Gjest NotNaomi Skrevet 1. februar 2022 #51 Skrevet 1. februar 2022 NotNaomi skrev (Akkurat nå): Altså som jeg skrev så er både hun og jeg mot å bruke medisiner om det ikke er høyst nødvendig. Hun vil fint godta at jeg ikke tar dem for å komme til middag. Nå møtes vi alltid hos meg utenom de gangene hun har invitert, for hun røyker jo weed inne, og den lukten kl Klarer jeg ikke. Det godtar hun fint. Her hos meg kan hun røyke usjenert utendørs i hagen min, så at jeg ikke kommer til henne ellers, er som vanlig. Tror neppe noen av de andre skaffer katt nei de har ikke lyst på dyr annet enn hester som ei driver med. Hvis hun skulle oppdage, av en eller annen grunn at jeg har vært hos søsteren min, så blir det en hvit løgn da. Tror ikke det blir så aktuelt.
Gjest NotNaomi Skrevet 1. februar 2022 #52 Skrevet 1. februar 2022 Mostly Harmless skrev (10 minutter siden): Jeg tror den løgnen skaper flere problemer enn den løser. Hvis det er noe påståelige folk høye på seg selv er gode til, er det å avvise innvendinger med enkle løsninger tatt fra eget hode. Basert på kombinasjonen skepsis til unødvendig medisinbruk, samler ditten og datten fra naturen, tar ikke en innvending uten langvarig diskusjon og narsissistiske trekk generelt, ser jeg for meg at hun vil mene å sitte på en eller annen naturmedisisk vidunderkur så katteallergi ikke skulle være noen som helst hindring. Og skulle du ikke ønske å prøve, vel, da kommer det til å bli et ustoppelig mas. Jeg ser deg ikke helt slippe unna med en såpass tross alt subjektiv begrunnelse, når hun er typen til å krangle på et enkelt "det passer dessverre ikke". Etter min mening, er det da enklere å bare takke nei uten å gi henne en begrunnelse å plukke i fillebiter. Hun leker ikke heksedoktor, og selv om hun sanker alt mulig rart, så er hun ikke for alternativ medisin. Det er ikke vits i å lage problemer som aldri vil oppstå da.
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2022 #53 Skrevet 1. februar 2022 Mine tanker er at siden ingen liker å spise hos henne så må all slik opplegg stoppes. Si det rett ut av maten hun lager ikke er noe dere vil spise, så fra nå møtes dere heller over kaffe og kanelboller. Det er da ikke noe poeng i å være med på noe som ikke fungerer vel, heller ikke å lyve. For å ikke såre så sier man at man setter pris på henne som person, men at maten alltid er en flopp. Det er venner og familie man ikke lyver for. Ærlig talt altså, denne tråden er like smakløs som tråden før jul med waldorfsalaten. Der var det også løgn for å ikke såre. Sannheten vil komme for en dag til slutt, så vær heller ærlig fra starten. Anonymkode: 67071...c0e
Mostly Harmless Skrevet 1. februar 2022 #54 Skrevet 1. februar 2022 NotNaomi skrev (Akkurat nå): Hun leker ikke heksedoktor, og selv om hun sanker alt mulig rart, så er hun ikke for alternativ medisin. Det er ikke vits i å lage problemer som aldri vil oppstå da. Så med alt det andre du beskriver at hun krangler på, så er en nyoppstått katteallergi den ene tingen hun vil ta for god fisk og ikke legge seg opp i? Mulig du har rett, altså, men min erfaring som allergiker, er at veldig mange har meninger om hva det "bare er å" gjøre angående allergi. Også folk som vanligvis ikke er kranglete, og fint takler et enkelt "nei takk".
