Anonym bruker Skrevet 30. januar 2022 #1 Skrevet 30. januar 2022 Jeg er den mest sosiale personen, føler av og til jeg sier ting som jeg tenker på i ettertid og tenker var teit. Overtenker. Idag var vi i et lite selskap, hvor det var en jeg aldri hadde møtt før. Han gikk tidlig hjem og jeg sa «det var kjekt å se deg». Tenker jo at jeg skulle sagt «det var kjekt å hilse på deg». Nå kverner dette i hodet og føler meg så teit. Sånt sier en vel bare til folk en kjenner godt. Er dette helt idiotisk? Bør jeg føle meg som en tåsk? Anonymkode: 28109...0ae
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2022 #2 Skrevet 30. januar 2022 Anonym bruker skrev (6 minutter siden): Jeg er den mest sosiale personen, føler av og til jeg sier ting som jeg tenker på i ettertid og tenker var teit. Overtenker. Idag var vi i et lite selskap, hvor det var en jeg aldri hadde møtt før. Han gikk tidlig hjem og jeg sa «det var kjekt å se deg». Tenker jo at jeg skulle sagt «det var kjekt å hilse på deg». Nå kverner dette i hodet og føler meg så teit. Sånt sier en vel bare til folk en kjenner godt. Er dette helt idiotisk? Bør jeg føle meg som en tåsk? Anonymkode: 28109...0ae Jeg kan love deg, helt sikkert og 100 %, at han ikke tenkte et sekund over det du sa. Du var hyggelig mot han og det er det han husker. Helt sikkert. Anonymkode: de83a...8f8
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2022 #3 Skrevet 30. januar 2022 Skulle stå at jeg IKKE er den mest sosiale personen, særlig nå etter korona 🙉 takk, ville bare være hyggelig. Han var noe stille og sjenert. Men føler jeg sa feil likevel, men håper det stemmer at det er bare jeg som tenker på det. Anonymkode: 28109...0ae
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2022 #4 Skrevet 30. januar 2022 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Skulle stå at jeg IKKE er den mest sosiale personen, særlig nå etter korona 🙉 takk, ville bare være hyggelig. Han var noe stille og sjenert. Men føler jeg sa feil likevel, men håper det stemmer at det er bare jeg som tenker på det. Anonymkode: 28109...0ae Jeg synes det var en hyggelig ting å si. Anonymkode: b8d68...16f
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2022 #5 Skrevet 30. januar 2022 Du må ikke tro at du er verdens sentrum. Han tenker garantert ikke over noe av dette. Det er jo en ikke ting. Folk bryr seg som regel svært lite av hva andre sier, så lenge de ikke blir fornærmet. Noe han garantert ikke ble. Anonymkode: 50bed...9ec
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2022 #6 Skrevet 30. januar 2022 Dette er ikke sosial angst! Du er bare usikker på deg selv Anonymkode: 958b9...f3e
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2022 #7 Skrevet 30. januar 2022 Hvis du jevnlig lurer på om sånne bittesmå variasjoner i formulering har noen betydning, så bør du søke hjelp. Anonymkode: ed337...452
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2022 #8 Skrevet 30. januar 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Dette er ikke sosial angst! Du er bare usikker på deg selv Anonymkode: 958b9...f3e Bare ts vet om hun har sosial angst eller ei, og hun kan fint ha det selv om hun ikke ramser opp alle symptomene sine her. Det finnes mange former for- og ulike grader av sosial angst. Å unngå sosialt samvær i frykt for hva andre syns om en eller frykt for å si noe galt, er VELDIG typisk. Da med overtenking og tankespinn i etterkant. Akkurat som ts beskriveri. Dette grublerier i etterkant er så ubehagelig at personen med sosial angst heller unngår mennesker. TS: Som flere andre her har svart, så var det du sa helt fint🙂 Det er sjeldent folk tenker så detaljert over hva folk sier og om det kunne blitt sagt på en bedre måte. De som gjør det har antagelig noe de sliter med selv;) Anonymkode: e3650...a2d
missKose7 Skrevet 11. februar 2022 #9 Skrevet 11. februar 2022 hei - den beste måten jeg ble kvitt min sosiale angst var å sakte men sikkert øve meg på å være sosial. jeg startet med veldig få venner og bekjente, og så ble det lettere og lettere å være sosial jeg har også noen venner som har vært på Angstklinikken, og de er flinke til å hjelpe. det er faktisk en podcast ute med Ida fra angstklinikken her, som snakker om sosial angst og hvordan man kan takle det, anefaler å sjekke ut
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2022 #10 Skrevet 11. februar 2022 Som jeg forstår innlegget så tenkte du å svare noe du altså ikke gjorde. Ikke for å få deg til å overrekke mer, men hvis noen føler seg usikker her, så må det være han. Ikke at jeg tror at han gjør det altså! Å ikke få respons, er uansett hakket verre enn å ikke svare. Tror nok likevel du kan legge bort disse tankene. Ingen stor skade skjedd akkurat. Anonymkode: 70a8e...1bf
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå