Gå til innhold

Vil dette få folk til å slutte å hetse de uvaksinerte?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (8 timer siden):

Irritasjonen har vært ubegrunnet hele veien. Ser mange forsatt vil ha koronapass, for hva da egentlig? 

Hvordan  enkelte vaksinerte har blitt er rett og slett usmakelig! Får håpe ihvertfall det ikke er smittsomt.

Anonymkode: ab902...830

Husk at disse menneskene har vært de samme hele tiden. Men pandemien og håndteringen av den har fått dem til å vise sitt ‘sanne jeg’.

Jeg tror mange som fortsatt ønsker koronapass er de samme som har vist sitt sterke hat mot uvaksinerte og hatt sterkt ønske om koronaserfikat hele tiden. Nå har de behov for en vedvarende bekreftelse på at meningene deres var de riktige. De har også antagelig allerede tatt tredje dose og har kanskje behov for å få en følelse av «belønning» fra staten for å ha vært lydige og gjort det staten ønsket.

Anonymkode: ee525...020

Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Husk at disse menneskene har vært de samme hele tiden. Men pandemien og håndteringen av den har fått dem til å vise sitt ‘sanne jeg’.

Jeg tror mange som fortsatt ønsker koronapass er de samme som har vist sitt sterke hat mot uvaksinerte og hatt sterkt ønske om koronaserfikat hele tiden. Nå har de behov for en vedvarende bekreftelse på at meningene deres var de riktige. De har også antagelig allerede tatt tredje dose og har kanskje behov for å få en følelse av «belønning» fra staten for å ha vært lydige og gjort det staten ønsket.

Anonymkode: ee525...020

Tror du har mye rett i dette. Er en skremmende utvikling, folk har mistet "venner". Krangling i familien osv..

Mange føler nok på at uvaksinerte ikke skal få bli med på gjenåpning, og.at de rir på skuldrene til de vaksinerte. Sannheten er at alle har tatt sitt valg vaksinert eller ikke. De som er engstelige har fått sine doser, enda er de sinte på de uvaksinerte.  

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Heldigvis er det smitte nok igjen til alle uvaksinerte.

Anonymkode: a15ac...4e0

Og alle de med tre doser som nå er overrepresentert ved sykehusinnleggelser. 

Anonymkode: c6b7b...e0a

Annonse

Anonym bruker skrev (15 timer siden):

Irritasjonen har vært ubegrunnet hele veien. Ser mange forsatt vil ha koronapass, for hva da egentlig? 

Hvordan  enkelte vaksinerte har blitt er rett og slett usmakelig! Får håpe ihvertfall det ikke er smittsomt.

Jeg er ikke uenig, har hele veien stått for at dette skal være frivillig, selv om jeg valgte to doser selv. De tok jeg for egen helse, jeg kan ikke skryte på meg at jeg vaksinerte meg av solidariske grunner. I så fall er de myntet på de som er meg nær og kjær, ikke samfunnet generelt, da er det kanskje ikke så solidarisk når alt kommer til alt. 

Når media peprer oss med hvordan uvaksinerte belaster helsevesen og vi i en periode i god tro faktisk trodde den kunne hindre smitte, kan jeg forstå at det trigger redsel og irritasjon. Viktig å legge trykk på at det er menneskelig å irritere seg og å bli redd, men uakseptabelt å ta det ut i form av hets. 

Anonymkode: a1777...4d3

Problemet med hetsen er jo at en de verste av de vaksinerte ikke klarer å se at det forskjell på uvaksinert og uvaksinert. De tror alle de uvaksinerte sitter på Facebook og sprer tøv, og mangler evne til å se nyanser

Anonymkode: 988f6...aa0

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Problemet med hetsen er jo at en de verste av de vaksinerte ikke klarer å se at det forskjell på uvaksinert og uvaksinert. De tror alle de uvaksinerte sitter på Facebook og sprer tøv, og mangler evne til å se nyanser

Jeg ble kalt for vaksinemotstander av et par stykker. Har to doser koronavaksine, mannen og eldste har to, og trettenåringen har en. Så jupp, vi er en gjeng vaksinemotstandere. Vet du hvorfor jeg ble kalt det? Fordi jeg ikke vil vaksinere femåringen (ser ingen vits, og regjeringen anbefaler heller ikke det), og fordi jeg ikke vil ha tredje doser for å slippe å blø i hjel enda en gang. 

