Gå til innhold

Hva tenker dere om dette? Grunn til bekymring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Datteren min går i 8. Hun har ikke så mange venner, har blitt kjent med få nye, men har én god venninne og noen andre hun snakker med. Hun virker fornøyd.

Hun forteller nå at flere gutter som hun ikke kjenner - og tydelig flere og flere på tvers av klassene på trinnet har begynt å rope navnet hennes, si hei,  for så å le. 

Hun sier selv at det er irriterende, men at hun syns mest synd i dem som oppfører seg så idiotisk. 

Jeg er usikker her.. det virker for meg veldig merkelig.. 

Anonymkode: 5193b...198

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bekymring for hva da mener du? 

Anonymkode: 4e094...9d4

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Bekymring for hva da mener du? 

For om dette er eller utvikler seg til mobbing? Det er jo veldig merkelig at gutter hun ikke kjenner har fått en greie med å rope navnet hennes og le ute i friminuttene? Er det liksom normal oppførsel? 

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

For om dette er eller utvikler seg til mobbing? Det er jo veldig merkelig at gutter hun ikke kjenner har fått en greie med å rope navnet hennes og le ute i friminuttene? Er det liksom normal oppførsel? 

HI

Skrevet
Anonym bruker skrev (22 minutter siden):

Ungdom finner på mye rart, og det kan være at de egentlig liker henne. Hvis ikke så er det jo leit. Vet ikke helt hva dere skal gjøre med dette, annet enn at hun hever seg over. Noen ganger kan de være skikkelige drittunger, men om det utvikler seg til mobbing får hun si fra. Da må du bare kontakte ledelsen på skolen. 

Skrevet

Vi vet ikke hvorfor de gjør det. Det er irriterende når det gjentar seg, ja.

Det blir lettere når hun begynner på videregående.

Anonymkode: 6d7a3...8ad

Skrevet

Vi må seriøst slutte med den han erter deg fordi han liker deg! Sjansen er større for at de gjør narr av henne. I beste fall seksualiserer de henne. 

Jeg ville bedt lærere om å få slutt på det 

Anonymkode: 62307...e15

Skrevet

Ta det opp med lærer, slik personalet kan følge med på det. Fort at det kan utvikle seg til mobbing, og så lenge hun ikke syns det er greit må det tas tak i.

Anonymkode: a81c4...df9

Skrevet
Anonym bruker skrev (11 minutter siden):

Vi må seriøst slutte med den han erter deg fordi han liker deg! Sjansen er større for at de gjør narr av henne. I beste fall seksualiserer de henne. 

Med tanke på at hun ikke har blitt i votert med i så mange fellesskap - ikke klassesnap eller andre kanaler - er jeg bekymret for at de gjør narr av henne.

Det er dette med at det er folk hun ikke kjenner, og at flere gjør det nå enn i starten som plager meg. 

Hun påstår at hun ikke bryr seg, og er tydelig på at hun ikke vil at jeg skal lage noen sak av det..

Jeg syns de er for gamle til å slippe unna med sånn oppførsel. 

HI

Skrevet

Gutter i den alderen er enkle… Har hun et spesielt navn eller hvorfor i all verden roper de navnet hennes? 

Anonymkode: e8c81...9f8

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Gutter i den alderen er enkle… Har hun et spesielt navn eller hvorfor i all verden roper de navnet hennes? 

Helt vanlig navn. De roper «heeeiii» også navnet hennes. Også ler de. De gjør det også når hun går sammen med andre. 

HI

Skrevet
Anonym bruker skrev (24 minutter siden):

Med tanke på at hun ikke har blitt i votert med i så mange fellesskap - ikke klassesnap eller andre kanaler - er jeg bekymret for at de gjør narr av henne.

Det er dette med at det er folk hun ikke kjenner, og at flere gjør det nå enn i starten som plager meg. 

Hun påstår at hun ikke bryr seg, og er tydelig på at hun ikke vil at jeg skal lage noen sak av det..

HI

«Invitert med» ikke «votert med»

HI

Skrevet
Anonym bruker skrev (26 minutter siden):

HI

Vet du om hun har lagt ut noe på sosiale medier (Snapchat eller noe) som kan ha ført til dette? Det er ganske vanskelig å skulle ta dem på å rope hei og le. Men det hadde kanskje gått an å be lærer grave litt i hva den underliggende greia er her? 

Skrevet

Heter hun Karen? Jeg har lest at det har blitt et «belastet» navn🥵

Skrevet
Anonym bruker skrev (44 minutter siden):

Vet du om hun har lagt ut noe på sosiale medier (Snapchat eller noe) som kan ha ført til dette? Det er ganske vanskelig å skulle ta dem på å rope hei og le. Men det hadde kanskje gått an å be lærer grave litt i hva den underliggende greia er her? 

Hun er utrolig forsiktig med sosiale medier - rett og slett fordi hun frykter at det skal slå tilbake. Men det kan jo være at andre har lagt ut noe, de drev jo tidligere og filmet hverandre lage TikTok danser og sånn.. I og med at hun ikke er med i noen Snap grupper så vet man jo aldri

HI

Skrevet
Anonym bruker skrev (23 timer siden):

Enig.

Dette er en form for mobbing, HI, og skal ikke avfeies med «han er bare forelska i deg». 

Anonymkode: 7610b...fe0

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Enig.

Dette er en form for mobbing, HI, og skal ikke avfeies med «han er bare forelska i deg». 

Anonymkode: 7610b...fe0

Jeg tviler på at 10 stykk er kollektivt forelska. Jeg mistenker at hun latterliggjøres i lukkede fora, men er redd for å sette griller i hodet på henne siden hun per i dag ikke er mer stressa over det enn at hun syns det er irriterende.

Dette er problemet med at pubertale hjerner får sosiale medier som våpen. 

HI

Skrevet

Det er en balansegang, for vi kan ikke oppdra lettkrenkede persilleblad som ikke tåler noen ting, men vi kan heller ikke akseptere at barn er slemme med hverandre.

Jeg ville sendt en "heads up" til læreren, bare si at hun/han skal være litt våken for du har forstått med det datteren din har fortalt at de er litt ute etter henne i friminuttene. 

Anonymkode: 4261c...9e5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...