Gå til innhold

Oppbevaring,. Dere som ikke har eget vaskerom, stor gang med garderobeplass eller sportsbod...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor gjør dere av ekstra klær og sko som brukes til f.eks. ridning, fotball, skisko osv... 

Vi har en liten yttergang med en knaggrekke, men den er full nok med yttertøy og sko. Dessuten lukter det av klær og sko som er brukt i stallen, og av fotballsko osv. 

Så hvor gjør dere av slikt? Har lyst til å finne på en smart løsning, men vet liksom ikke hva. 

Anonymkode: 7fd92...b45

Skrevet

Ungene mine har to slike under sengene sine, de har rammemadrass så lett å bare skubbe de inn under sengen. Ungene har 120x200 senger så de har i utgangspunktet plass til 3 av de boksene under sengen, men foreløpig holder det med to hver. 

https://www.ikea.com/no/no/p/samla-kasse-transparent-00130129/

selger også noe lignende på jysk 

https://jysk.no/oppbevaring/kurver-mm/plast/bedroller-basic-box-30l-m/lokk

Også har de slike knagger på døren til soverommet 

https://www.ikea.com/no/no/p/enudden-knagg-til-dor-hvit-60251665/

Slik at alt yttertøyet ikke blir hengende i gangen

Skrevet

Takk for forslag. 

Alle 3 ungene har senger med skuffer under senga. I tillegg har hun med minst rom en knaggrekke over døra. 

Jeg prøver finne en løsning utenfor rommene. Har vurdert et lite hagedkap på terrassen, men er usikker på hvordan klærne vil holde seg der. Terrassen er stor, så har mulighet til en løsning der. 

Sønnen min har hatt forballskoene sine i en pose under senge, men de lukter så intenst etter en stund, selv med vasking, at lukta henger i rommet. Samme gjelder med hestejenta. Det er mye utstyr til både ridning og jobbing i stallen, og hest lukter også en del. Jeg er også med dit, og har derfor et par jakker og sko jeg bruker i stallen. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Takk for forslag. 

Alle 3 ungene har senger med skuffer under senga. I tillegg har hun med minst rom en knaggrekke over døra. 

Jeg prøver finne en løsning utenfor rommene. Har vurdert et lite hagedkap på terrassen, men er usikker på hvordan klærne vil holde seg der. Terrassen er stor, så har mulighet til en løsning der. 

Sønnen min har hatt forballskoene sine i en pose under senge, men de lukter så intenst etter en stund, selv med vasking, at lukta henger i rommet. Samme gjelder med hestejenta. Det er mye utstyr til både ridning og jobbing i stallen, og hest lukter også en del. Jeg er også med dit, og har derfor et par jakker og sko jeg bruker i stallen. 

Jeg tror heller at jeg bare hadde hatt knagger og skohylle ute på terrassen enn å putte det inn i et skap ute. Inne i et skap vil det bli kondens og klærne kan slå seg og få blåmann, mens klær som henger fritt vil lufttørke og kanskje tilogmed lukte mindre. 

Anonymkode: a0460...ad0

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Jeg tror heller at jeg bare hadde hatt knagger og skohylle ute på terrassen enn å putte det inn i et skap ute. Inne i et skap vil det bli kondens og klærne kan slå seg og få blåmann, mens klær som henger fritt vil lufttørke og kanskje tilogmed lukte mindre. 

Men det vil jo bli fryktelig vått?! Det er ikke tak der ute, og takoverhenget er ikke bredere enn takrenna.  

Skrevet

Vi bruker badstua og garasjen.

Anonymkode: 097ef...d2b

Skrevet
Anonym bruker skrev (30 minutter siden):

Du kan jo lage en sportsbod på terrasen da, den trenger ikke være så stor. Men som hun over sier så må den enten være luftig nok til at klærne ikke får mugg eller den må være skikkelig isolert. Til fotball og stallklær ville jeg valgt en luftig modell tror jeg.

https://www.jula.no/catalog/hage/hageredskaper/hagebevaring/oppbevaringsboder/redskapsbod-716027/

Anonymkode: 5cebb...79a

Men det må iallfall være varme i den. Ellers vokser det soppsporer raskt på tingene.

Anonymkode: b33b0...37d

Skrevet
Anonym bruker skrev (47 minutter siden):

Men det vil jo bli fryktelig vått?! Det er ikke tak der ute, og takoverhenget er ikke bredere enn takrenna.  

Jeg trodde at du hadde overbygg der. Det er klart det må være tak over. Sportsbod hørtes lurt ut?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...