Gå til innhold

Må hente ut medisin men har ikke ID

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg mistet bankkortet for kort tid tilbake å det nye kortet kom uten bildet noe som er helt krise! Jeg har ikke førerkort eller pass. Har selvsagt bestillt time til ID kort men har ikke fått time før i april,å det står også at jeg må ha med gyldig ID,noe jeg ikke har.

Jeg må hente ut antidepressiv i midten av februar eller kan gå veldig galt. Jeg får selvmordstanker,intens angst og gråter det meste av dagen når jeg ikke har antidepressiv. Hva må jeg gjøre nå? 

Anonymkode: 3877d...998

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bestiller pass?

Anonymkode: 5f1d4...766

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Bestiller pass?

Anonymkode: 5f1d4...766

Som sagr så får jeg ikke time før i april så det hjelper ikke. Å må vel vise ID for å få pass også.

Skrevet

Du har vel et bankkort med trykket navn på?

Vet ikke hvordan de praktiserer der du bor, men her viser vi hvertfall skjønn.

Forklar problemet , vis det du har med navn på, så går det nok greit for denne gang, er jo faktisk viktige medisiner. Men de kan ikke si hva som ligger på deg( andre medisiner og info), så må vite hva du skal ha.

Anonymkode: 26c1f...e8e

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Jeg mistet bankkortet for kort tid tilbake å det nye kortet kom uten bildet noe som er helt krise! Jeg har ikke førerkort eller pass. Har selvsagt bestillt time til ID kort men har ikke fått time før i april,å det står også at jeg må ha med gyldig ID,noe jeg ikke har.

Jeg må hente ut antidepressiv i midten av februar eller kan gå veldig galt. Jeg får selvmordstanker,intens angst og gråter det meste av dagen når jeg ikke har antidepressiv. Hva må jeg gjøre nå? 

Gammelt bankkort med bilde?

Skrevet

Du har vel et bankkort med trykket navn på?

Vet ikke hvordan de praktiserer der du bor, men her viser vi hvertfall skjønn.

Forklar problemet , vis det du har med navn på, så går det nok greit for denne gang, er jo faktisk viktige medisiner. Men de kan ikke si hva som ligger på deg( andre medisiner og info), så må vite hva du skal ha.

Jo navnet mitt er trykket på men det er ikke bildet. Jeg vet hva jeg skal ha :)

Skrevet

Gammelt bankkort med bilde?

Det har jeg dessverre ikke. Men godt forslag :)

Skrevet

Bruk et apotek du har brukt før.  Jeg må i allefall ofte ikke vise leg. der jeg normalt bruker å hente ut medisin.  Og dersom du må, forklarer du problemet. De vil jo se du bruker å hente ut der.

Anonymkode: b80b6...b52

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Bruk et apotek du har brukt før.  Jeg må i allefall ofte ikke vise leg. der jeg normalt bruker å hente ut medisin.  Og dersom du må, forklarer du problemet. De vil jo se du bruker å hente ut der.

Bruker stortsett samme apotek men det er jo en del forskjellige som jobber der,å her spør de alltid etter ID. Men kan prøve å forklare problemet.

Skrevet

Poenget er at det er ikke lett å være sikker på navn og person, og da må det vises id kort. Gir en info og medisin til feil person er en ute å kjører. Vet tilfeller på dette, så ikke noe å tulle med.

Noen medisiner får en ikke ut i det hele uten id, men kjenner jeg personen er det seff ok. 
Slik er det på posten og, postnord.

Skrevet

Har foresten hatt pass før men det er utgått for minst 10 år,å ser ut som det er forsvunnet under flyttingen.

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Bruker stortsett samme apotek men det er jo en del forskjellige som jobber der,å her spør de alltid etter ID. Men kan prøve å forklare problemet.

Da vil jeg bare kommentere med at det er et bra apotek. Men si som det er, så vil de hjelpe deg.

Skrevet

Da vil jeg bare kommentere med at det er et bra apotek. Men si som det er, så vil de hjelpe deg.

Ja jeg tenker også at sånn burde det egentlig være. Men akkurat nå ble det en veldig vanskelig situasjon. Har alltid fått bildet på bankkortet før.

Skrevet

Vet dere om en bank som forsatt har bildet på bankkortene foresten? Da kunne jeg bare byttet bank,også bestillt pass eller nasjonalt ID kort så for jeg får bankkortet med bildet.

Skrevet

Bestill time for ID-kort et annet sted med kortere ventetid. 

Anonymkode: 6846f...bf4

Skrevet

Bestill fra for eksempel farmasiet (nettapotek). Der legitimerer du deg med bankid. 

Anonymkode: a818e...b1d

Skrevet
Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

Bestill time for ID-kort et annet sted med kortere ventetid. 

Anonymkode: 6846f...bf4

Forsatt så krever de ID for at jeg skal vise hvem jeg er,før jeg får pass/nasjonalt ID

Skrevet

Bestill fra for eksempel farmasiet (nettapotek). Der legitimerer du deg med bankid. 

Takk :D Det visste jeg ikke. BankID har jeg :)

Skrevet
Anonym bruker skrev (33 minutter siden):

Jo navnet mitt er trykket på men det er ikke bildet. Jeg vet hva jeg skal ha :)

Kontakt banken og be om kort med bilde? Det får du sikkert i god tid til du trenger det. 

Anonymkode: b1243...c8d

Skrevet

Takk :D Det visste jeg ikke. BankID har jeg :)

Veldig praktisk. De henter ut alt av vedtak hvis man har det også. Rask levering attpåtil. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Kontakt banken og be om kort med bilde? Det får du sikkert i god tid til du trenger det. 

Dnb har sluttet med kort med bildet på :(

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Veldig praktisk. De henter ut alt av vedtak hvis man har det også. Rask levering attpåtil. 

Vet om det fungerer med medisin til barn også?

Skrevet

Vet om det fungerer med medisin til barn også?

Ja, det fungerer så lenge barnet er under 16.

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Dnb har sluttet med kort med bildet på :(

Så rart egentlig? Det er jo godkjent som id, så merkelig at de har kuttet det ut uten å tilby erstatning. 

Men nå har du fått råd så du klarer deg til du får pass? Det er det jeg liker med dette forumet, man får råd om så mangt🥰

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Ja, det fungerer så lenge barnet er under 16.

Supert :D Da har jeg to bekymringer mindre :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...