Gå til innhold

Hvor ville du aldri dratt på ferie igjen ?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det er i grunn flere steder. Den spanske tivoli kysten eller costa del sol som det også heter. Overhodet ikke min greie og alt for mange folk. Rhodos ; alt annet enn det Hellas jeg elsker og alt for mange turister og digre kompleks hotell. Jeg kommer heller aldri til å velge noe som helst hotell med barneklubb igjen . Kom i skade for å ende opp et slikt sted engang og nærmere helvetet har jeg ikke vært når det gjelder hoteller . Heldigvis finnes det vanvittig mange steder i verden så det er ingen fare for at man må velge stedene over igjen .

*Miss Marple* skrev (1 minutt siden):

Bulgaria! 

Ellers elsker vi familiehotell når vi er i ‘syden’. Da vil vi har sol, varme og servert mat til alle måltid. Kultur tar vi på andre typer ferie mens barna er små. 

Bulgaria ja… opplever mange sier de har vært misfornøyd når de har vært der. 

Danmark faktisk. Jeg har reist mange steder som ute i Europa og også et par steder i US, og jeg har vært flere steder i UK. Danmark skuffet stort og det hadde jeg ikke trodd. Dansker er ikke som dansker en gang var. Lite imøtekommende, lite hyggelige og ikke så god mat heller. Trist å oppleve det da Danmark har vært stedet for nordmenn på korte feriereiser og nære feriereiser. De har tapt seg så mye. Dessverre. 

Anonymkode: bcdec...680

Annonse

Det første jeg tenkte da jeg så overskriften på innlegget var også Rhodos! Mest utrivelige ferien jeg har vært på. Er vant til Kreta hvor grekerne er hyggelige (ja, jeg generaliserer), men det var en helt annen kultur på Rhodos. Der var de i butikkene masete, innpåslitne og tidvis frekke.

Anonymkode: 728bb...190

Jeg har bare vært på én «sydentur» (Kreta), og det frister ikke til gjentakelse. Thailand var heller ingen høyedare. Nydelige strender, god mat og hyggelige mennesker, men et dystert bakteppe. 

Anonymkode: e0345...0c2

Annonse

Jeg tror aldri jeg har vært et sted hvor jeg har tenkt at hit vil jeg aldri tilbake. Det eneste jeg har bestemt meg for er å aldri dra til Danmark på sommerferie igjen. Jeg elsker varme, og der har vi alltid vært uheldige og blåst bort. Derfor blir det heller Danmark andre tider på året ☺️

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Hvorfor? 😭Fineste stedet synes jeg. 

Anonymkode: 68790...dad

Denne kan jeg også svare på. Forferdelige store hoteller totalt uten sjarm . Nyrike russere og generelt mas. Ingen små koselige hotell drevet av de lokale menneskene ( sikkert noen , men de er i fåtall). Barer hvor de som jobber der snakker svensk og restauranter som serverer svenske kjøttboller . Greit nok at det er hyggelige landsbyer oppe i fjellene og at strendene på ene siden av øya er fine , men ikke noe ved den siden av Rhodos hvor turistene er er spesielt hyggelig eller genuint . 

Hvilken som helst familie/fornøyelsespark midt i fellesferien. 

Også drar jeg ikke tilbake til Bulgaria men det er kun fordi det nå er ødelagt av masseturismen. Var i Golden Sands for 20 år siden og da var det helt fantastisk! 

Anonymkode: 18ba8...830

Jeg skal ALDRI sette mine bein i Tyrkia igjen. ALDRI. Var i Alanya i 2 uker, med ei venninne. Vi var 30 år, mannfolka klådde. Kunne ikke kjøpe is på stranden uten at isselgern klådde på halssmykke mitt og sa upassende ting. Jeg er ikke en partygirl, jeg er mere traust og går ikke lettkledd. 

Vi kunne ikke gå bortover gaten kl 15. 00 uten at mannfolka hoia, fulgte etter, eller tok kontakt. Svarte vi ikke, eller så vekk, bannet de etter oss, gapa skjellsord, fulgte etter oss. . Ble redd ett par ganger. Ikke hyggelig å bli kalt hore osv. Mannfolka var fra 14 til 50 år. 

Jeg ringte hjem til kjæresten og ba han sjekke neste fly. Var helt forferdelig å være der. Men jeg holdt ut. 

Ikke likte jeg å bade der heller. Store undervannstrømmer, ble dratt under flere ganger. 

Så, det er det eneste stedet jeg aldri drar til bake. 

Anonymkode: 68790...dad

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Paris. 
mest fordi jeg hadde en tragisk opplevelse der, som jeg er redd vil bringe tilbake vonde minner. 

Anonymkode: deccf...9ae

Jeg var på en kjærestetur med eksen til Paris, og vi kranglet så mye at jeg gikk stort sett for meg selv hele turen. Har derfor også dårlige minner selv om det ikke var traumatisk, noe som gjør at det ikke frister å dra tilbake.

Har vurdert en tur med ektemannen min for å få nye og gode minner, men kommer stadig frem til at det er så mange andre steder jeg kunne tenkt meg å dra at jeg dropper Paris.

Anonymkode: 79093...be2

Jeg ønsker å dra til sol og varme, men hater mennesker fra de sydligere land. Elendig folkeskikk, uærlige og slue, uansett om det er Spania, Hellas, Italia....uansett! Jeg vil helst dra til en "turistmaskin" der det jobber bare skandinaver.

Anonymkode: dca05...109

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...