Anonym bruker Skrevet 31. januar 2022 #1 Skrevet 31. januar 2022 Min snart 15 åring skifter selvsagt undertøy, sokker og t-skjorte hver dag, i tillegg dusjer han hver dag. Men….jeg har en klesvask som aldri tar slutt!! Han hiver helt rene hettegensere på vask etter 1 dags bruk, gjerne bukser også. Sånt blir det klesvask av! Så i februar får han egen skittentøyskurv…jeg skal ikke vaske så mye som en sokk for han. Det jeg ønsker å oppnå er å bevisstgjøre han i forhold til det forbruket han har av klær hver eneste dag….. Har dere et annet forslag? Anonymkode: d2e23...1e5
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2022 #2 Skrevet 31. januar 2022 Anonym bruker skrev (43 minutter siden): Min snart 15 åring skifter selvsagt undertøy, sokker og t-skjorte hver dag, i tillegg dusjer han hver dag. Men….jeg har en klesvask som aldri tar slutt!! Han hiver helt rene hettegensere på vask etter 1 dags bruk, gjerne bukser også. Sånt blir det klesvask av! Så i februar får han egen skittentøyskurv…jeg skal ikke vaske så mye som en sokk for han. Det jeg ønsker å oppnå er å bevisstgjøre han i forhold til det forbruket han har av klær hver eneste dag….. Har dere et annet forslag? Anonymkode: d2e23...1e5 La han vaske sine egne klær 😊 Det gjør vi her, er noe med at de skal lære seg det, og en 15 åring klarer det helt fint selv Her har det nesten blitt motsatt etter vi startet med det 🙈 Anonymkode: 4b960...33f
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2022 #3 Skrevet 31. januar 2022 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Min snart 15 åring skifter selvsagt undertøy, sokker og t-skjorte hver dag, i tillegg dusjer han hver dag. Men….jeg har en klesvask som aldri tar slutt!! Han hiver helt rene hettegensere på vask etter 1 dags bruk, gjerne bukser også. Sånt blir det klesvask av! Så i februar får han egen skittentøyskurv…jeg skal ikke vaske så mye som en sokk for han. Det jeg ønsker å oppnå er å bevisstgjøre han i forhold til det forbruket han har av klær hver eneste dag….. Har dere et annet forslag? Anonymkode: d2e23...1e5 Er da helt vanlig å vaske klærne etter de er brukt en dag??? Det gjør da vi voksne og? At han uansett kan lære seg å vaske klær er jo en annen sak. Anonymkode: 7bf08...5a3
TinaK 1990 Skrevet 31. januar 2022 #4 Skrevet 31. januar 2022 Anonym bruker skrev (34 minutter siden): Er da helt vanlig å vaske klærne etter de er brukt en dag??? Det gjør da vi voksne og? At han uansett kan lære seg å vaske klær er jo en annen sak. Anonymkode: 7bf08...5a3 Vaske hettegensere etter en dags bruk som ikke er skitne? Vaske olabukser etter 1 dags bruk?
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2022 #5 Skrevet 31. januar 2022 Min tenåring bruker hettegensere og bukser i flere dager, som regel 2-3 dager før det vaskes. Anonymkode: 5b1c8...16f
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2022 #6 Skrevet 31. januar 2022 Han må lære seg å lufte klær, lukte på og se etter flekker. Du må sette grenser. Anonymkode: 803ae...f50
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2022 #7 Skrevet 31. januar 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Er da helt vanlig å vaske klærne etter de er brukt en dag??? Det gjør da vi voksne og? At han uansett kan lære seg å vaske klær er jo en annen sak. Anonymkode: 7bf08...5a3 Nei, det er ikke vanlig å vaske klærne etter å ha brukt de én dag. Fullstendig unødvendig er det også. Altså - undertøy vaskes selvfølgelig etter én dags bruk, men olabuksa og hettegenseren? Totalt unødvendig. Anonymkode: 38747...0ed
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2022 #8 Skrevet 31. januar 2022 Datteren min på 14 gjør akkurat det samme. Jeg tenker at det er et skritt på veien, hun skjønner at hun skal bytte klær, men hun har ikke helt skjønt at bukse og genser fint kan brukes et par dager så lenge det ikke er skittent. Prøver å minne henne på det innimellom, men lager ikke så mye mas ut av det. Noen ganger bare tar jeg det opp av skittentøyakurven igjen (hvis det ligger øverst) og sier "denne kan du fint bruke en dag til". Med dagens priser på strøm og varmtvann er det ikke aktuelt å slippe henne til med å vaske sjøl akkurat dessverre, det får vi ta siden😅 Anonymkode: 4ddd0...606
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2022 #9 Skrevet 1. februar 2022 Nei, det gjør de ikke. Vi har lært dem opp til å se over klærne først. Hvis de er rene og ikke lukter, kan gensere og bukser fint brukes to-tre dager. Sokker og undertøy blir selvfølgelig noe annet. Eldstemann på 18 år vasker forøvrig klærne sine selv og har gjort det i ett års tid. Anonymkode: 2843b...4b4
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2022 #10 Skrevet 1. februar 2022 Her bruker vi alle klær i bare en dag før de vaskes. Trodde det var vanlig jeg. Man svetter jo i klærne Anonymkode: 1dacf...922
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2022 #11 Skrevet 3. februar 2022 On 1/31/2022 at 5:54 PM, Anonym bruker said: Min snart 15 åring skifter selvsagt undertøy, sokker og t-skjorte hver dag, i tillegg dusjer han hver dag. Men….jeg har en klesvask som aldri tar slutt!! Han hiver helt rene hettegensere på vask etter 1 dags bruk, gjerne bukser også. Sånt blir det klesvask av! Så i februar får han egen skittentøyskurv…jeg skal ikke vaske så mye som en sokk for han. Det jeg ønsker å oppnå er å bevisstgjøre han i forhold til det forbruket han har av klær hver eneste dag….. Har dere et annet forslag? Anonymkode: d2e23...1e5 ekstremt, begge mine på 15 og 17, de dusjer på morgen og tar rene klær da, når de kommer hjem fra skolen og så trener de 4-5 ganger i uka og har kamp og cuper ofte i helger så 3-4 skift daglig Anonymkode: 591a7...47b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå