Gå til innhold

Pliiise slutt med hersketeknikker..

Anbefalte innlegg

Skrevet

der dere bruker mangel på intelligens og modenhet mot folk. Det er jo alltid uten inntak de som skriver sånt som ikke er så intelligente og modne da. Man bruker jo ting mot andre som en tar seg nær av selv. Er det ikke bedre å la være og kommentere noen ganger? Jeg tenker mitt om visse mennesker jeg også, men skjønner jo at det er helt meningsløst å si det høyt eller bruke det mot dem. Folk bør skjerpe seg på området. 

Anonymkode: e0d69...3ef

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

der dere bruker mangel på intelligens og modenhet mot folk. Det er jo alltid uten inntak de som skriver sånt som ikke er så intelligente og modne da. Man bruker jo ting mot andre som en tar seg nær av selv. Er det ikke bedre å la være og kommentere noen ganger? Jeg tenker mitt om visse mennesker jeg også, men skjønner jo at det er helt meningsløst å si det høyt eller bruke det mot dem. Folk bør skjerpe seg på området. 

Inntak eller Unntak  :ler:

Skrevet

"Det gjelder alle andre", tenker folk, "det gjelder ikke meg".

Si i fra når du ser det. Call it out. Da er det vanskeligere for de som driver på slik (se, de?, jeg er ikke en av dem, nei da, jeg er så flink så, driver aldri med hersketeknikker jeg) å fortsette. Det er ikke en gang sikkert at de som gjør det tenker over at de gjør det.

Anonymkode: 20a24...6e4

Skrevet
Anonym bruker skrev (41 minutter siden):

Dette tror jeg er helt feil. Om jeg skal bruke hersketeknikker mot noen, så går jeg jo for noe jeg tenker at virker på dem. Jeg tror jo ikke alle er lik meg og reagerer på det samme. Det ville jo vært uintelligent og umodent ;) 

Anonymkode: 2ee46...965

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Dette tror jeg er helt feil. Om jeg skal bruke hersketeknikker mot noen, så går jeg jo for noe jeg tenker at virker på dem. Jeg tror jo ikke alle er lik meg og reagerer på det samme. Det ville jo vært uintelligent og umodent ;) 

Anonymkode: 2ee46...965

Jeg tror vi tenker at de fleste nettopp er lik oss på mange områder, og jeg tenker at vi har mange av de samme reaksjonene på en del ting. Vi er nok ikke så ulike når det kommer til stykket. Vi er tvert i mot veldig like. Det er handlingene våre som skiller oss mest fra hverandre. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (15 minutter siden):

Si i fra når du ser det. Call it out. Da er det vanskeligere for de som driver på slik (se, de?, jeg er ikke en av dem, nei da, jeg er så flink så, driver aldri med hersketeknikker jeg) å fortsette. Det er ikke en gang sikkert at de som gjør det tenker over at de gjør det.

Det at vi ikke alltid er oss bevisst at vi bruker hersketeknikker er jeg enig i. Da er det greit at vi sier fra, for det er ikke akkurat en bra måte å stoppe folk fra å ytre seg på. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (15 minutter siden):

Jeg er ueing med deg, ikke call it out, det er ofte da tråder sporer helt av og ender i krangling. Rapporter og overse vil jeg si.

Anonymkode: 0af98...371

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Jeg er ueing med deg, ikke call it out, det er ofte da tråder sporer helt av og ender i krangling. Rapporter og overse vil jeg si.

Ja, du har kanskje rett i det.

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Hva betyr pliiise? Du som er så intelligent... 

Anonymkode: 604b4...d6d

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Hva betyr pliiise? Du som er så intelligent... 

Det er en annen måte å skrive please på. Trenger ikke å være det minste intelligent for å skjønne det altså. Det er bare en måte å skrive på som ikke skal virke aggressiv. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (32 minutter siden):

Men, hjelper det å rapportere hersketeknikker ? Står det noe i reglene for dette forumet at det ikke er lov å bruke hersketeknikker? Er det noe annet det kan rapporteres som?

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Det er en annen måte å skrive please på. Trenger ikke å være det minste intelligent for å skjønne det altså. Det er bare en måte å skrive på som ikke skal virke aggressiv. 

Hva med å skrive korrekt norsk? Det er mer intelligent i mine øyne. 

Skrevet
Blop skrev (Akkurat nå):

Men, hjelper det å rapportere hersketeknikker ? Står det noe i reglene for dette forumet at det ikke er lov å bruke hersketeknikker? Er det noe annet det kan rapporteres som?

Ofte er hersketeknikkene personangrep og det kan rapporteres. Hvis ikke det bryter med noen forumsregler så er dt jo lov og bruke, og heller ikke noe å si i fra om i tråden heller.

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Det singler stygt i glasshuset ditt. Dessuten ER du bevislig både enkel og umoden om du tror at du kan ønske bort et språklig virkemiddel.

Anonymkode: 57fba...ec6

Skrevet
Anonym bruker skrev (19 minutter siden):

Det var du igjen, ja. Hurra.

Anonymkode: e35be...637

Skrevet
Anonym bruker skrev (16 minutter siden):

Nå var ikke intensjonen min å være så intelligent. Jeg ville bare be om at en må slutte å bruke slike hersketeknikker. Det er jo ikke greit å prøve og stoppe folk fra å ytre seg på den måten. Noen ganger får en tenke mer på hvorfor en blir så provosert, og så heller la være å svare om en ikke klarer å opptre noenlunde høflig eller respektfullt. Jeg vet ikke hvorfor noen skulle være uenig i det? 

Skrevet

Nå var ikke intensjonen min å være så intelligent. Jeg ville bare be om at en må slutte å bruke slike hersketeknikker. Det er jo ikke greit å prøve og stoppe folk fra å ytre seg på den måten. Noen ganger får en tenke mer på hvorfor en blir så provosert, og så heller la være å svare om en ikke klarer å opptre noenlunde høflig eller respektfullt. Jeg vet ikke hvorfor noen skulle være uenig i det? 

Jeg vet! Fordi denne noen driver med hersketeknikker og tåler ikke kritikk av det.

Skrevet

Jeg vet! Fordi denne noen driver med hersketeknikker og tåler ikke kritikk av det.

Syns uansett det er så dumt å se. Det er ikke en ok måte å møte folk på, og hvorfor være så aggressiv? Jeg forstår ærlig talt ikke. 

Skrevet

Jeg er så lei av klagingen på hersketeknikker! Alle bruker noen teknikker og det kan være greit på å være litt oppmerksom på dem, men jeg er ikke interessert i å høre om alle som har lært seg ordet. 

Anonymkode: bb70d...802

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Når ble "please" til godt norsk da?

Anonymkode: 57ba3...415

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Jeg er så lei av klagingen på hersketeknikker! Alle bruker noen teknikker og det kan være greit på å være litt oppmerksom på dem, men jeg er ikke interessert i å høre om alle som har lært seg ordet. 

Nå er det noen år siden det ordet kom, og alle vet godt hva det er. Det er en viktig påminnelse om hvordan vi kommuniserer med hverandre, så hvorfor er du lei? Kan jeg gjette på at du er 40 +? For det er den gruppen som vegrer seg mest mot endringer. Selv om de jo faktisk er av det gode. Det er null fruktbart å bruke hersketeknikk. Alt det gjør er å få de som bruker det til å vegre seg for ting de ikke vil ta innover seg og å derfor stoppe andres ytringer. Det ER jo ikke noe bra med det! 

Skrevet
Anonym bruker skrev (21 minutter siden):

Nå er det noen år siden det ordet kom, og alle vet godt hva det er. Det er en viktig påminnelse om hvordan vi kommuniserer med hverandre, så hvorfor er du lei? Kan jeg gjette på at du er 40 +? For det er den gruppen som vegrer seg mest mot endringer. Selv om de jo faktisk er av det gode. Det er null fruktbart å bruke hersketeknikk. Alt det gjør er å få de som bruker det til å vegre seg for ting de ikke vil ta innover seg og å derfor stoppe andres ytringer. Det ER jo ikke noe bra med det! 

Ja, jeg er +40. Hersketeknikker fungerer. Du bruker en selv også. Riktignok gjør du det med litt større finesse enn mange andre, men du forsøker å sette meg i en bås for å vise at jeg ikke har greie på hva jeg snakker om. I tillegg bruker du en begrunnelse som har minimalt med selve spørsmålet å gjøre og forsøker slik å avspore diskusjonen for å få gjennomslag for ditt synspunkt. Du går til personangrep i steden for å argumentere for ditt eget syn.

Du får det jo delevis som du vil. Nå ender vi opp med å avspore diskusjonen i stedenfor å diskutere fordeler og ulemper med ulike hersketeknikker, hva som er akseptabel og uakseptabel bruk ol.

Skrevet
Anonym bruker skrev (48 minutter siden):

Er jo litt festlig at innlegget ditt her oser av hersketeknikker da...

Skrevet
Anonym bruker skrev (14 minutter siden):

Er jo litt festlig at innlegget ditt her oser av hersketeknikker da...

Men hun har likevel rett. Vedkommende hun svarer bruker kersketeknikker.

Skrevet

Men hun har likevel rett. Vedkommende hun svarer bruker kersketeknikker.

Beklager, trodde du siterte en annen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...