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2022 #55 Skrevet 1. februar 2022 Mostly Harmless skrev (4 minutter siden): Så med alt det andre du beskriver at hun krangler på, så er en nyoppstått katteallergi den ene tingen hun vil ta for god fisk og ikke legge seg opp i? Mulig du har rett, altså, men min erfaring som allergiker, er at veldig mange har meninger om hva det "bare er å" gjøre angående allergi. Også folk som vanligvis ikke er kranglete, og fint takler et enkelt "nei takk". Som nevnt så ble hun allergisk selv mot div frukt for et par år siden, og hun har medisiner. Vi har jo snakket om det. Jeg vet ikke noe om noen waldorfsalat, men jeg vet noe om at visse mennesker ikke kan ta kritikk. Hun har kuttet ut mer en enn venninne gjennom årene og vært i flere konflikter hvor folk har kuttet kontakt. Nå har jeg lyst til å fremdeles ha henne som venninne, og vi er en god vennegjeng som liker hverandre og trives sammen. De andre drikker alkohol, så tror det er lettere å spise litt da. Ingen vits i å lage masse drama. Anonymkode: 74559...23c
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2022 #56 Skrevet 1. februar 2022 Grøftekantmat er kult! Dra, spis og smil. Faller det ikke i smak, så spiser du mindre, og sier ar siden det er 3 retter, så må du ha plass til alle. Anonymkode: 9e450...6e5
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2022 #57 Skrevet 1. februar 2022 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Grøftekantmat er kult! Dra, spis og smil. Faller det ikke i smak, så spiser du mindre, og sier ar siden det er 3 retter, så må du ha plass til alle. Anonymkode: 9e450...6e5 Jeg liker også slik mat når den er lagd på riktig måte. Det er faktisk mye godt en kan spise av vekster i naturen, men jeg vil at det skal lages på riktig måte av folk som kan det. Det passer seg ikke med masse krydder og urter i en brenneslesuppe fks, og tang tilberedt på riktig måte er godt og dritsunt. Tilberedt på feil måte så smaker det høgg. Så ja. Anonymkode: 74559...23c
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2022 #58 Skrevet 1. februar 2022 Mostly Harmless skrev (40 minutter siden): Så med alt det andre du beskriver at hun krangler på, så er en nyoppstått katteallergi den ene tingen hun vil ta for god fisk og ikke legge seg opp i? Mulig du har rett, altså, men min erfaring som allergiker, er at veldig mange har meninger om hva det "bare er å" gjøre angående allergi. Også folk som vanligvis ikke er kranglete, og fint takler et enkelt "nei takk". Nå er det ikke noe hun er hverken ansvarlig for eller blir kritisert for. Så det er ingen grunn for henne å reagere når det ikke har med henne å gjøre. Anonymkode: 74559...23c
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2022 #59 Skrevet 1. februar 2022 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Nå er det ikke noe hun er hverken ansvarlig for eller blir kritisert for. Så det er ingen grunn for henne å reagere når det ikke har med henne å gjøre. Anonymkode: 74559...23c Kan du holde deg til enten nick eller som anonym, forvirrende når du veksler. Anonymkode: 9c764...8ee
Mostly Harmless Skrevet 1. februar 2022 #60 Skrevet 1. februar 2022 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Nå er det ikke noe hun er hverken ansvarlig for eller blir kritisert for. Så det er ingen grunn for henne å reagere når det ikke har med henne å gjøre. Anonymkode: 74559...23c Neida, men kanskje hun foreslår at dere spiser på terrassen? Eller at hun kommer til deg og lager maten der? Når du oppgir at kattene er problemet og ikke maten, kan hun finne løsninger som eliminerer kattene uten å eliminere maten. Har ikke noe imot hvite løgner som sosial smurning sånn sett, men tror du har valgt en løgn som ikke forklarer det du ønsker den skal forklare.
Gjest NotNaomi Skrevet 1. februar 2022 #61 Skrevet 1. februar 2022 Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Kan du holde deg til enten nick eller som anonym, forvirrende når du veksler. Anonymkode: 9c764...8ee Ja det skjønner jeg. Jeg postet før et svar var ferdig, og da ble det under nick. Deretter prøvde jeg å holde meg til det, men er så vant til å poste som anonym at det gikk automatisk etter et par ganger med nick. Var ikke bevisst valg.
