Gå til innhold

Fremleie og forsikring

Anbefalte innlegg

Skrevet

Datter skal reise på feltarbeid i ca fire mnd (om o'store korona tillater) og i den forbindelse lurer vi på å fremleie/leiet ut til Airbnb så hun får dekket husleien mens hun er borte. Det er en selveierleilighet i blokk, så det regner vi går greit, men så kom jeg til å tenke på innboforsikringen. Jeg er helt elendig på å lese slike dokument, så da spør jeg her om det er noen som er gode på forsikring sånn generelt her inne? Må man melde fra til forsikringsselskapet, ev høyne innbetalingen når man skal leie ut til fremmede? 

Anonymkode: bb418...c95

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan tegne en egen forsikring når du leier ut, som dekker allverdens ting som kan dukke opp. Men om man må det når man leier ut primærboligen sin tviler jeg på.

Ring forsikringen og spør.

Vi har en sekundærbolig som vi leier ut, og den er dyrere å forsikre enn primærboligen fordi den leies ut.

Anonymkode: be8bf...2d8

Skrevet

Skal hun leie ut en leilighet hun selv leier eller eier? Om hun selv leier den så må hun først be om tillatelse av huseier for å kunne gjøre dette. Når det gjelder forsikring så ville jeg hørt med forsikringsselskapet og Airbnb om de eventuelt har en ekstra forsikring. Ellers så lønner det å pakke bort alt man er redd for. 

Anonymkode: 3a5d0...385

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Skal hun leie ut en leilighet hun selv leier eller eier? Om hun selv leier den så må hun først be om tillatelse av huseier for å kunne gjøre dette. Når det gjelder forsikring så ville jeg hørt med forsikringsselskapet og Airbnb om de eventuelt har en ekstra forsikring. Ellers så lønner det å pakke bort alt man er redd for. 

Anonymkode: 3a5d0...385

Hun eier den. Eller vi eier den, og hun disponerer den. Hun pakker selvsagt bort alt personlig. 

Anonymkode: bb418...c95

Skrevet

Dere må i så fall tegne egen forsikring som dekker korttidsleie. 

Anonymkode: e5739...99d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...