Gå til innhold

Godt med vame bær med is?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hviler middag på sofan og begynner å bli kaffetørst og har lyst på noe søtt attåt. Kom på en gang da jeg var tenåring vi var i selskap og fikk varme bær og is til dessert. Var det skogsbærblanding tro? Har faktisk endel frosne bær i fryseren nå fordi jeg fikk smoothiemaskin til jul. Er det bare å varme i kasserolle og ha i litt sukker? Hvor mye sukker? Og vann? 

Anonymkode: 2f1fe...6b0

Skrevet

Google!

Anonymkode: 472ba...842

Skrevet

Ikke bruk vann når du varmer frosne bær vel? Bate ha oppi en kjele på svak varme med litt sukker. Det blir sikkert godt! 

Anonymkode: 7b1c6...03a

Skrevet

Det er en av våre favorittdesserter / kveldkos.  Skogsbærblanding er den beste synes vi. Har litt vann i bunnen på en kjele, men bare litt - aner ikke hvor mye, men litt under en dl  kanskje? Har aldri målt. Koker opp vannet, gjerne med litt sukker. Heller de frosne bærene oppå og koker opp. Lar de koke litt på svake varme, og det blir kjempegodt. Noen ganger moser vi bærene og bruker bare kraften, andre ganger hele greia. Yngste her liker ikke "frøene" fra bringebær/bjørnebær så da bruker vi bare kraften. Da koker / trekke vi gjerne bærene litt lenger også for å få ut mest smak. Når hun ikke er hjemme, koker vi opp, lar det stå til det er gjennomvarmt og har over is. Herlig! 

Noen ganger har jeg litt vanilje oppi også. 

Anonymkode: 7a33f...2b1

Skrevet

Ikke vann nei.

Ja, det er jo supergodt!👍

Anonymkode: 421cc...099

Skrevet

Hi her

Nå har jeg laget det. Varmet bærmixen i bittelitt vann og strødde en dæsj sukker over. Ble veldig vått så silte det før jeg hadde det i dessertskålen. Ble nydelig 🤗🤪

Anonymkode: 2f1fe...6b0

Skrevet

Jeg bruker å ha bær i en teflonstekepanne og heller over litt sukker. Jeg trykker litt på bæra for da kommer det ut litt satt, og med dette så blandes sukkeret inn og det smelter. Skal ikke så mange dråper saft til. 

Laget akkurat pavlova med varme bær etter en oppskrift en unge kom med. Der skulle vann og sukker koke i en kjele til det var lysebrunt. En kanelstang og frø fra en vsnlinjestsng skulle også i. Så skulle frossene bær blandes inn og stå til bæra var tint. Ungene syns deg ble for søtt og jeg syns det var mye jobb for likt resultat egentlig. For når jeg lager det i stekepanne så tar det 2-3minutter bare, det gjorde ikke denne varianten. 

Anonymkode: 91fa6...f06

Skrevet

Trenger ikke vann og sukker. Bare varm bær i kasserolle. Vi bruker blåbær og jordbær.

Anonymkode: afc4e...7fa

Skrevet

Ta frosne bringebær i stekepanna tilsett litt chili. Server med sjokoladesaus til isen.

Anonymkode: bb3f1...365

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...