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Jeg ble kalt for vaksinemotstander av et par stykker. Har to doser koronavaksine, mannen og eldste har to, og trettenåringen har en. Så jupp, vi er en gjeng vaksinemotstandere. Vet du hvorfor jeg ble kalt det? Fordi jeg ikke vil vaksinere femåringen (ser ingen vits, og regjeringen anbefaler heller ikke det), og fordi jeg ikke vil ha tredje doser for å slippe å blø i hjel enda en gang. 

De folkene er det bare å kvitte seg med. De er ekstremister, og vil ikke slutte å være det noen gang

Slutte?
Folk har alltid hetset vaksinemotstandere, det er ikke noe nytt som kom under pandemien.

Folk som ikke har latt barna sine følge vaksineprogrammet og vært åpne om det har så lenge jeg husker blitt hetset.
Ja, slik som verden ser ut nå har denne hetsen blitt tydeligere, men den er ikke ny, og jeg tror heller ikke den vil forsvinne med det første.

Anonymkode: 5968f...64b

Nix. Bare se på tråden «Er det noe du har mistet troen på?» på Skravle. Hetsen mot «vaksinemotstandere» står seg fremdeles. Og ser man på applausen vedkommende får av brukerne her inne, vil det nok fortsatt være sånn. Det er kult å hate vaksinemotstandere. Skulle tro vi var 14 år.

Anonymkode: 5cf41...6e1

Anonym bruker skrev (25 minutter siden):

Slutte?
Folk har alltid hetset vaksinemotstandere, det er ikke noe nytt som kom under pandemien.

Folk som ikke har latt barna sine følge vaksineprogrammet og vært åpne om det har så lenge jeg husker blitt hetset.
Ja, slik som verden ser ut nå har denne hetsen blitt tydeligere, men den er ikke ny, og jeg tror heller ikke den vil forsvinne med det første.

Men man trenger ikke å være vaksinemotstander for å være uvaksinert. Mange av de som ikke har vaksinert seg mot korona har fått alle andre vaksiner. Vaksinemotstandere og uvaksinerte mot korona er to forskjellige ting

Annonse

Anonym bruker skrev (45 minutter siden):

Slutte?

Jeg hadde ikke vaksine mot meslinger da jeg ble gravid. Har aldri hørt noe fra verken jordmor eller andre om hvor dum, ubetenksom morder jeg var.

Anonym bruker skrev (38 minutter siden):

Men man trenger ikke å være vaksinemotstander for å være uvaksinert. Mange av de som ikke har vaksinert seg mot korona har fått alle andre vaksiner. Vaksinemotstandere og uvaksinerte mot korona er to forskjellige ting

Men det er jo heller ingen som sier at de som ikke KAN vaksineres er problemet. Tvert imot er det jo for dem det er viktig at alle som kan vaksinerer seg. At da en gjeng imbesile mener at de "tenker selv" og ikke trenger vaksineres er noe helt annet. Det er den siste gruppen samfunnet ikke trenger.

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Men det er jo heller ingen som sier at de som ikke KAN vaksineres er problemet. Tvert imot er det jo for dem det er viktig at alle som kan vaksinerer seg. At da en gjeng imbesile mener at de "tenker selv" og ikke trenger vaksineres er noe helt annet. Det er den siste gruppen samfunnet ikke trenger.

Jeg kan vaksineres i teorien, men siste gang jeg fikk koronavaksine, ble jeg innlagt på sykehus. Jeg ønsker ikke gjentakelsen, selv om jeg ikke har noen konkrete diagnoser som fører til at det er UMULIG for meg å ta vaksinen. Det er bare at ulempen ved å ta en ny dose for MEG er mye større enn nytten. Hadde vaksinen hindret smittespredning slik at man tok den for andres skyld, ville jeg ha vurdert å ofre meg selv. Men regjeringen og helsemyndighetene sier at man tar vaksinen for å unngå alvorlig sykdom, ikke for å hindre spredning. En haug med trippelvaksinerte ligger på sykehus nå. Jeg er i den aldersgruppen der korona vanligvis ligner en forkjølelse, i hvert fall omikronvarianten. Så nytten med dose tre for meg er minimal, mens risikoen for å havne på sykehus igjen er ganske stor.

