Gå til innhold

Hvordan takke nei til middagsinvitasjon?n

Anbefalte innlegg

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Du vil lyve på deg allergi for å slippe å takke nei til invitasjon??

Er ikke bare venninna di som røyker jazztobakk, tenker jeg 

Anonymkode: 32e08...480

Ja, det er den enkleste måten å komme unna det på. Da vil ingen bli såret og ingen blir rent ned av meld i tre uker etterpå. En nødløgn vil jeg si. Jeg bruker ingen former for rus da. Drikker kun kaffe iblant. 

Anonymkode: 74559...23c

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Anonym bruker skrev (13 minutter siden):

Jeg leser alle svarene her, og nå kom jeg også på hva jeg kan si. Når en nevner at jeg kan bruke kattene og noen av dere syk! Da fant jeg ut at jeg kan skylde på nylig oppstått allergi mot katter! Søsteren min har også katt, og den ser jeg ganske ofte, så ingen dum grunn å oppgi. Svarene deres var overhodet ikke bortkastet :ler:

Da må du jo jorden datteren på katteskethien i fremtiden og ikke besøke din søster eller andre som har katt.

Anonymkode: 37863...526

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Da må du jo jorden datteren på katteskethien i fremtiden og ikke besøke din søster eller andre som har katt.

Oi! Det ble rart.

Da må du jo holde på katteallergien i fremtiden og ikke besøke din søster eller andre som har katt.

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Jeg tror jeg klarer å forstå hva du prøver å si, og når man har allergi så får man vel medisin som man kan ta ved besøk. Siden vi begge er i mot medisinbruk som ikke er høyst nødvendig, og siden hun har flere katter, så er det et avslag hun vil forstå. Om hun får vite at jeg har vært hos søsteren min, så sier jeg jo at jeg tok medisin. Det skal jo litt til at hun får vite det, for av alle sider hun har, så er ikke tendens til stalking en av dem da :)

Skrevet
Anonym bruker skrev (52 minutter siden):

Ja jeg liker henne veldig godt. Hun er søt og vil så gjerne bety noe for de rundt seg, og hun har mye kunnskap om ting jeg ikke vet noe om. Hun har også god humor, så har jeg sagt det gode ved henne. Hun har bare sine sider som de fleste av oss, og som gjør det vanskelig å unngå invitasjoner til middag. 

Hun har narsesistiske trekk, er rusmisbruker, kan ikke ta i mort konstruktiv kritikk, og du leter med lys og lykte etter en måte å unngå å omgå henne, men hun er søt og liker henne godt? Ja vej, ja

Anonymkode: 097cc...6d8

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Hun har narsesistiske trekk, er rusmisbruker, kan ikke ta i mort konstruktiv kritikk, og du leter med lys og lykte etter en måte å unngå å omgå henne, men hun er søt og liker henne godt? Ja vej, ja

Anonymkode: 097cc...6d8

Hva er det du ikke forstår med det? Jeg nevnte jo de gode sidene ved henne også, og hvis du liker mennesker som går i sort/hvitt, så gjerne for meg. Jeg liker at folk er litt fargerike jeg, og folk som bare er enkle har jeg enda ikke møtt. 

Skrevet

Tenker du med denne tråden har avbedt deg selv fra det selskapet, Hi... lett gjenkjennelig for de som kjenner dere.

Du mener hun er merkelig. Men du er jammen ikke bedre selv, der du heller lyver på deg diagnoser enn å være ærlig. Uansett hva du velger å bruke som argument nå, så er du jo avslørt.

Anonymkode: a4597...18f

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Tenker du med denne tråden har avbedt deg selv fra det selskapet, Hi... lett gjenkjennelig for de som kjenner dere.

Du mener hun er merkelig. Men du er jammen ikke bedre selv, der du heller lyver på deg diagnoser enn å være ærlig. Uansett hva du velger å bruke som argument nå, så er du jo avslørt.

Anonymkode: a4597...18f

Hvis jeg trodde at hun er på slike sider som dette, så hadde jeg ikke skrevet her. Jeg vet at hun ikke gidder slikt. Nå ba vel 99 % av de som svarte meg her om å lyve da, så jeg er vel ikke verre enn andre. Du er nok ikke alltid ærlig du heller. At jeg er merkelig får du jo bare mene, og jeg utelukker ikke at du kan ha litt rett der :)

Skrevet

Auch, hadde dratt nylig oppstått omgangssykekortet dagen før selskaplighetene. Eller rett og slett sagt at det dessverre ikke passer denne gangen.

