Gå til innhold

Blir man automatisk sykemeldt dersom man blir smittet av korona?

Anbefalte innlegg

Det er utrolig mye smitte på skolen til barna så det er bare et tidsspørsmål før vi også får korona i hus.

Jeg har tatt 3 doser og ikke sikkert jeg blir så veldig dårlig av å bli smittet.
Blir man automatisk sykemeldt dersom man blir smittet?
Ha alt for mye å gjøre på jobb, og er uansett på hjemmekontor.
Dersom jeg føler meg frisk nok kunne jeg godt tenke meg å jobbe selv om jeg er syk.

Anonymkode: a7ac4...ee3

Fortsetter under...

Vi voksne fikk heller ikke korona selv om ene ungdommen ble smittet. Kan aldri tenke meg det går automatikk i sykemelding. Med positiv test er det nok enkelt å få sykemelding om du ber om det, men om du ikke føler det syk og er på hjemmekontor tenker jeg at du fint kan jobbe. De sliter med høyt sykefravær så kan aldri tenke meg de ønsker å sykemelde noen som kan jobbe hjemmefra uten å utsette andre for smitte. 

Anonymkode: 51c4d...e27

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Tusen takk.

Etter hva som står der skal det vurderes ut fra hvor syk du er, og om du har mulighet til hjemmekontor.
Med andre ord, man behøver ikke å bli sykemeldt dersom man blir smittet :)

HI

Anonym bruker skrev (35 minutter siden):

Det er utrolig mye smitte på skolen til barna så det er bare et tidsspørsmål før vi også får korona i hus.

Jeg har tatt 3 doser og ikke sikkert jeg blir så veldig dårlig av å bli smittet.
Dersom jeg føler meg frisk nok kunne jeg godt tenke meg å jobbe selv om jeg er syk.

På hjemmekontor kan du jobbe selvom du er smittet, så lenge du er i form og orker. 

Anonymkode: 9090f...c9b

Annonse

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Nei, du blir ikke sykemeldt hvis du ikke kjenner deg syk og kan jobbe hjemmefra med smitte. 4 av mine kolleger har omikron  og de jobber som vanlig fra hjemmekontor.

Anonymkode: f0f63...c19

Jeg jobbet hjemmefra hele uka, hadde corona forrige uke. Var litt slapp og måtte ha noen lengre pauser i løpet av dagen, men jobbet tilnærmet full uke. Hadde lav terskel for å kontakte lege om jeg skulle trenge sykemelding, men vurderte dag for dag og gikk fint å jobbe på hjemmekontor for meg ☺️

Anonymkode: a3b82...619

• Opprett ny...