Gå til innhold

Hvor ville du aldri dratt på ferie igjen ?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (44 minutter siden):

Jeg har vært på mange av stedene som eanses opp i denne tråden. På en måte kan jeg forstå at folk ikke fikk en fin ferie der, men det er jo stort sett hva du gjør det til selv. Så godt som alle steder har dine perler, sine kulturelle høydepunkter og sine steder du kan møte hyggelige folk. 

Anonymkode: 44513...6e9

Jeg er helt enig med deg i at de fleste steder har NOE å tilby. De aller fleste gjør også det beste ut av ferien sin når de først er der. Poenget i denne tråden tenker jeg er stedet som helhet . Ikke at man gjorde det beste ut av ferien.😊

Nord-Italia. Bodde der en sommer i forbindelse med jobb. Jeg dro ned med håp om vakre Italia, kjekke italienske menn, is, sol, sommer. Det ble et mareritt. Mennene baksnakket meg på jobben, spurte hverandre om de hadde ligget med meg ennå, de klådde, de kjeftet, de eksploderte for å sjekke responsen min, de var generelt stygge med meg. I hverdagslivet opplevde jeg å bli lurt da jeg skulle ordne meg leilighet, jeg ble forsøkt påkjørt hver gang jeg krysset gaten, og jeg ble ledd av pga kroppsstørrelsen min og håret. Italia var en gedigen nedtur. Jeg reiste hjem, og har aldri vært tilbake.

Anonymkode: 802bf...d57

mamma til adhd gutt<3 skrev (29 minutter siden):

Jeg er helt enig med deg i at de fleste steder har NOE å tilby. De aller fleste gjør også det beste ut av ferien sin når de først er der. Poenget i denne tråden tenker jeg er stedet som helhet . Ikke at man gjorde det beste ut av ferien.😊

Likevell tenker jeg det er rart å avskrive et helt land eller en landsdel som et sted man aldri vil dra på ferie til. Det er jo noe helt annet enn at det er førstevalget. Om dine venninner fikset en gratis venninner til en småby på den spanske solykysten, eller om guttene om noen år, når de har små barn, inviterer deg med på ferie på et hotell med bamseklubb, ville du da ikke blitt med?

Annonse

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Likevell tenker jeg det er rart å avskrive et helt land eller en landsdel som et sted man aldri vil dra på ferie til. Det er jo noe helt annet enn at det er førstevalget. Om dine venninner fikset en gratis venninner til en småby på den spanske solykysten, eller om guttene om noen år, når de har små barn, inviterer deg med på ferie på et hotell med bamseklubb, ville du da ikke blitt med?

Jeg svarer at det er steder jeg aldri ville valgt selv å dra til . Når det er sagt så stiller jeg selvsagt i feks bryllup både på Rhodos og Marbella hvis jeg blir invitert . Jeg hadde selvsagt også blitt med barna mine dit de ønsker å dra når de blir store. Her var svaret hva jeg selv ville valgt når jeg planlegger å reise noe sted. 

Anonym bruker skrev (17 timer siden):

Jeg ønsker å dra til sol og varme, men hater mennesker fra de sydligere land. Elendig folkeskikk, uærlige og slue, uansett om det er Spania, Hellas, Italia....uansett! Jeg vil helst dra til en "turistmaskin" der det jobber bare skandinaver.

Anonymkode: dca05...109

Åj, sterke ord dette. Hilsen en som er opprinnelig fra syden og ikke kjenner seg igjen i dine beskrivelser. Best du holder deg på bygda di tror jeg🥰

Anonymkode: fb66d...fdd

Anonym bruker skrev (54 minutter siden):

Åj, sterke ord dette. Hilsen en som er opprinnelig fra syden og ikke kjenner seg igjen i dine beskrivelser. Best du holder deg på bygda di tror jeg🥰

Samme her. Kommer fra "sydligere land" og kjenner meg veldig lite igjen i beskrivelsen. Samtidig har jeg opplevd at den norske kulturen er "kaldere" ved at det er større psykologisk avstand til naboer og fjern slekt, samt en god del konfliktsky folk. Det kan hende at "rett på sak" i land lengre sør oppleves som frekt av nordmenn, men jeg tar heller ett klart oppgjør med noen og blir ferdig med det, i stedet for å sette på falsk smil og la konflikten spise meg innvendig i lang tid. 

Anonymkode: fd615...f70

Jeg har vært endel rundt. Ikke superfornøyd med alle feriene, men har totalt sett bare hatt fine turer. Også til Bulgaria og Tyrkia. Mulig det har med min positive innstilling og gjøre. 🤭

Drar ikke tilbake til Dubai, av prinsipp. 

