Gå til innhold

Beste måte å se England på?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har bestemt at vi trenger noe å glede oss til, så frem til det motsatte blir bevist så tenker vi å ta ferien i England i år. Eller til neste år. Vi har vært i London mange ganger, men nå vil vi se mer. Vi vil se landsbyer, slott og puber. Men hvilken måte er den beste å oppleve landet på? Jeg tenker tog eller bil, og ha en litt løs plan om hvor ferden går. Tips tas mot med stor glede. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet
*Miss Marple* skrev (4 minutter siden):

Jeg har bestemt at vi trenger noe å glede oss til, så frem til det motsatte blir bevist så tenker vi å ta ferien i England i år. Eller til neste år. Vi har vært i London mange ganger, men nå vil vi se mer. Vi vil se landsbyer, slott og puber. Men hvilken måte er den beste å oppleve landet på? Jeg tenker tog eller bil, og ha en litt løs plan om hvor ferden går. Tips tas mot med stor glede. 

Tenker i grunn at tog er flott. Jeg hadde prioritert både by og kyst og spesielt Brighton var flott synes jeg. Med tog kommer dere raskt og enkelt rundt og får oppleve mye. Tog er i grunn en opplevelse i seg selv 😊. Veldig enig i at man nå trenger å ha noe å glede seg til!

Skrevet

Kanalbåttur! 
Ingen over, ingen ved siden. Man kan legge inn f eks 5 dager på en sånn båt og tilbakelegge noen miles. Det går langsomt, dere kan nyte landskapet, det er små puber og gårdsbutikker ved bredden, det er en helt annen vinkel å se byene og landsbyene fra, og det er ingen støy. 💚

Anonymkode: 9fd72...973

Skrevet

Banbury til North Kilworth, for eksempel. Midt i landets hjerte. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Kanalbåttur! 
Ingen over, ingen ved siden. Man kan legge inn f eks 5 dager på en sånn båt og tilbakelegge noen miles. Det går langsomt, dere kan nyte landskapet, det er små puber og gårdsbutikker ved bredden, det er en helt annen vinkel å se byene og landsbyene fra, og det er ingen støy. 💚

Helt enig, og med sykler på taket 😊

Anonymkode: e25d0...fa9

Skrevet

England høres herlig ut nå!

Min beste opplevelse er da vi bodde i Manchester, og dro på tur i Snowdonia nasjonalpark i Wales. For et vakkert sted! Man kunne kjøre en time uten å se et menneske, og plutselig kom man til en stappfull pub med fantastisk mat. Følte at jeg var i en episode av Postmann Pat ☺️ Sånne type steder må man oppleve med bil, men tog funker bra mellom litt større byer/landsbyer. 

Ellers er det også veldig flott langs kysten. Bournemouth har fin strand og sykt gode pølse-sandwich. Tok tog fra London dit, og det gikk ganske raskt hvis jeg husker riktig. 

Kos dere med planlegging, det er halve moroa ☺️

Skrevet

Kanalkysten, evnt øyene i kanalen. Jersey som eksempel. Aldri vært der, men sett nok av bilder derfra til å ønske meg dit. Hadde de hatt rattet på riktig side, hadde jeg vært der for lengst :D

Skrevet

Jeg anbefaler dere i alle fall virkelig å bo her. HELT magisk! Og bestill welcome platter 😍

Vi kombinerte det med London. 2 timer med tog fra London til Bournemouth. 

https://www.bournemouthbeachlodges.co.uk

Anonymkode: 620cc...03d

Skrevet

Godt valg. 🙂 Hvis dere ikke føler dere helt stødige på å kjøre på den andre siden av veien, så er tog fantastisk i England. Det går alltid et tog og du kommer stort sett over hele landet med tog.

Det er jo masse fantastisk å se i Storbrittania, men Wales er utrolig fint. Mange flotte badebyer der også. Datteren min og jeg var tre dager i Llandudnoe, og det var virkelig et flott sted. Er det fint vær må man bare opp med gondolene til Great Orme, og så kan man evnt gå ned igjen. For nordmenn flest er det som en søndagstur. 

Ellers vil jeg slå et slag for Chester. Fantastisk arkitektur og gode shoppingmuligheter, samt Chester zoo som er fantastisk. 

Skrevet

Kanalbåt og tog om dere har god tid😊  En helt utrolig opplevelse som ihvertfall ga meg en fantastisk opplevelse❤

Skrevet

Tusen takk for mange gode tips. Jeg noterer flittig. 

Det spørs vel egentlig om det blir utenlandstur i år, verden er litt for ustabil, men å planlegge er en glede i seg selv. Så får vi se om det blir sommeren 22 eller 23. 

Skrevet

Jeg synes York var en kjempefin by, verdt å besøke!

Anonymkode: 50c8c...46d

Skrevet

York er nydelig, blir aldri lei av den. The Cotswold er et hyggelig område mange engelskmenn selv liker. De siste årene før korona ferierte vi i nord-øst England opp mot grensa til Skotland: Berwick, Alnick - slott hvor deler av Harry Potter er spilt inn. Her er det enklest med bil, ellers er det fint med tog og buss. 

https://www.cotswolds.com
https://www.visitnorthumberland.com/explore/destinations/towns-villages/alnwick

https://www.bamburghcastle.com

https://www.visitbritain.com/no/nn/england/nord-england/durham?amp

Anonymkode: 5b759...25e

Skrevet
Anonym bruker skrev (49 minutter siden):

Jeg synes York var en kjempefin by, verdt å besøke!

Anonymkode: 50c8c...46d

Enig!

Anonymkode: 4a362...d4c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...