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Enten oppfører du deg som en voksen og spiser det som blir servert, eller så sier du fra i god tid om at det ikke passer.  For voksne folk er det ikke andre alternativ. 

Anonymkode: fde72...639

Dette. 

Skrevet
sug lut skrev (7 minutter siden):

Dette. 

Hadde du spist en form bestående av noe som smaker gress, masse forskjellig krydder og urter, og som har et ostelokk på en kilo? Da syns jeg grensa for å være høflig går alt for langt. Jeg vet at mange ikke vil spise hos henne, for det har hun fortalt meg. At hun må prøve å lure i de litt mat når de har drikket to flasker vin, at noen alltid insisterer på å bestille mat når de er der. Det er også de som har tatt med seg mat. Selvfølgelig skjønner alle hva grunnen er. En gang fikk vi en forrett med blank væske som var krydret med et ubestemmelig antall krydder, og midt i lå en scampi som var var kald i midten. Det er bare noe av det hun serverer. En gang ble det for lite til alle på et spontant besøk, og da overhørte jeg at to ble veldig lettet! Det går faktisk ikke an å si noe eller komme med velmente råd fordi hun alltid kan og vet best. Det er lett for dere å si vær voksen å spis, men noe mat er dessverre ikke spiselig selv om det går an å spise det uten å bli syk. 

Skrevet

Jeg forstår ikke denne trangen til å lyve seg ut av situasjonen. Om det er slik at hun lager mat som ingen av dere liker og alle velger å melde seg syk i siste liten så står hun der med masse mat og ingen gjester.

Det må jo være takhøyde i vennskap for at vi har forskjellige smaksløker og liker forskjellige ting. Jeg hadde glatt takket ja om jeg likte selskapet. Så hadde jeg for vennskapets del spist litt av maten. Om det bød meg så veldig i mot at jeg ble kvalm hadde jeg stått over den retten. Jeg hadde også vært ærlig om hun hadde spurt, og sagt at jeg liker ikke så veldig godt slike formretter.  Har aldri opplev å ikke klare å spise noe av maten for syns skyld, men har en venninne som er veldig kresen. Hun vet selv at det synes på henne om hun virkelig ikke liker det og da lar hun være å spise i stedet for å prøve å trykke det i seg. Får hun spørsmål svarer hun ærlig. 

Gå i besøket om du synes hun er en hyggelig venninne, spis litt av maten om du kan og stå over om det byr det deg helt i mot. Svar at du ikke like så godt slike formretter om hun spør. Argumenterer hun i ettertid er det bare å si at slik er smaksløkene dine og dine preferanser. Det hjelper ikke at maten er sunn eller at hun selv liker det.

Anonymkode: 50d36...ed6

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Jeg forstår ikke denne trangen til å lyve seg ut av situasjonen. Om det er slik at hun lager mat som ingen av dere liker og alle velger å melde seg syk i siste liten så står hun der med masse mat og ingen gjester.

Det må jo være takhøyde i vennskap for at vi har forskjellige smaksløker og liker forskjellige ting. Jeg hadde glatt takket ja om jeg likte selskapet. Så hadde jeg for vennskapets del spist litt av maten. Om det bød meg så veldig i mot at jeg ble kvalm hadde jeg stått over den retten. Jeg hadde også vært ærlig om hun hadde spurt, og sagt at jeg liker ikke så veldig godt slike formretter.  Har aldri opplev å ikke klare å spise noe av maten for syns skyld, men har en venninne som er veldig kresen. Hun vet selv at det synes på henne om hun virkelig ikke liker det og da lar hun være å spise i stedet for å prøve å trykke det i seg. Får hun spørsmål svarer hun ærlig. 

Gå i besøket om du synes hun er en hyggelig venninne, spis litt av maten om du kan og stå over om det byr det deg helt i mot. Svar at du ikke like så godt slike formretter om hun spør. Argumenterer hun i ettertid er det bare å si at slik er smaksløkene dine og dine preferanser. Det hjelper ikke at maten er sunn eller at hun selv liker det.

Hun lar ikke ting ligge, så det kommer til å bli et ustoppelig mas om maten uker fremover. Jeg sier ikke det for morro skyld, det er sannheten. Det virker som om dere er noen her som ikke tror at noen lager uspiselig mat, og det er ikke vanlig. Noen gjør det bare, og nå tar jeg den nødløgnen for begges skyld. Tror ikke at å lyve på seg en katteallergi sender meg til helvete den dagen jeg dør :ler: 

Skrevet

Hun lar ikke ting ligge, så det kommer til å bli et ustoppelig mas om maten uker fremover. Jeg sier ikke det for morro skyld, det er sannheten. Det virker som om dere er noen her som ikke tror at noen lager uspiselig mat, og det er ikke vanlig. Noen gjør det bare, og nå tar jeg den nødløgnen for begges skyld. Tror ikke at å lyve på seg en katteallergi sender meg til helvete den dagen jeg dør :ler: 

Men hva sier de andre venninnene da?

Jeg syns det er ganske utrolig at en voksen dame faktisk lyver på seg en allergi for å slippe å si sannheten. Hva så om hun sender Mail i ukesvis etter? Du trenger ikke åpne eller svare på dem. 

Skrevet
*Miss Marple* skrev (Akkurat nå):

Men hva sier de andre venninnene da?

Jeg syns det er ganske utrolig at en voksen dame faktisk lyver på seg en allergi for å slippe å si sannheten. Hva så om hun sender Mail i ukesvis etter? Du trenger ikke åpne eller svare på dem. 

Jeg kritiserer ikke eller baksnakker ikke folk, så jeg vet ikke hva de sier. Vi er en ganske lojal gjeng som ikke liker baksnakking og slikt. Det er ikke greit å lyve sånn vanligvis, men alle lyver om noe. Ganske ofte også ifølge forskning. Å lyve på seg allergi er ikke så utrolig i mitt syn mtp situasjonen og personene involvert. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Jeg leser alle svarene her, og nå kom jeg også på hva jeg kan si. Når en nevner at jeg kan bruke kattene og noen av dere syk! Da fant jeg ut at jeg kan skylde på nylig oppstått allergi mot katter! Søsteren min har også katt, og den ser jeg ganske ofte, så ingen dum grunn å oppgi. Svarene deres var overhodet ikke bortkastet :ler:

Skal du ha nyoppstått dødelig katteallergi da eller? Hun kommer ikke til å trp et sekund på deg, det hadde ikke jeg gjort. Skal du aldri på besøk der igjen noen gang da, du skal holde skjult at du er hos søsteren din og for all fremtid? Snakk om å lage seg en unnskyldning som kan bite deg i raua for all fremtid.

Anonymkode: 9c764...8ee

Skrevet

Skal du ha nyoppstått dødelig katteallergi da eller? Hun kommer ikke til å trp et sekund på deg, det hadde ikke jeg gjort. Skal du aldri på besøk der igjen noen gang da, du skal holde skjult at du er hos søsteren din og for all fremtid? Snakk om å lage seg en unnskyldning som kan bite deg i raua for all fremtid.

Tror ikke all allergi er så sterk. Og spiller det noen rolle? Man får medisiner vet du. Visste ikke at det var så skyhøy moral her inne. Når løy du sist forresten? 

Skrevet
Anonym bruker skrev (16 minutter siden):

Og du tror hun kommer til å la katterallergien ligge, vel lykke til med det :ler:

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Og du tror hun kommer til å la katterallergien ligge, vel lykke til med det :ler:

Ja, det gjør hun faktisk. Det er ingenting unormalt med å få allergi, og hun fikk plutselig allergi selv for et par år siden, så det vet hun godt kan skje. Det gjaldt div frukt da, og ikke katter :)

Skrevet

Jeg kritiserer ikke eller baksnakker ikke folk, så jeg vet ikke hva de sier. Vi er en ganske lojal gjeng som ikke liker baksnakking og slikt. Det er ikke greit å lyve sånn vanligvis, men alle lyver om noe. Ganske ofte også ifølge forskning. Å lyve på seg allergi er ikke så utrolig i mitt syn mtp situasjonen og personene involvert. 

Synes det er pussig i at du ikke vil kritisere/si noe negativt om folk, men heller lyver for dem. Dessuten føler du det kun som baksnakking ettersom dette er noe du ikke selv våger å si. Om om vi prater om mat og noen sier at Anne lager god hjemmelaget is kan jeg si meg enig. Om noen så lurer på hva jeg synes om bollene til Marte så kan jeg si at de inneholder rosiner og at det liker ikke jeg så det står jeg over. Kan si det samme til Marte. 

Jeg kjenner noen som lyver på refleks. De er så vant med å ta små løgner at de av og til ikke tenker på at de i stedet kunne latt være å si noe eller sagt sannheten som er like bra. De går seg etter en stund fast i sine egne hvite løgner som i 99% av tilfellene er helt unødvendig. 

