Gå til innhold

Norge har visst vært nedstengt på helt feil grunnlag

Anbefalte innlegg

Her er regnestykkene som holdt Norge stengt enda lenger (aftenposten.no)

Som man ser ut fra grafen, har til og med "best case scenario" vært helt utopisk i forhold til virkeligheten. Her har det blitt ropt ulv, ulv altfor lenge. Og likevel vurderer de å beholde noen av tiltakene og holde det delvis nedstengt. Hvordan kan man begrunne nedstengningen i tall som ikke har noe med virkeligheten å gjøre? Det ville være forståelig hvis de hadde bommet en gang og justert beregningene sine til neste gang. Men her kom de med helt urealistiske tall hele tiden til tross for tidligere erfaringer. Hva skjer?

Anonymkode: badca...cc7

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

De må jo gjøre beregninger ut fra den viten de har til enhver tid og ta med en sikkerhetsmargin på grunn av usikkerhet. 

Anonymkode: 9b5d1...95f

Man kan ikke ha utopi som sikkerhetsmargin. Som du kan se i grafen, bommet de på tallene KRAFTIG gang på gang på gang. Dette har ingenting med "viten til enhver tid" å gjøre. 

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Skulle likt å se du styre landet og ha ansvar for mange millioner mennesker og måtte ta beslutninger som innvirker på alles liv og helse.....

Anonymkode: 08f36...6ca

De har driti seg ut hele veien. Joker nord alt sammen.

Anonymkode: a392f...fde

Annonse

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Skulle likt å se du styre landet og ha ansvar for mange millioner mennesker og måtte ta beslutninger som innvirker på alles liv og helse.....

Anonymkode: 08f36...6ca

Nå styrer ikke FHI landet. De er ansatt i direktoratet på grunnlag av sin utdanning, erfaring og kompetanse. Og da forventer jeg at de lager beregninger ut fra vitenskap og ikke fantasi. Jeg har helt annen utdanning, og jobber derfor i en annen etat. Hvis jeg skal begynne å lage prognoser ut fra det som befinner seg i mitt eget hode til enhver tid uten å støtte meg på fakta, vil det bli månelyst, og jeg vil mest sannsynlig få sparken.

Anonym bruker skrev (32 minutter siden):

Nå styrer ikke FHI landet. De er ansatt i direktoratet på grunnlag av sin utdanning, erfaring og kompetanse. Og da forventer jeg at de lager beregninger ut fra vitenskap og ikke fantasi. Jeg har helt annen utdanning, og jobber derfor i en annen etat. Hvis jeg skal begynne å lage prognoser ut fra det som befinner seg i mitt eget hode til enhver tid uten å støtte meg på fakta, vil det bli månelyst, og jeg vil mest sannsynlig få sparken.

Det er jo også det de har gjort.

Hvis det var så enkelt å treffe riktig som du later til å tro kunne du jo satt opp regnestykket i november og ikke ventet til nå når du har fasiten, men det kan fu ko ikke nå. I steden utfordrer jeg deg til å beregne hvor stort sykefraværet grunnet korona kommer til å være om en måned og om et halvt år. Ta med både dem med akutt sykdom og dem med langtidsplager. Da kan vi gå tilbake og se på regnestykket hvor du hadde rett og hvor du tok feil.

Anonymkode: 9b5d1...95f

Det som overrasket meg nå er at Danmark blant annet åpner helt opp, vurderingene for lettelser kom forrige uke, fagfolk over hele verden har påpekt i flere uker at dette må vi bare stå i og la gå sin gang. 

Men Neida, her tviholder vi på dato for pressekonferanse, alle gjetter og lurer på hva som kommer nå. Hold på spenninga så lenge som mulig. Vi som ikke skulle ha tiltak en dag mer enn nødvendig. Ja jøss. 

Anonymkode: 0032f...e2d

Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Det som overrasket meg nå er at Danmark blant annet åpner helt opp, vurderingene for lettelser kom forrige uke, fagfolk over hele verden har påpekt i flere uker at dette må vi bare stå i og la gå sin gang. 

Men Neida, her tviholder vi på dato for pressekonferanse, alle gjetter og lurer på hva som kommer nå. Hold på spenninga så lenge som mulig. Vi som ikke skulle ha tiltak en dag mer enn nødvendig. Ja jøss. 

Er det virkelig noen som trodde på det? Herregud :D 

Anonym bruker skrev (46 minutter siden):

Er det virkelig noen som trodde på det? Herregud :D 

Overrasket er vel kanskje feil ord, men at de er så uforskamma uanfektet over å servere direkte løgn er kanskje litt overraskende 😅 

Kanskje mest overraskende er hvordan det ikke virker til å være innom tankerekka engang. 

• Opprett ny...