Hengebukksvinet Skrevet 1. februar 2022 #62 Skrevet 1. februar 2022 Anonym bruker skrev (37 minutter siden): Som nevnt så ble hun allergisk selv mot div frukt for et par år siden, og hun har medisiner. Vi har jo snakket om det. Jeg vet ikke noe om noen waldorfsalat, men jeg vet noe om at visse mennesker ikke kan ta kritikk. Hun har kuttet ut mer en enn venninne gjennom årene og vært i flere konflikter hvor folk har kuttet kontakt. Nå har jeg lyst til å fremdeles ha henne som venninne, og vi er en god vennegjeng som liker hverandre og trives sammen. De andre drikker alkohol, så tror det er lettere å spise litt da. Ingen vits i å lage masse drama. Anonymkode: 74559...23c Det er jo du som lager drama! Du oppretter til og med en tråd på et forum for å få forslag til løgner du kan servere venninna du. Du er voksen. Det går rett og slett ikke an å oppføre seg sånn. Vil du ikke i selskap takker du nei!
Gjest NotNaomi Skrevet 1. februar 2022 #63 Skrevet 1. februar 2022 Mostly Harmless skrev (1 minutt siden): Neida, men kanskje hun foreslår at dere spiser på terrassen? Eller at hun kommer til deg og lager maten der? Når du oppgir at kattene er problemet og ikke maten, kan hun finne løsninger som eliminerer kattene uten å eliminere maten. Har ikke noe imot hvite løgner som sosial smurning sånn sett, men tror du har valgt en løgn som ikke forklarer det du ønsker den skal forklare. Hun skal invitere alle, og hun elsker å lage god stemning hos seg, så det blir ikke aktuelt og OM det skulle vært det, så kan hun ikke invitere folk til meg da.
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2022 #64 Skrevet 1. februar 2022 Dere virker jo like rare begge to. Du er ikke noe bedre, her du leter etter problemer og ikke løsninger. Du skriver en lang stil der du analyserer venninna di oppad vegger og nedad stolper og til og med "diagnostiserer" henne med personlighetsavvik. Det virker *litt* overkill hvis problemet er at du ikke liker maten hennes? Hvorfor sier du ikke bare at det ikke passer? Det er jo tydelig at du ikke liker henne engang? Anonymkode: ff6e8...1e5
Gjest NotNaomi Skrevet 1. februar 2022 #65 Skrevet 1. februar 2022 (endret) Hengebukksvinet skrev (6 minutter siden): Det er jo du som lager drama! Du oppretter til og med en tråd på et forum for å få forslag til løgner du kan servere venninna du. Du er voksen. Det går rett og slett ikke an å oppføre seg sånn. Vil du ikke i selskap takker du nei! Hvorfor i alle dager er du så belærende? Jeg sa for mange innlegg siden at jeg hadde funnet løsningen ved hjelp av de som hadde sendt inn svar. Så fortsatte bare tråden, og jeg har ikke lagd drama Det er noen som ser for seg scenarioer her, og jeg bare svarer på dem. Endret 1. februar 2022 av NotNaomi
Gjest NotNaomi Skrevet 1. februar 2022 #66 Skrevet 1. februar 2022 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Dere virker jo like rare begge to. Du er ikke noe bedre, her du leter etter problemer og ikke løsninger. Du skriver en lang stil der du analyserer venninna di oppad vegger og nedad stolper og til og med "diagnostiserer" henne med personlighetsavvik. Det virker *litt* overkill hvis problemet er at du ikke liker maten hennes? Hvorfor sier du ikke bare at det ikke passer? Det er jo tydelig at du ikke liker henne engang? Anonymkode: ff6e8...1e5 Nå har jeg forklart alt flere ganger her da. Må jo forklare når folk spør eller tror noe. Ja, det er jo godt mulig at du syns jeg er rar. Det gjør ikke noe.
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2022 #67 Skrevet 1. februar 2022 Herregud, si du er spysjuk da. Hvis du skal lure deg unna denne middagen så må vel det være den enkleste måten. Anonymkode: 1afff...d60
Gjest NotNaomi Skrevet 1. februar 2022 #68 Skrevet 1. februar 2022 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Herregud, si du er spysjuk da. Hvis du skal lure deg unna denne middagen så må vel det være den enkleste måten. Anonymkode: 1afff...d60 Det kommer jo til å bli flere middager, så det er vel best å ha en grunn til og ikke komme til de andre også. Kan ikke være spysjuk hver gang. Nå har jeg jo en vedvarende grunn.
