Anonym bruker Skrevet 31. januar 2022 #1 Skrevet 31. januar 2022 Holder det å skrive at man sier opp stillingen sin? Aldri sagt opp en jobb før. Trenger ikke oppgi grunn? Noe mer jeg må skrive? Anonymkode: f9cf3...d6b
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2022 #2 Skrevet 31. januar 2022 Ikke nødvendig å oppgi grunn. Anonymkode: 2a895...877
prekæs Skrevet 31. januar 2022 #3 Skrevet 31. januar 2022 (endret) Nei, det trenger du ikke. Sier du opp i morgen kan du risikere en måned ekstra oppsigelsestid. Husk det bare. Endret 31. januar 2022 av prekæs
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2022 #4 Skrevet 31. januar 2022 Jeg har aldri skrevet noe om årsak i selve oppsigelsen. Jeg har derimot tatt opp årsak ved slutt-samtale som jeg har hatt flere steder. Anonymkode: 6e728...da5
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2022 #5 Skrevet 31. januar 2022 prekæs skrev (59 minutter siden): Nei, det trenger du ikke. Sier du opp i morgen kan du risikere en måned ekstra oppsigelsestid. Husk det bare. Det er feil. Det går fra dato til dato; har ikke noe med den første å gjøre. Man kan slutte med virkning 11.august, om man vil. Hvis man har 3 mnd oppsigelse, betyr det at man må si fra 11.mai. Anonymkode: bc79f...fd6
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2022 #6 Skrevet 31. januar 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Det er feil. Det går fra dato til dato; har ikke noe med den første å gjøre. Man kan slutte med virkning 11.august, om man vil. Hvis man har 3 mnd oppsigelse, betyr det at man må si fra 11.mai. Anonymkode: bc79f...fd6 Nei, i følge arbeidsmiljøloven §15-3 4. ledd er oppsigelsefristen fra og med første dag i måneden etter oppsigelsen fant sted. Det er dog mulig i tariffavtaler å fastsette en annen oppsigelsesfrist, men om det ikke står noe om oppsigelsesfrist i tariffavtalene man har på jobben så er det Arbeidsmiljøloven 15-3 4 ledd som gjelder dvs 1 måned som telles fra 1. dag i måneden etter oppsigelsen fremsettes. Anonymkode: 23e3b...011
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2022 #7 Skrevet 31. januar 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Det er feil. Det går fra dato til dato; har ikke noe med den første å gjøre. Man kan slutte med virkning 11.august, om man vil. Hvis man har 3 mnd oppsigelse, betyr det at man må si fra 11.mai. Anonymkode: bc79f...fd6 Ikke hos oss. Gjelder fra den 1. Anonymkode: e863f...9f3
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2022 #8 Skrevet 31. januar 2022 Anonym bruker skrev (14 minutter siden): Nei, i følge arbeidsmiljøloven §15-3 4. ledd er oppsigelsefristen fra og med første dag i måneden etter oppsigelsen fant sted. Det er dog mulig i tariffavtaler å fastsette en annen oppsigelsesfrist, men om det ikke står noe om oppsigelsesfrist i tariffavtalene man har på jobben så er det Arbeidsmiljøloven 15-3 4 ledd som gjelder dvs 1 måned som telles fra 1. dag i måneden etter oppsigelsen fremsettes. Anonymkode: 23e3b...011 Hos oss er det fra dato til dato . Anonymkode: da782...656
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2022 #9 Skrevet 31. januar 2022 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Holder det å skrive at man sier opp stillingen sin? Aldri sagt opp en jobb før. Trenger ikke oppgi grunn? Noe mer jeg må skrive? Anonymkode: f9cf3...d6b Neida, du bare skriver at du sier opp og fra hvilken dato. Anonymkode: d87a9...a74
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2022 #10 Skrevet 31. januar 2022 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Det er feil. Det går fra dato til dato; har ikke noe med den første å gjøre. Man kan slutte med virkning 11.august, om man vil. Hvis man har 3 mnd oppsigelse, betyr det at man må si fra 11.mai. Anonymkode: bc79f...fd6 Detter er jo direkte vranglære! Har dere oppsigelsestid fra dato til dato er det noe dere har avtalebestemt på deres arbeidssted, men den generelle regelen er ikke sånn. Anonymkode: b97a8...e07