Skrevet

Synes det er pussig i at du ikke vil kritisere/si noe negativt om folk, men heller lyver for dem. Dessuten føler du det kun som baksnakking ettersom dette er noe du ikke selv våger å si. Om om vi prater om mat og noen sier at Anne lager god hjemmelaget is kan jeg si meg enig. Om noen så lurer på hva jeg synes om bollene til Marte så kan jeg si at de inneholder rosiner og at det liker ikke jeg så det står jeg over. Kan si det samme til Marte. 

Jeg kjenner noen som lyver på refleks. De er så vant med å ta små løgner at de av og til ikke tenker på at de i stedet kunne latt være å si noe eller sagt sannheten som er like bra. De går seg etter en stund fast i sine egne hvite løgner som i 99% av tilfellene er helt unødvendig. 

Nå er det vel en god ting å ikke baksnakke i vennegjenger. Å lyve for både hensyn og for å slippe masse slit, syns jeg absolutt er bedre. Det er jo heller ikke sånn at om man gjør en ting som ideellt sett ikke er så greit, så kan man ikke gjøre noe riktig. Det er en veldig merkelig moral i så fall.

Vel nå lyver jeg ikke så lett, så det var derfor jeg søkte noen med bedre fantasi her da. Så hvor relevant siste avsnittet var vet jeg ikke helt. 

Skrevet

Jeg tenker om du kommer og pirker i maten og lar det meste ligge igjen, så bør det være ett godt hint til at maten ikke er god.

Anonymkode: 2bf65...225

Skrevet
Anonym bruker skrev (20 minutter siden):

Tror ikke all allergi er så sterk. Og spiller det noen rolle? Man får medisiner vet du. Visste ikke at det var så skyhøy moral her inne. Når løy du sist forresten? 

Nå har ikke leg nevnt moral med et eneste ord, ei heller det å lyve. Alle mennesker tar hvite løgner i blant, det er grunnen du har tenkt å oppgi jeg reagerer på. Å lyve på seg en allergi som kan gi deg potensielle problemer senere er jo bare teit rett og slett. Og hvis man får medisiner vet du, hvorfor kan du ikke bruke de hos venninnen din hvis du kan bruke de hos søsteren din. Du har ikke tenkt til å besøke venninnen din igjen noen gang?
Hvis hun er som en hund etter kjøttbein som du fremstiller hun som, så kan jeg ikke skjønne at hun bare kommer til å "godta" dette uten videre. Får håpe at ingen av de andre i gjengen får katt etterhvert da.

Skrevet
Anonym bruker skrev (43 minutter siden):

Jeg tror den løgnen skaper flere problemer enn den løser. Hvis det er noe påståelige folk høye på seg selv er gode til, er det å avvise innvendinger med enkle løsninger tatt fra eget hode.

Basert på kombinasjonen skepsis til unødvendig medisinbruk, samler ditten og datten fra naturen, tar ikke en innvending uten langvarig diskusjon og narsissistiske trekk generelt, ser jeg for meg at hun vil mene å sitte på en eller annen naturmedisisk vidunderkur så katteallergi ikke skulle være noen som helst hindring. Og skulle du ikke ønske å prøve, vel, da kommer det til å bli et ustoppelig mas.

Jeg ser deg ikke helt slippe unna med en såpass tross alt subjektiv begrunnelse, når hun er typen til å krangle på et enkelt "det passer dessverre ikke".  Etter min mening, er det da enklere å bare takke nei uten å gi henne en begrunnelse å plukke i fillebiter. 

Gjest NotNaomi
Skrevet
Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

Nå har ikke leg nevnt moral med et eneste ord, ei heller det å lyve. Alle mennesker tar hvite løgner i blant, det er grunnen du har tenkt å oppgi jeg reagerer på. Å lyve på seg en allergi som kan gi deg potensielle problemer senere er jo bare teit rett og slett. Og hvis man får medisiner vet du, hvorfor kan du ikke bruke de hos venninnen din hvis du kan bruke de hos søsteren din. Du har ikke tenkt til å besøke venninnen din igjen noen gang?
Hvis hun er som en hund etter kjøttbein som du fremstiller hun som, så kan jeg ikke skjønne at hun bare kommer til å "godta" dette uten videre. Får håpe at ingen av de andre i gjengen får katt etterhvert da.

Altså som jeg skrev så er både hun og jeg mot å bruke medisiner om det ikke er høyst nødvendig. Hun vil fint godta at jeg ikke tar dem for å komme til middag. Nå møtes vi alltid hos meg utenom de gangene hun har invitert, for hun røyker jo weed inne, og den lukten kl

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...