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2022 #69 Skrevet 1. februar 2022 NotNaomi skrev (Akkurat nå): Det kommer jo til å bli flere middager, så det er vel best å ha en grunn til og ikke komme til de andre også. Kan ikke være spysjuk hver gang. Nå har jeg jo en vedvarende grunn. Hvis hun får høre at du har tatt medisin og vært hos din søster så blir hun vel å lure på hvorfor du ikke kan gjøre det samme for å komme til henne. Anonymkode: 1afff...d60
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2022 #70 Skrevet 1. februar 2022 Anonym bruker skrev (4 timer siden): Jeg kritiserer ikke eller baksnakker ikke folk, så jeg vet ikke hva de sier. Vi er en ganske lojal gjeng som ikke liker baksnakking og slikt. Det er ikke greit å lyve sånn vanligvis, men alle lyver om noe. Ganske ofte også ifølge forskning. Å lyve på seg allergi er ikke så utrolig i mitt syn mtp situasjonen og personene involvert. Anonymkode: 74559...23c Dette begynner å bli så dumt at jeg tenker det må være trolling fra denne nye brukeren... Anonymkode: a4597...18f
Gjest NotNaomi Skrevet 1. februar 2022 #71 Skrevet 1. februar 2022 Anonym bruker skrev (11 minutter siden): Hvis hun får høre at du har tatt medisin og vært hos din søster så blir hun vel å lure på hvorfor du ikke kan gjøre det samme for å komme til henne. Anonymkode: 1afff...d60 Hun vil ha full forståelse for at jeg ikke tar medisin kun for å komme til middag. Det hadde jeg ikke gjort om jeg virkelig var allergisk heller. Medisin bruker man jo bare når en må.
Gjest NotNaomi Skrevet 1. februar 2022 #72 Skrevet 1. februar 2022 Anonym bruker skrev (7 minutter siden): Dette begynner å bli så dumt at jeg tenker det må være trolling fra denne nye brukeren... Anonymkode: a4597...18f Jeg skjønner ærlig talt ikke hvorfor du tenker at jeg troller! Jeg har da svært helt saklig og skrev også for mange innlegg siden at jeg hadde funnet løsning. Det må gå an å diskutere ting noen kanskje syns er både rart og dumt, uten at noen skal si det er trolling. SÅ rart er ikke dette heller, for det er veldig mange som leter etter unnskyldninger for å slippe sosiale settinger. Min grunn er at vertinnen lager mat som ikke er god i det hele tatt, og det er eksperimentell mat og ikke bare kjedelig mat. Jeg fins ikke kresen og vanskelig når det gjelder hverken mat eller drikke. Det kan umulig bare være meg som kjenner en elendig kokk, men det virker jo nesten sånn her.
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2022 #73 Skrevet 1. februar 2022 NotNaomi skrev (17 minutter siden): Hun vil ha full forståelse for at jeg ikke tar medisin kun for å komme til middag. Det hadde jeg ikke gjort om jeg virkelig var allergisk heller. Medisin bruker man jo bare når en må. Hadde jeg hatt ei venninne jeg likte såååå godt så hadde jeg nok kosta på meg litt medisin en gang iblant. Anonymkode: 1afff...d60
Gjest NotNaomi Skrevet 1. februar 2022 #74 Skrevet 1. februar 2022 Anonym bruker skrev (11 minutter siden): Hadde jeg hatt ei venninne jeg likte såååå godt så hadde jeg nok kosta på meg litt medisin en gang iblant. Anonymkode: 1afff...d60 Du hadde kosta på deg medisin en gang iblant for å gå å spise den verste maten du noen gang har smakt? Håper ikke at du er en av de som syns at JEG er den rare her.
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2022 #75 Skrevet 1. februar 2022 NotNaomi skrev (29 minutter siden): Du hadde kosta på deg medisin en gang iblant for å gå å spise den verste maten du noen gang har smakt? Håper ikke at du er en av de som syns at JEG er den rare her. Men nå trenger jo ikke du medisin... Ja, du virker faktisk merkeligere enn hun "venninnen" din som du beskriver. Anonymkode: a4597...18f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå