Gå til innhold

Folk jeg ikke kan fordra..

Anbefalte innlegg

Skrevet

ender alltid med å bli dem jeg liker best. Det har skjedd flere ganger både når jeg ser på TV og i virkeligheten. Hva slags psykologi er dette egentlig? De gir ikke andre dårlig førsteinntrykk av det jeg har sagt høyt til andre, så dette går på meg. Nå er det så kjent blant venner at om jeg gir uttrykk for at jeg ikke liker en person så godt, så fleiper de med at det blir en god venn etterhvert. Hvilket har stemt flere ganger. Hva kommer denne umiddelbare motstanden fra? 

Og ja, det gjelder også menn jeg bare ikke kan tåle, før det ender med at jeg blir seriøst forelska. Jeg klarer bare ikke finne ut av hva som skjer med dette! Er det andre som opplever dette? 

Anonymkode: 7bcff...e86

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det vitner vel vare om at du er et menneske som dømmer andre litt mer enn du burde

Anonymkode: 7be38...83c

Skrevet

Man irriterer seg ofte over egenskaper man selv er i besittelse av.

Anonymkode: 6a22b...55f

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Akkurat det har jeg vært inne på. Hvis det er sånn så bør jeg jobbe litt med ting. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Det vitner vel vare om at du er et menneske som dømmer andre litt mer enn du burde

Anonymkode: 7be38...83c

Tja. 

Skrevet

Treffer du så ofte på folk du ikke kan fordra altså? 

Anonymkode: 07967...b0a

Skrevet
Anonym bruker skrev (31 minutter siden):

Akkurat det har jeg vært inne på. Hvis det er sånn så bør jeg jobbe litt med ting. 

Ja; eller tenke «oi, denne personen trigger noe i meg - kan det være at hans/hennes egenskaper vekker min skamfølelse over at jeg selv også er sånn?» Og så tar du deg tid til å granske det fra et fugleperspektiv i stedet for å gå rett i aversjon. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Ja, den fikk jeg kjenne på for en stund siden. Jeg har en kollega som jeg absolutt ikke likte. Og jeg er temmelig sikker på at hun ikke likte meg heller. Vi forholdt oss begge avmålt høflig til hverandre. Men så plutselig, etter å ha "sluppet" å jobbe på samme team noen år, ble vi satt på sammen.  Vi har aldri snakket om det, men vi tenkte antageligvis det samme om det... "Dette hadde vi ikke lyst til, men som voksne, oppegående mennesker måtte vi bare forholde oss til det, å gjøre det beste ut av det." Kort sagt: Det endte med at vi jobbet kjempebra sammen, lo av de samme tingene, "gråt" av de samme tingene og irriterte oss over de samme tingene, men ikke hverandre.  Og vi skjønte hverandre og har det plutselig veldig hyggelig sammen og sitter gjerne sammen og spiser selv om vi ikke jobber på samme team nå. 

Anonymkode: 03538...4cc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...