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Jeg kan vaksineres i teorien, men siste gang jeg fikk koronavaksine, ble jeg innlagt på sykehus. Jeg ønsker ikke gjentakelsen, selv om jeg ikke har noen konkrete diagnoser som fører til at det er UMULIG for meg å ta vaksinen. Det er bare at ulempen ved å ta en ny dose for MEG er mye større enn nytten. Hadde vaksinen hindret smittespredning slik at man tok den for andres skyld, ville jeg ha vurdert å ofre meg selv. Men regjeringen og helsemyndighetene sier at man tar vaksinen for å unngå alvorlig sykdom, ikke for å hindre spredning. En haug med trippelvaksinerte ligger på sykehus nå. Jeg er i den aldersgruppen der korona vanligvis ligner en forkjølelse, i hvert fall omikronvarianten. Så nytten med dose tre for meg er minimal, mens risikoen for å havne på sykehus igjen er ganske stor.

Da er du en imbesil, visstnok. 🙄

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Da er du en imbesil, visstnok. 🙄

Jepp, og vaksinemotstander. Eller jeg er kanskje "dose 3-motstander"?

Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

Man trenger ikke være vaksinemotstander om man VELGER å ikke ta vaksine mot korona. Man trenger ikke være en av de som mener man kan «tenke selv» om man velger å ikke ta denne vaksinen. Å ta et informert valg som ikke er informert av konspirasjoner eller de idiotene som skriker høyest gjør en ikke til vaksinemotstander. Vaksinen beskytter ikke mot smitte, den beskytter ikke mot å smitte andre, den beskytter 80% mot alvorlig sykdom. Hvis man ikke er i fare for alvorlig sykdom, så er i utgangspunktet vaksinen unødvendig. Hadde den hjulpet på å få smitte og å smitte andre, så hadde det vært en vaksine man kunne ta av solidaritet, men man tar den for egen vinning, for å ikke bli alvorlig syk.

Anonym bruker skrev (29 minutter siden):

Man trenger ikke være vaksinemotstander om man VELGER å ikke ta vaksine mot korona. Man trenger ikke være en av de som mener man kan «tenke selv» om man velger å ikke ta denne vaksinen. Å ta et informert valg som ikke er informert av konspirasjoner eller de idiotene som skriker høyest gjør en ikke til vaksinemotstander. Vaksinen beskytter ikke mot smitte, den beskytter ikke mot å smitte andre, den beskytter 80% mot alvorlig sykdom. Hvis man ikke er i fare for alvorlig sykdom, så er i utgangspunktet vaksinen unødvendig. Hadde den hjulpet på å få smitte og å smitte andre, så hadde det vært en vaksine man kunne ta av solidaritet, men man tar den for egen vinning, for å ikke bli alvorlig syk.

Du tror på dette selv? Bortkasta plass på jorda.

Anonym bruker skrev (11 minutter siden):

Tror på hva da? Norske myndigheter har gått ut og sagt lenge at vaksinen ikke beskytter mot omikron-smitte, men mot alvorlig sykdom når man først blir smittet. Det har ingenting med tro å gjøre, men med kunnskap. Eller mener du at vi skal trekke i tvil informasjonen fra myndighetene? De har jo selv gått ut og sagt at de ikke vil komme med en anbefaling om dose tre for dem mellom 18-45 år på grunn av den begrensede effekten.

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Jepp, og vaksinemotstander. Eller jeg er kanskje "dose 3-motstander"?

Eller kanskje du bare er litt enkel som ikke skjønner at du ikke er i den gruppen som det snakkes om. Men det er vel mye kjekkere å leke martyr.

Anonymkode: 6d7de...e30

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Du kan jo motbevise det i stedet for å komme med kommentarer som får deg til å virke uvitende?

Anonym bruker skrev (9 timer siden):

Hva hjelper det dem om vi er vaksinert eller ei? 

Anonym bruker skrev (20 timer siden):

Er dere virkelig så ensporet i hodet at dere ikke klarer å se mennesker for annet enn vaksinert/uvaksinert? 

Så pr nå mener du faktisk, og dette er ett konkret eksempel jeg kjenner til personlig, en næringsdrivende som aldri har benyttet seg av en krone av fellesskapets penger, ikke engang den ene uken han lå syk med feber grunnet covid, at tross han har bidratt med rundt 1 million pluss hvert år i inntekter til staten, brukt utallige timer av fritiden til å bygge idrettsanlegg til unge i bygden, sponset frivillige organisasjoner med mange titusen til mat og hjelp, er en borger samfunnet ikke trenger? For livet er visst pr nå ikke mer sammensatt enn hvorvidt du er uvaksinert med en medisinsk grunn eller ikke. 

Anonymkode: a1777...4d3

• Opprett ny...