Gå til innhold

Er det ikke ENTEN avstand ELLER munnbind?

Anbefalte innlegg

Jeg var i gudstjeneste i går, der alle voksne måtte bruke munnbind hele tiden, selv om de heller ikke fikk lov til å sitte ved siden av mennesker fra andre husstand, altså måtte holde 1-2 meter avstand der de satt. Er ikke dette litt for overkill, egentlig? Jeg trodde at man var pålagt å bruke munnbind når det ikke var mulig å holde avstand, og at man ikke trengte å bruke det når man satt på anviste plasser med god avstand fra andre. Har de plutselig skjerpet reglene igjen nå? Skulle det ikke være mer frislipp i morgen, ikke skjerping? Det er ikke noe rart at folk er forvirret - man skjønner jo ingenting. 

Anonymkode: 20e5e...509

Fortsetter under...

Det er vel sikkert opp til arrangøren å avgjøre hva de synes er best på sitt arrangement? De er gjerne vant med at folk ikke følger godt nok med til at differensiering er lett. Dessuten, i en gudstjeneste er det vel ofte sang?

Anonymkode: 15602...d82

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Jo det er litt overkill! 

Anonymkode: 978ec...7d8

Det morsomme var at man kunne stå tett under nattverden og ta av munnbind når man spiste og drakk. Da er man plutselig ikke smittsom, selv om man utskiller dråper ved inntak av brød og vin. Barna kunne også løpe rundt overalt uten munnbind. De er sikkert heller ikke smittsomme... Jeg kjenner at de nyeste reglene ikke har et snev av logikk i seg, men er kun basert på panikk og hysteri.

Anonym bruker skrev (30 minutter siden):

Det morsomme var at man kunne stå tett under nattverden og ta av munnbind når man spiste og drakk. Da er man plutselig ikke smittsom, selv om man utskiller dråper ved inntak av brød og vin. Barna kunne også løpe rundt overalt uten munnbind. De er sikkert heller ikke smittsomme... Jeg kjenner at de nyeste reglene ikke har et snev av logikk i seg, men er kun basert på panikk og hysteri.

Ja, de er kun for å vise «handlekraft.»

Anonymkode: a08ad...849

Annonse

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Men det var vel ingen lettelser i bruk av munnbind eller 1 meteren sist de kom med nye regler?

Anonymkode: bc0f6...a41

Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Men det var vel ingen lettelser i bruk av munnbind eller 1 meteren sist de kom med nye regler?

Anonymkode: bc0f6...a41

Regelen er ikke meteren OG munnbind, den er regelen ELLER munnbind. Så dette er skjerpelse av reglene til regjeringen. Jeg kommenterte også på at det fritt frem å stå tett og tygge ved siden av hverandre uten munnbind, men ellers måtte man sitte med munnbind på, i god avstand fra andre.

• Opprett ny...