Gå til innhold

Kjevekrampe

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har erfaring med dette? Jeg tar Paracet og har på varme, men smertene er ganske intense likevel. 

Anonymkode: 05d7e...ae0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skyldes det tannbyll?

Hvis ikke: masser med litt olje. Prøv å gjespe mest mulig. Tenk at du tygger på noe stort og mykt, f eks en marshmallow, og «leketygg» med underkjeven langt nede.

Anonymkode: bb680...a0d

Skrevet
Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Skyldes det tannbyll?

Hvis ikke: masser med litt olje. Prøv å gjespe mest mulig. Tenk at du tygger på noe stort og mykt, f eks en marshmallow, og «leketygg» med underkjeven langt nede.

Å massere hjelper litt, men ellers er rådene dine stikk motsatt av hva tannlege og div helsenettsteder anbefaler. Man skal unngå store og gjentagende bevegelser. Du bør være forsiktig med å gi råd når de faktisk er direkte feil. 

hi

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Å massere hjelper litt, men ellers er rådene dine stikk motsatt av hva tannlege og div helsenettsteder anbefaler. Man skal unngå store og gjentagende bevegelser. Du bør være forsiktig med å gi råd når de faktisk er direkte feil. 

hi

Har DIN tannlege sagt dette? Og de store helsenettstedene, har de sett på deg?

Jeg hadde selv kjevekrampe og fikk rådene fra fysioterapeut og logoped. 
Men det kommer ikke flere tips herfra, egentlig syns jeg bare du kan ha vondt når du er så sur og frekk. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Har DIN tannlege sagt dette? Og de store helsenettstedene, har de sett på deg?

Jeg hadde selv kjevekrampe og fikk rådene fra fysioterapeut og logoped. 
Men det kommer ikke flere tips herfra, egentlig syns jeg bare du kan ha vondt når du er så sur og frekk. 

Ja, MIN tannlege sa det. Helsenettstedene har selvsagt ikke sett på meg? Jeg er ikke sur og slett ikke frekk, men du bør være forsiktig med å gi slike råd. Hadde jeg ikke vært hos tannlegen og så fulgt dine råd hadde jeg gjort større skade og potensielt fått enda større smerter. Det var nok ikke intensjonen din da du ga råd, så kanskje du også fikk en lærepenge av dette? 

Jeg er ute etter mer praktiske råd til å takle smerten, årsaken må jeg jobbe med på et annet nivå (stress). Jeg har oppdaget at varme hjelper godt, det samme med massasje (råd jeg fikk på et helsenettsted). 

hi

Skrevet

Jeg skjønner ikke helt hva du mener med kjevekrampe. Har du krampe i tyggemuskulaturen, slik at du ikke klarer å gape? Eller har du generelle smerter i kjevenleddene? Har tannlegen laget en stabiliseringsskinne til deg? Har du fått individuelt tilpassede øvelser?

Anonymkode: 20e34...d75

Skrevet
Anonym bruker skrev (14 minutter siden):

Jeg skjønner ikke helt hva du mener med kjevekrampe. Har du krampe i tyggemuskulaturen, slik at du ikke klarer å gape? Eller har du generelle smerter i kjevenleddene? Har tannlegen laget en stabiliseringsskinne til deg? Har du fått individuelt tilpassede øvelser?

Anonymkode: 20e34...d75

Det er krampe i kjeveleddene, men nå hovedsakelig på den ene siden. Har ikke fått skinne enda, og heller ikke øvelser. Må kontakte tannlegen igjen for denne helgen har vært helt forferdelig. Har sittet med varmeflaske nesten hele tiden. 

hi

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Det er krampe i kjeveleddene, men nå hovedsakelig på den ene siden. Har ikke fått skinne enda, og heller ikke øvelser. Må kontakte tannlegen igjen for denne helgen har vært helt forferdelig. Har sittet med varmeflaske nesten hele tiden. 

hi

Altså smerter i ledd og kjeve. Kjennes ut som kraftig tannverk i alle tennene. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Ja, MIN tannlege sa det. Helsenettstedene har selvsagt ikke sett på meg? Jeg er ikke sur og slett ikke frekk, men du bør være forsiktig med å gi slike råd. Hadde jeg ikke vært hos tannlegen og så fulgt dine råd hadde jeg gjort større skade og potensielt fått enda større smerter. Det var nok ikke intensjonen din da du ga råd, så kanskje du også fikk en lærepenge av dette? 

Jeg er ute etter mer praktiske råd til å takle smerten, årsaken må jeg jobbe med på et annet nivå (stress). Jeg har oppdaget at varme hjelper godt, det samme med massasje (råd jeg fikk på et helsenettsted). 

hi

Gann gann. Sender mer vondt…

Nei, jeg ga et godt råd. Jeg ba deg ikke gjøre “store og gjentagende” bevegelser, bare at det hjelper å gjespe og tygge. Men bare ha vondt du. Unner deg det. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

hi

Ledd kan ikke ha krampe. Muskler kan ha krampe. Ser ut til at du må lese mer på “store helsenettsteder” og lære noen basale ting. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 timer siden):

hi

Trene. Løpe deg en tur hvor du er bevisst på bevegelser i nakke / rygg. Legg gjerne noe så det blir ekstra varmt i nakken. Trening hjelper for meg. Og ja lukk munnen. Der tennene møtes første gang er der kjeven slapper best av. Tar du noen kosttilskudd? 

Anonymkode: 1b985...5a1

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Ledd kan ikke ha krampe. Muskler kan ha krampe. Ser ut til at du må lese mer på “store helsenettsteder” og lære noen basale ting. 

Å, så sår. Jeg beklager at jeg irettesatte deg for å gi skadelig råd. Tannlegen og legen har sagt at for denne type ‘vondt i kjeven’ (slik at jeg ikke bruker feil begrep, jeg er på ingen måte helsepersonell og sier bare det jeg oppfattet at tannlegen sa) behandles bl.a med ro og ikke store bevegelser, og slett ikke late som jeg tygger en stor marsmellows . Altså hadde jeg fått mer vondt av å følge rådet ditt. Noe du jo faktisk ønsker, viser det seg. 

Men nå kan jeg meddele til din skuffelse at det ser ut som smertene har gitt seg for denne gang, varme og Paracet gjorde nok susen til slutt. Jeg håper det ikke tar fra deg nattesøvnen å vite at jeg er helt smertefri ;)

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Trene. Løpe deg en tur hvor du er bevisst på bevegelser i nakke / rygg. Legg gjerne noe så det blir ekstra varmt i nakken. Trening hjelper for meg. Og ja lukk munnen. Der tennene møtes første gang er der kjeven slapper best av. Tar du noen kosttilskudd? 

Jeg løper ikke🙈men gikk en lang tur i dag og ble faktisk bra etter det. Jøss, det satt jeg faktisk ikke i sammenheng. Tusen takk for tips. Varme har hjulpet veldig i dag. 

Jeg tar b12 og d-vitaminer.  

hi

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Jeg løper ikke🙈men gikk en lang tur i dag og ble faktisk bra etter det. Jøss, det satt jeg faktisk ikke i sammenheng. Tusen takk for tips. Varme har hjulpet veldig i dag. 

Jeg tar b12 og d-vitaminer.  

hi

Kjempe fint. Ja det hjelper meg masse. Har det likt som deg..neste gang du går forsøk å strekke litt og tøy. Gå.i raske bevegelser så du blir ordentlig varm. Ha gjerne varme i nakken, et håndkle surret rundt. Så bør du begynne med magnesium 🥰

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...