Gå til innhold

Ooops - this didn’t age well!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mange ting fra 2007-8-9 ser veldig, veldig rart ut i bakspeilet. Husker jeg leste Erling Fossen i avisen på 1990-tallet; han var regnet som «radikal». 

Men i et intervju fra 12 år tilbake, framstår han som en riktig konservativ gammel gubbe. 

https://www.nettavisen.no/martine-aurdal/erling-fossen/bryllup/mareritt-for-bryllupet/s/12-95-2626748

Flere som har eksempler på at samfunnet endrer seg? 

Anonymkode: 2389d...28d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Att det var? 

Anonymkode: b5a3d...9ac

Skrevet
Anonym bruker skrev (14 minutter siden):

Att det var? 

Les linken

Skrevet
Anonym bruker skrev (34 minutter siden):

Att det var? 

Det samme tenkte jeg

Anonymkode: 01e8e...48f

Skrevet
Anonym bruker skrev (52 minutter siden):

Att det var? 

Anonym bruker skrev (18 minutter siden):

Det samme tenkte jeg

Anonymkode: 01e8e...48f

tl;dr - tidligere progressive ser konservative ut i dag

Anonymkode: 903ff...a97

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

tl;dr - tidligere progressive ser konservative ut i dag

Anonymkode: 903ff...a97

Jepp. Homofobisk «humor», for eksempel. Eller at bruden er «skikkelig feminist» fordi hun ikke vil gis bort av sin far?!

Skrevet

Dette er ikke mer enn tolv år siden! Uff, så mye rart i en artikkel, og han virker skikkelig usympatisk. Jeg aner ikke hvem han er, men er jo godt mulig at han var en ålreit kar, men kun preget av tiden han levde i. Irriterende type :ler:

Anonymkode: 384ec...fd1

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Jepp. Homofobisk «humor», for eksempel. Eller at bruden er «skikkelig feminist» fordi hun ikke vil gis bort av sin far?!

Homofobi offentlig har ikke vært ok på sikkert 20 år. Mer fikk stå uimotsagt da. Feminisme står da fortsatt ganske høyt? Skjønner ikke helt hva du mener?

Anonymkode: 61af5...a41

Skrevet

Han har vel aldri vært venstrevridd, akkurat? Har han ikke vært lokalpolitiker for Høyre? Men han var jo kjent for å snakke opp byer og byliv, og tilhenger av urbanisering.

Anonymkode: 92366...65d

Skrevet

Homofobisk fordi han drømte at kona var en mann? 

Bortsett fra at det er den mest intetsigende artikkelen jeg har lest skjønner jeg ikke poenget ditt. 

Skrevet

Erling Fossen har da aldri vært radikal? Kontroversiell, jo, sikkert, men ikke radikal? 

Skrevet

Platt journalistikk, men det er jo ikke akkurat grensesprengende. Og hadde jeg plutselig fått min mann byttet ut med en kvinne på byllupsdagen hadde jeg skreket. Det er virkelig ikke homofobisk.

Anonymkode: c7f83...5e7

Skrevet

Erling Fossen har aldri vært radikal. Han har vært, og er, en konservativ urbanist. 
Mulig du blander ham med Erling Folkvord🤷🏼‍♀️

Anonymkode: 940d1...31e

Skrevet
Anonym bruker skrev (11 timer siden):

Homofobi offentlig har ikke vært ok på sikkert 20 år. Mer fikk stå uimotsagt da. Feminisme står da fortsatt ganske høyt? Skjønner ikke helt hva du mener?

Anonymkode: 61af5...a41

Jeg sikter til at det i dag ikke er noen som vil si «hun er SKIKKELIG feminist!» om en kvinne som vil slippe å «gis bort» fra sin far til sin brudgom. Jeg tenker at det i dag er mer naturlig at paret kommer opp kirkegulvet sammen, slik jeg har opplevd det. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Erling Fossen har aldri vært radikal. Han har vært, og er, en konservativ urbanist. 
Mulig du blander ham med Erling Folkvord🤷🏼‍♀️

Anonymkode: 940d1...31e

Neida, kjenner forskjell på de to. Og urbanist er rett, det var han hele veien. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Platt journalistikk, men det er jo ikke akkurat grensesprengende. Og hadde jeg plutselig fått min mann byttet ut med en kvinne på byllupsdagen hadde jeg skreket. Det er virkelig ikke homofobisk.

Anonymkode: c7f83...5e7

Men hadde du gjort et nummer av det i et intervju? Og fortalt hvor kvalm du ble av det, og deretter henvist til en lesbisk venninne, med et hånflir om munnen? Jeg tror du ville ha våknet av drømmen og deretter glemt den. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...