Gå til innhold

Re-infeksjon covid hos 12-åring?

Anbefalte innlegg

Noen ‘erfarne’ som har vært gjennom covid? Minstemann ble syk med feber for 8 dager sier, fikk positiv pcr for 6 dager siden, stort sett i fin form nå.  Storebror på 12 år hadde høy feber for 5 dager siden, neg pcr og normal feber for 4 dager siden, i fin form fram til i dag…i dag er det høy feber og utslag på hjemmetest for 12-åringen… trodde han var ferdig med infeksjonen etter 4 feberfrie dager og frisk ellers…Er dette vanlig forløp, eller er det re-infeksjon? Litt forrvirret her - vet ikke hva vi gjør ‘feil’ at han blir syk igjen..skjønner heller ikke om vi skal telle isolasjon for han på nytt fra i dag. 

Anonymkode: 74723...eee

Fortsetter under...

Man skal ikke teste på nytt etter gjennomgått infeksjon, fordi man fremdeles kan ha virusrester i luftveiene som gir falsk positiv test. 

Men så vidt jeg kan se så hadde ikke 12-åringen positiv test i forrige runde? Da kan det jo være han hadde noe annet da, og korona nå.

Anonymkode: f5f20...81c

Ja, rent ‘formelt’ så var det ikke utslag på pcr for 4 dager siden. Men forrige helg lå minstemann med feber (med utslag på pcr) og ingen holdt avstand, så fikk storebror høy feber på tirsdag. Jeg kan ikke skjønne at det var ‘tilfeldig’ feber da…og trodde barn var fort ferdig, men ser ut at dette kan være en to-ukers greia med omikron. Har noen hatt det litt av og på over tid? 

9 åringen min fikk feber og vondt I hodet forrige lørdag, negativ hjemmetest og negativ pcr test..Feber 1 dag og vondt i hodet i 3 dager. På torsdag fikk hun igjen feber (høy denne gang) og vondt I hodet og da gikk det bare 2 timer fra hun ble syk til positiv test..

Anonymkode: 2db22...570

Anonym bruker skrev (20 minutter siden):

9 åringen min fikk feber og vondt I hodet forrige lørdag, negativ hjemmetest og negativ pcr test..Feber 1 dag og vondt i hodet i 3 dager. På torsdag fikk hun igjen feber (høy denne gang) og vondt I hodet og da gikk det bare 2 timer fra hun ble syk til positiv test..

Huff, håper hun er bedre nå. Har dere kontaktet lege? 

Annonse

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Huff, håper hun er bedre nå. Har dere kontaktet lege? 

Nå er feberen borte igjen og hun føler seg bra 😊 Litt tett i nesa og sår i halsen bare.

Høres ut som dere må bestille ny test av 12 åringen siden han var negativ sist. Det bør registreres at han er smittet så han evt slipper flere vaksiner for å få grønt vaksinepass.

Ene niesen min opplevde det samme. Der fikk far i huset korona, testet positiv både på hjemmetest og pcr. Datteren var skikkelig forkjølet, feber og full pakke, men negativ både på hjemmetest og pcr. Hun ble bedre og 6 dager etter pappaen fikk hun hodepine og sykdomsfølelse, og testet positivt både på hjemmetest og pcr. Hun er 10 år.

Så mest sannsynlig hadde hun en annen infeksjon samtidig som pappaen var syk med korona, også ble hun smittet med korona. Rare tilfeldigheter, men det kan jo skje.

Anonymkode: dcc48...12b

Det går jo mye forkjølelse og sånt også om vinteren. Han kan jo ha vært helt alminnelig forkjøla. Du kan jo ikke telle isolasjon fra forrige gang han hadde feber. Da hadde han jo ikke corona. 

Anonymkode: 01695...942

• Opprett ny...