Anonym bruker Skrevet 28. januar 2022 #26 Skrevet 28. januar 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Så rart egentlig? Det er jo godkjent som id, så merkelig at de har kuttet det ut uten å tilby erstatning. Men nå har du fått råd så du klarer deg til du får pass? Det er det jeg liker med dette forumet, man får råd om så mangt🥰 Anonymkode: b1243...c8d Forsatt får jeg ikke pass uten å vise ID på hvem jeg er. Sånn som det er nå så får jeg ikke hente ut de to pakkene jeg bestillte før jeg mistet kortet engang. Så strengt er det. Anonymkode: 3877d...998
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2022 #27 Skrevet 28. januar 2022 15 minutes ago, Anonym bruker said: Takk Det visste jeg ikke. BankID har jeg Anonymkode: 3877d...998 Du må fortsatt vise legitimasjon for å få utlevert pakken når du bestiller på nett... Du kjenner ikke noen som jobber på apotek da? Så kan de gå god for hvem du er? Eller du kan gå på apoteket du normalt henter, og forklare situasjonen. Logg inn på Helsenorge mens du er der så kan de se at du er du 😊 Anonymkode: 18b46...2c2
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2022 #28 Skrevet 28. januar 2022 Anonym bruker skrev (6 minutter siden): Du må fortsatt vise legitimasjon for å få utlevert pakken når du bestiller på nett... Du kjenner ikke noen som jobber på apotek da? Så kan de gå god for hvem du er? Eller du kan gå på apoteket du normalt henter, og forklare situasjonen. Logg inn på Helsenorge mens du er der så kan de se at du er du 😊 Anonymkode: 18b46...2c2 Nei, det må du ikke. Porterbuddy leverer for eksempel kontaktløst. Aldri vist id. Anonymkode: a818e...b1d
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2022 #29 Skrevet 28. januar 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Nei, det må du ikke. Porterbuddy leverer for eksempel kontaktløst. Aldri vist id. Anonymkode: a818e...b1d Men nå er jo allerede pakkene kommet til butikken å står i begge smsene at en må huske ID. Anonymkode: 3877d...998
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2022 #30 Skrevet 28. januar 2022 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Men nå er jo allerede pakkene kommet til butikken å står i begge smsene at en må huske ID. Anonymkode: 3877d...998 Hvordan har pakkene allerede kommet fra nettapoteket? Hvor i landet bor du? Anonymkode: a818e...b1d
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2022 #31 Skrevet 28. januar 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Hvordan har pakkene allerede kommet fra nettapoteket? Hvor i landet bor du? Anonymkode: a818e...b1d Å ja, jeg misforsto sorry. Nei har ikke bestillt enda fra apoteket. Anonymkode: 3877d...998
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2022 #32 Skrevet 28. januar 2022 Har sendt melding til DNB å forklart situasjonen så håper de kan hjelpe. Anonymkode: 3877d...998
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2022 #33 Skrevet 28. januar 2022 Så jeg må ha gyldig legitimasjon for å få pass/ID kort hos politiet. Anonymkode: 3877d...998
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2022 #34 Skrevet 29. januar 2022 Ingen banker gir ut kort med bilde lenger. At du har hatt til nå betyr at du fikk nytt kort helt i siste runden det ble sendt ut. Noen banker sluttet og med det litt senere enn andre. Nå har alle sluttet. Anonymkode: fbb26...076
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2022 #35 Skrevet 29. januar 2022 Det er ikke umulig å løse til april så du får id kort. Noen kjenner deg, enten arbeidsgiver, NAV, banken eller andre offentlige kontor. Det er alltid muligheter. Anonymkode: fbb26...076
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2022 #36 Skrevet 29. januar 2022 Anonym bruker skrev (7 minutter siden): Ingen banker gir ut kort med bilde lenger. At du har hatt til nå betyr at du fikk nytt kort helt i siste runden det ble sendt ut. Noen banker sluttet og med det litt senere enn andre. Nå har alle sluttet. Anonymkode: fbb26...076 Så svarer du på ting du ikke har peiling på. Spurte sparebanken på facebook om de forsatt har bankkort med bildet,å det har de. Men for å få kort med bildet så må jeg selvfølgelig vise ID,så da er jeg jo like langt. Anonymkode: 3877d...998
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2022 #37 Skrevet 29. januar 2022 Fikk svar nå fra DNB at de beklager, men de kan ikke hjelpe meg. Anonymkode: 3877d...998
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2022 #38 Skrevet 29. januar 2022 Men det er da for galt! Man må ha ID med bilde, men for å få det må man ha ID med bilde 🙄snakk om umulig situasjon! Men du får høre med nav eller polititet, du kan ikke være den eneste i verden som har havnet i denne situasjonen. Anonymkode: b1243...c8d