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2022 #11 Skrevet 31. januar 2022 Anonym bruker skrev (6 timer siden): Det er feil. Det går fra dato til dato; har ikke noe med den første å gjøre. Man kan slutte med virkning 11.august, om man vil. Hvis man har 3 mnd oppsigelse, betyr det at man må si fra 11.mai. Anonymkode: bc79f...fd6 Nei, du feilinformerer Anonymkode: a88ff...af1
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2022 #12 Skrevet 1. februar 2022 Anonym bruker skrev (8 timer siden): Nei, du feilinformerer Anonymkode: a88ff...af1 Kommer ann på hva kontrakt sier da. De fleste har oppsigelse innen 1 i måneden og så hvor lang oppsigelsestid det er. Dette er vanlig i Norge. Jeg har jobbet for internasjonale selskaper på andre kontrakter. Med dansk hovedkontor hadde jeg innen 1. og en måneds oppsigelse. Med Amerikansk hadde jeg en måned løpende, ikke låst til den første i måneden. HI, angående tekst, jeg ønsker å si opp min stilling er nok. Har du ferie eller avspasering du ønsker å ta ut for å korte ned oppsigelsestid kan dette tas med. Jeg har 200 timer til avspasering og siste arbeidsdag vil da være 23. februar, med mindre dere ønsker å betale ut avspaseringen. Anonymkode: cb161...7c7
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2022 #13 Skrevet 1. februar 2022 Anonym bruker skrev (8 timer siden): Nei, du feilinformerer Anonymkode: a88ff...af1 Det kommer an på hva man har i kontrakten. Ja jeg vet hva jeg snakker om - jobber i administrasjon og mottar oppsigelser. Anonymkode: c18a8...583
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2022 #14 Skrevet 1. februar 2022 Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Det kommer an på hva man har i kontrakten. Ja jeg vet hva jeg snakker om - jobber i administrasjon og mottar oppsigelser. Anonymkode: c18a8...583 Da burde du også vite at dette er en ordning som ikke er i samsvar med lovverket, og altså en egen avtale hos dere. Anonymkode: 663b3...a04
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2022 #15 Skrevet 1. februar 2022 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Da burde du også vite at dette er en ordning som ikke er i samsvar med lovverket, og altså en egen avtale hos dere. Anonymkode: 663b3...a04 Poenget er at folk må lese kontrakten sin - ikke stole blindt på anonyme folk på et forum. Anonymkode: c18a8...583
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2022 #16 Skrevet 1. februar 2022 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Da burde du også vite at dette er en ordning som ikke er i samsvar med lovverket, og altså en egen avtale hos dere. Anonymkode: 663b3...a04 Slutt å krangle. Dere er begge jævlig bastante. Det mest vanlige i Norge har vært innen første og tre måneder. Men med internasjonale selskaper som etablerer seg i Norge så er ikke det like vanlig lengre. Løpende og en til tre måneder er stadig mer normalt. Selv om det fortsatt nok er mest vanlig med det gamle kontrakten de fleste har jobbet under. Anonymkode: cb161...7c7
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2022 #17 Skrevet 1. februar 2022 Jeg vet hva som gjelder på min arbeidsplass når det kommer til oppsigelsestid, det var ikke det jeg lurte på😊 Men takk for alle svar. Jeg sendte oppsigelse i går. Anonymkode: f9cf3...d6b
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2022 #18 Skrevet 1. februar 2022 Anonym bruker skrev (17 minutter siden): Slutt å krangle. Dere er begge jævlig bastante. Det mest vanlige i Norge har vært innen første og tre måneder. Men med internasjonale selskaper som etablerer seg i Norge så er ikke det like vanlig lengre. Løpende og en til tre måneder er stadig mer normalt. Selv om det fortsatt nok er mest vanlig med det gamle kontrakten de fleste har jobbet under. Anonymkode: cb161...7c7 Jeg har gitt EN kommentar i denne tråden (to med denne). Jeg krangler ikke, jeg gav en konstatering… lær deg å lese anonymkoder. Anonymkode: 663b3...a04
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå