint å ikke lage opplegg som mange føler seg ukomfortable med, for eksempel med innslag av sang, dans, akrobatikk eller lignende. 

Forøvrig, når man ikke har en ramme på 30 minutter, er min erfaring at den beste teambuildingen skjer når man drar bort fra arbeidsplassen og gjør en aktivitet sammen, rammet inn av hyttetur/overnatting, matlaging og sosialt samvær over tid. Aktiviteten kan være topptur, via ferrata/fjellklatring, padling/rafting, eller andre aktiviteter som øker adrenalinet litt, drar folk ut av komfortsonen, utfordrer høydeskrekk/vannskrekk o.l., og som krever at man samarbeider og støtter/hjelper hverandre å nå målet. Det bygger et annet samhold og styrker relasjonene i gruppa på en helt annen måte enn det å vinne eller tape i quiz ;) 

Anonymkode: bd9ec...0eb

Anonym bruker skrev (På 2022-2-1 den 12.40):

Alle tar med bilde av seg selv fra da de var ca 2-3 år. Alle skal gjette hvem det er. Alle skriver en historie eller faktasetning om seg selv, og så skal de andre gjette hvem det er. Eller man lan lage en fleip eller fakta. To setninger om hver person, så skal man gjette hvilken som er fleip og hvilken som er fakta

Anonymkode: 32fe5...a0f

Slike ting liker jeg! Jeg haaaaaater voksenleker. 

Anonymkode: 7e1d1...43c

Signerer quiz/kahoot!

Alle liker ikke organiserte leker, spesielt ikke de hvor man må fremføre/opptre. Jeg likte ikke det som barn en gang. 

Anonymkode: 51a5b...ae2

Annonse

Anonym bruker skrev (13 timer siden):

En quiz der man trenger å kunne noe om veldig mange forskjellige emner.

En gruppeaktivitet der hver gruppe får utdelt f eks et land eller årstall, og utfordres til å finne på noe for å presentere sitt tema for de andre.

En gruppeaktivitet der alle som har samme stjernetegn danner gruppa, og hvor de sammen skal lage og framføre en tale, sang eller annen performance som beskriver de karaktertrekkene deres stjernetegn sies å ha. 

En konkret byggelek der byggematerialene er marshmallows og ukokt spaghetti, og hver gruppe får et byggverk de skal lage. Taj Mahal, Munchmuseet, Operaen, Triumfbuen, Eiffeltårnet, Colosseum, Kheopspyramiden... bare fantasien setter grenser. De må samarbeide underveis (ca 4 på hver gruppe) og de må ikke fortelle de andre hva bygget heter. Etterpå kan de få i oppgave å plassere bygget et sted i rommet, sånn at verdenskartet blir rett.

Anonymkode: 9481c...37f

Er dette på ramme alvor? Bygge et byggverk som de du nevner av marsmallows og ukokt spagetti? Hadde noen kommet med et sånt forslag så hadde jeg muligens klikket. Jeg lider av tvangshandlinger og er perfeksjonist. Du må tenke på at folk har visse lidelser også, og det bør flere tenke på her. Unngå sånt sprøyt som å bygge ting av mat, høyder og vassdrag. Kjære vene, så korttenkte noen er. 

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Er dette på ramme alvor? Bygge et byggverk som de du nevner av marsmallows og ukokt spagetti? Hadde noen kommet med et sånt forslag så hadde jeg muligens klikket. Jeg lider av tvangshandlinger og er perfeksjonist. Du må tenke på at folk har visse lidelser også, og det bør flere tenke på her. Unngå sånt sprøyt som å bygge ting av mat, høyder og vassdrag. Kjære vene, så korttenkte noen er. 

Det første/andre forslaget til den jeg siterte her var fint da! 

Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Er dette på ramme alvor? Bygge et byggverk som de du nevner av marsmallows og ukokt spagetti?

Bygge et byggverk som de du nevner av marsmallows

marsmallows

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Jeg lider av tvangshandlinger og er perfeksjonist.

17c.png

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...