Anonymkode: 623b0...94e

Annonse

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Samme her. Kommer fra "sydligere land" og kjenner meg veldig lite igjen i beskrivelsen. Samtidig har jeg opplevd at den norske kulturen er "kaldere" ved at det er større psykologisk avstand til naboer og fjern slekt, samt en god del konfliktsky folk. Det kan hende at "rett på sak" i land lengre sør oppleves som frekt av nordmenn, men jeg tar heller ett klart oppgjør med noen og blir ferdig med det, i stedet for å sette på falsk smil og la konflikten spise meg innvendig i lang tid. 

Anonymkode: fd615...f70

Man vet hvor man har oss da😀, vi har nok litt medfødt temperament der og det er jo ok, men å si at man hater folk fra sør Europa er i mitt hode litt sånn « lav Iq replikk»

Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Herregud. Har du flere helt hypotetiske situasjoner du kan dikte opp? Hva med «tenk om du vant en tur dit i et lotteri» eller «hva om dette var det eneste feriestedet på jorda, ville du ikke dratt dit da?»

Anonymkode: 2dc80...830

Utrolig snodig at dere nevner land som destinasjoner - som om Drammen og Geirangerfjorden kunne sammenlignes. Jeg har faktisk aldri vært uheldig med noen feriemål. Gjør mye research i forveien og det pleier å svare til forventningene (og unngår konsekvent «turistmaskiner» fra Apollo og TUI sine kataloger). 

Anonymkode: 6dc13...d80

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Herregud. Har du flere helt hypotetiske situasjoner du kan dikte opp? Hva med «tenk om du vant en tur dit i et lotteri» eller «hva om dette var det eneste feriestedet på jorda, ville du ikke dratt dit da?»

Anonymkode: 2dc80...830

Dere svarer jo på spørsmålet om steder dere aldri vil dra tilbake til , men det er da kanskje ikke det dere mener?

Enig med den som skriver Albir.

Mange hyggelige landsbyer i regionen, men denne lille byen er ganske trist. Hele hovedgaten var full av øldrikkende briter og skandinaver - uten trøyer på. Alt det spanske var liksom skviset ut av stedet, vinterferierende harrytasser fra nord har invadert det. 

Anonymkode: 3c1a8...62b

Jeg var i Puerto Rico på Gran Canaria en gang - dit vil jeg ikke igjen. Veldig usjarmerende, og det var jo på en måte ingen by, bare masse hoteller og et slitent kjøpesenter/restauranter/barer. Var bittelitt rundt på andre steder der, som Puerto Mogan og det stedet med de store sanddynene, og det virket litt bedre. Men jeg tviler på at jeg drar tilbake til Gran Canaria. Reiser heller til et nærmere sted, med mer sjarm.

Anonymkode: 05d40...202

Signerer på Cannes. Taormina skuffet meg også. Skittent og overraskende lite autentisk. Det samme gjaldt Side i Tyrkia, men der var forventningene desto lavere i utgangspunktet ettersom vi dro på en billig hoppepåtur.

Anonymkode: a819b...ddf

Los Angels var varmt, lange avstander og utrolig stressende.

Jeg vil heller aldri tilbake til Honolulu. Der var det mye plastic fantastic og veldig mye fattigdom og prostitusjon. Resten av øya var fin, men opplevelsen av Honolulu overskygget det. Kunne tenke meg å reise til noen av de andre øyene og se.  

Jeg vil heller ikke tilbake til Las Vegas. Der føles ingenting ekte. Men Grand Canoyon er rett ved, og dit vil jeg tilbake går det var spektakulært.

Meloneras på GC var heller ingen favoritt, masse store fancy hoteller og ingenting "ekte".

Konklusjon, jeg er ute etter det ekte. Jeg liker ikke oppkonstruerte turistmaskiner. Men det er en sannhet med modifikasjoner. Jeg liker å reise til attraksjoner som Legoland og Disneyland etc for da forventer man oppkonstruerte eventyr og billige thriller. Men jeg liker det ikke der jeg bor, ihvertfall ikke over mange dager. 

Anonymkode: 96438...3a9

Cannes og flere av byene på den rekka. Vært der mange ganger og trives mindre og mindre. Fin natur skal sies. Men hinsides oppskrytt og grenseløst hvor mange som må  dit fordi kjendiser og rike har feriert der. Og der kommer vi til kjernen av problemet.. folk som stimler til et sted KUN fordi fiffen gjør det. Definisjonen på drittplasser. Noe Cannes er et stjerneeksempel på.

Anonymkode: 5e5c1...9ac

Tallin. Bare grått og trist. 

Planer om Palma di Mallorca? Så hold deg unna uspesifisert charterferie. Da havner du fort i Magaluf😱😅 Som er det neste reisemålet jeg holder meg laaangt unna (og tilsvarende)

Anonymkode: 59c42...72d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...