Anonym bruker Skrevet 30. januar 2022 #1 Skrevet 30. januar 2022 Og som kan svare meg på om oppskrifta til den, er omtrent det samme som oppskrifta til Oslo lua mohair edition? Jeg stilte samme spørsmål på garnbutikken i går, og fikk et vagt svar om at det trolig var noe forskjell, og ble anbefalt å kjøpe den oppskrifta. Og etterpå var butikkdama på meg som en hauk for å se at jeg ikke snikleste i oppskriften 😅 Jeg har oppskriften til lua, men gidder ikke å kjøpe mohair edition, om det ikke er store forskjellen Anonymkode: fbc6b...753
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2022 #2 Skrevet 30. januar 2022 Hvis du googler begge på nett (uten å kjøpe oppskriften) kan du bare sjekke strikkefastheten og pinnestørrelsen. Er det likt kan du strikke lik oppskrift. Er det ulik strikkefasthet, regner du bare om og finner maskeantallet: Del det totale antallet masker på runden med antall masker oppgitt strikkefasthet. Gang dette tallet med oppgitt strikkefasthet i mohair-lua. Da får du det totale maskeantallet på runden med mohair-garn. Jeg har bare strikket den vanlige oslolua, men regner stadig om oppskrifter for å tilpasse dem det garnet og den strikkefastheten jeg vil bruke. Anonymkode: b2397...ad7
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2022 #3 Skrevet 30. januar 2022 Tusen takk, for svar! Det skal jeg sjekke Anonymkode: fbc6b...753
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå