Gå til innhold

Hvor ville du aldri dratt på ferie igjen ?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Jeg ønsker å dra til sol og varme, men hater mennesker fra de sydligere land. Elendig folkeskikk, uærlige og slue, uansett om det er Spania, Hellas, Italia....uansett! Jeg vil helst dra til en "turistmaskin" der det jobber bare skandinaver.

Anonymkode: dca05...109

Jeg tenker i grunn at det beste er at du holder deg hjemme hvis du hater alle menneskene fra sydligere land. Ærlig talt .

Anonymkode: 91a68...5fb

Tunisia var helt forferdelig.  

Møkkete og grisete overalt, meget innpåslitne mannfolk og dårlig mat. 

Nord i Tyskland.  Lite serviceinnstilt, vanskelig å kommunisere med og jevnt over mye sure folk.

Anonymkode: 7070f...b7f

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Tunisia, aldri mer. Fantastisk fint der, men så utrivelige folk, lurer deg trill rundt og er drit sure. 

Anonymkode: fe620...323

Enig med deg, Tunisia. Drit sure folk, mannen ble truet flere ganger av guttegjenger når vi gikk i gata. Helt uprovosert laget de ring rundt oss å oppførte seg truende ved å sperre veien. En annen gang vi badet på turiststanden jeg og en norsk dame jeg ble kjent med, kom en lokal innbygger med snorkelmaske svømmende. Han sirkulerte rundt oss som en hai og var 10cm fra underlivene våre hele tiden. Han fortsatte og fortsatte til tross for gjentatte beskjeder om å holde seg unna så jeg tok tak i skuldrene hans i raseri og dyttet han under vann. Da boblet det godt i snorkelmaska. Mannen og «venninna» mi sin mann så hendelsen og kom løpende, lite populært blant de lokale men jeg ble så forbanna. I ettertid ser jeg at det neppe var lurt, som kvinne men samme f. Sure folk generelt . Det verste var at vi ikke kunne bevege oss fritt utenfor hotellet uten å frykte å bli utsatt for noe. Det var flere truende hendelser som gjorde meg utrygg og jeg var bekymret for at mannen skulle bli utsatt for noe.

Anonymkode: 9c0c9...a7a

Annonse

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Berlin

Anonymkode: 0a01c...698

Elsker Berlin!

London er jeg derimot ikke så glad i, vært der tre ganger og det var to for mye.

Sibenik i Kroatia kjørte vi innom. Hele sentrum luktet kloakk og folk var generelt utrivelige, glad vi ikke hadde booket noen netter der. 

Anonymkode: 358ca...c96

*Miss Marple* skrev (4 timer siden):

Bulgaria! 

Ellers elsker vi familiehotell når vi er i ‘syden’. Da vil vi har sol, varme og servert mat til alle måltid. Kultur tar vi på andre typer ferie mens barna er små. 

Samme her. Vært der en gang for kanskje 20 år siden. De som bodde der vi var ihvertfall ga ikke fred. Om frukt, massasje osv. Veldig innpå slitne. 

Anonymkode: e7c17...bdd

Kroatia. Et vakkert land og hyggelige folk, men umulig å bade der. Bare vonde rullesteiner og kråkeboller å gå på. Kun én gang fikk vi en fin badedag i havet, da besøkte vi en rolig øy der man kunne hoppe uti rett fra kaia. 

Anonymkode: 2dc80...830

Vi må ha vært heldige i valg av ferie for vi har feriert på alt fra hoteller med bamseklubb til Spanias solkyst til Australia, Slovenia, Mallorca og de fleste land i Europa og jeg har aldri tenkt at her vil jeg aldri tilbake. Aldri. 

Anonymkode: cda15...508

Annonse

Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Norge🙈 Ikke fordi det ikke er flott, men en blanding av været og høye priser.

Ferie for meg er å spise ute og å svømme.

Anonymkode: 7bc94...2a9

Samme her. Det er mange fine plasser, mye hyggelige folk her i landet, men været ødelegger alt. Det er nesten umulig å planlegge noe som helst, med mindre man drar til Sørlandet. Sommerferie for meg er ikke å tilbringe hele oppholdet i fleeceklær og regnjakke. Jeg fryser nok som det er her i nord resten av året.

Anonymkode: fd615...f70

DE landene som jeg ikke ønsker å oppsøke er kun basert på andre sine opplevelser og erfaringer. Bulgaria, Tunisia, Tyrkia, Egypt og Tailand. Noen ganger reiser jeg til turistmaskiner med bamseklubb og andre ganger til det lille pittoreske ❤️

Nå som voksen så setter jeg mer inn i reisemålet enn i 20 årene, da jeg har andre krav og kriterier til feriekomfort :)

Marmaris, eviglang reise med buss og møkkete strand. Ikke så pågående folk men Tyrkia ga ikke mersmak. Og jeg kommer aldri til å reise med ferga mellom Oslo og København mer. Møkkete, og generelt æsj. 

Anonymkode: eda6b...50b

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Marmaris, eviglang reise med buss og møkkete strand. Ikke så pågående folk men Tyrkia ga ikke mersmak. Og jeg kommer aldri til å reise med ferga mellom Oslo og København mer. Møkkete, og generelt æsj. 

Anonymkode: eda6b...50b

Ja ferje er jeg definitivt med på at er grusomt . At noen sier de har vært på cruise når de har tatt balja mellom Oslo og Kiel er for meg uforståelig . 

Tyrkia pga ekstremt pågående og lite hyggelig salgskultur. Setter lite pris på innkastere ute på fortauene foran enhver butikk/restaurant.

Budapest pga et helt enormt antall tiggere og hjemløse. Aldri sett maken til elendighet. Ødela rett og slett inntrykket av en by som visstnok skal være vakker...

Hurghada, Egypt. Det var en pine fra ankomst til avreise. 
Typiske bamsehotell vil jeg heller ikke besøke igjen! Alanya i Tyrkia kan også være utrolig slitsomt. 

ELSKER derimot å leie hus med basseng i små nydelige byer, hvor vi kan kjøre rundt selv. 

Jeg har vært på mange av stedene som eanses opp i denne tråden. På en måte kan jeg forstå at folk ikke fikk en fin ferie der, men det er jo stort sett hva du gjør det til selv. Så godt som alle steder har dine perler, sine kulturelle høydepunkter og sine steder du kan møte hyggelige folk. 

Anonymkode: 44513...6e9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...