Gå til innhold

Jeg har sånne intense smerter i kroppen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Holder ikke ut. Verker enormt i hoftene, skuldrene og korsryggen. Helt jævlig. Hva gjør jeg? 

Anonymkode: 913b7...dd3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lege?

Anonymkode: 305cf...564

Skrevet

Kontakt lege.

Anonymkode: 089b6...d56

Skrevet

Du tar en koronatest. 

Anonymkode: e6ff1...eec

Skrevet
Anonym bruker skrev (19 minutter siden):

Holder ikke ut. Verker enormt i hoftene, skuldrene og korsryggen. Helt jævlig. Hva gjør jeg? 

Anonymkode: 913b7...dd3

Hvordan er kostholdet ditt? Trener du? 

Anonymkode: 2f3c4...4c6

Skrevet

Utredes hos lege, får resept på smertestillende og evt henvisning til kiropraktor.

Anonymkode: 45f85...874

Skrevet

Bytte seng kanskje?

Anonymkode: 204e5...5e1

Skrevet

Lege, trening, sunt kosthold, nok søvn og lytte til kroppen. Har du hatt det over lang tid kan det være kronisk. Men de fleste, meg selv inkludert kan ha et godt liv med smertene ved å ta noen grep. Det tok meg lang tid å finne ut hva som fungerte for meg, å finne balansen mellom hvile og aktivitet. Ofte vil man jo gjøre "alt" på en god dag. 

Anonymkode: 7e4c0...113

Skrevet

Hvor lenge har du hatt det? Er det konstant eller noe som kommer og går?

Min første tanke er at det er sannsynlig at det er psykosomatisk. (Og - før du evt blir fornærmet - jeg har selv hatt slik smertelidelse og ved hvor fysisk vondt det kan gjøre. At årsaken kan være psykisk betyr ikke at ikke smertene kan være veldig fysiske.)

For meg gikk det over på 2-3 år. Det som hjalp: yoga, stressreduksjon, trening, avslapning, å slutte å bekymre seg for at det var noe fysisk galt med meg (jeg drev lenge med medisinske utredninger mv. som bare økte stresset.

Det tok meg lang tid å akseptere at årsaken var psykisk, men det var begynnelsen på å løse problemet.

Anonymkode: 339ea...742

Skrevet

Mener du seriøst at det skal anonyme her inne besvare? Tenker du bør ringe enten lege eller psykolog. 

Anonymkode: af763...805

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...