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2022 #39 Skrevet 29. januar 2022 Anonym bruker skrev (9 timer siden): Så rart egentlig? Det er jo godkjent som id, så merkelig at de har kuttet det ut uten å tilby erstatning. Men nå har du fått råd så du klarer deg til du får pass? Det er det jeg liker med dette forumet, man får råd om så mangt🥰 Anonymkode: b1243...c8d Det er iikke så rart, dnb er en av de siste bankene til å fase det ut, har vært varslet lenge. Nasjonalt id kort regnes som erstatning. Anonymkode: 67e05...fa7
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2022 #40 Skrevet 29. januar 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Det er iikke så rart, dnb er en av de siste bankene til å fase det ut, har vært varslet lenge. Nasjonalt id kort regnes som erstatning. Anonymkode: 67e05...fa7 Jo, det er rart. Når man faser ut noe så viktig bør det opplyses bedre om viktigheten av å skaffe alternativ id mens man kan. Jeg har både førerkort og pass og har kanskje ikke fulgt så mye med, men kan ikke huske å ha lest noe om dette i det hele tatt. Jeg har forøvrig bankkort med bilde som varer til 2024. Anonymkode: b1243...c8d
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2022 #41 Skrevet 29. januar 2022 Min voksne sønn hadde samme problem. Legen skrev på resepten: Medisinen hentes ut av mor (Navn) da XXX ikke har ID. Har du noen som kan hente ut medisin for deg? Anonymkode: 5de2e...0fb
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2022 #42 Skrevet 29. januar 2022 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Jo, det er rart. Når man faser ut noe så viktig bør det opplyses bedre om viktigheten av å skaffe alternativ id mens man kan. Jeg har både førerkort og pass og har kanskje ikke fulgt så mye med, men kan ikke huske å ha lest noe om dette i det hele tatt. Jeg har forøvrig bankkort med bilde som varer til 2024. Anonymkode: b1243...c8d Jeg har dnb og har fått brev om det. Jeg fikk nytt bankkort i oktober, da uten bilde. Anonymkode: 67e05...fa7
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2022 #43 Skrevet 29. januar 2022 Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Jeg har dnb og har fått brev om det. Jeg fikk nytt bankkort i oktober, da uten bilde. Anonymkode: 67e05...fa7 Anonym bruker skrev (7 minutter siden): Min voksne sønn hadde samme problem. Legen skrev på resepten: Medisinen hentes ut av mor (Navn) da XXX ikke har ID. Har du noen som kan hente ut medisin for deg? Anonymkode: 5de2e...0fb Ja kjæresten eller moren min hadde gjerne hentet ut for meg hvis det var mulig. Anonymkode: 3877d...998
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2022 #44 Skrevet 29. januar 2022 Anonym bruker skrev (10 timer siden): Forsatt får jeg ikke pass uten å vise ID på hvem jeg er. Anonymkode: 3877d...998 Om ikke du har noen form for ID om du skal bestile pass må du bare ha med deg original dåps-, navne eller fødselsattest. Anonymkode: 36b1a...40f
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2022 #45 Skrevet 29. januar 2022 Ta med fødselsattesten (som du sikkert ikke har) eller opprett fullmakt så andre kan hente ut for deg. Det gjøres på nett. Anonymkode: 100f0...110
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2022 #46 Skrevet 29. januar 2022 Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Ta med fødselsattesten (som du sikkert ikke har) eller opprett fullmakt så andre kan hente ut for deg. Det gjøres på nett. Anonymkode: 100f0...110 For å skrive en slik fullmakt må det tas bilde av legitimasjon, jeg kan hente ut mannens medisiner og for å skrive den fullmakten måtte det legges ved bilde av førerkortet hans. Man kan ikke lage en fullmakt på nett uten noe dokumentasjon på at den er skrevet av riktig person. Jeg ville ringt politiet og forklart situasjonen, kanskje kan du få en time tidligere til å få pass. Du må ha med deg fødselsattesten og gjerne et dokument hvor noen skriver under på at du er du. Det er ikke første gangen de opplever at noen vil ha pass som ikke har id fra før altså. Anonymkode: 2cc27...cf5
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2022 #47 Skrevet 29. januar 2022 Anonym bruker skrev (3 timer siden): For å skrive en slik fullmakt må det tas bilde av legitimasjon, jeg kan hente ut mannens medisiner og for å skrive den fullmakten måtte det legges ved bilde av førerkortet hans. Man kan ikke lage en fullmakt på nett uten noe dokumentasjon på at den er skrevet av riktig person. Jeg ville ringt politiet og forklart situasjonen, kanskje kan du få en time tidligere til å få pass. Du må ha med deg fødselsattesten og gjerne et dokument hvor noen skriver under på at du er du. Det er ikke første gangen de opplever at noen vil ha pass som ikke har id fra før altså. Anonymkode: 2cc27...cf5 Og jeg henter mammas medisiner, og leverte bare fullmakten ferdig utfylt, og viste kun min legitimasjon. Så det praktiserers nok forskjellig. Anonymkode: 67e05...fa7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå