Gå til innhold

Hvordan skal jeg reagere på dette?!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen på jobben min har satt ut rykte  om at jeg er gravid. Noe jeg overhodet ikke er. Er ferdig med unger og snart 40 år. Ja, jeg har noen kilo ekstra fett på kroppen.

Men, nå må jeg si jeg er drit forbanna. Hva er det å sette ut rykte om liksom? De vet jo at jeg ikke er noen sylfide. Hadde da heller ikke giddet å holde en evt graviditet skjult. Jeg sliter nok med kroppen min og hvordan jeg ser ut fra før. 

Hvordan hadde dere reagert på dette?

Anonymkode: bb2ed...b99

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det hadde jeg da virkelig ikke brukt en kalori på. Folk vil jo snart nok se at det ikke stemmer. 

Skrevet
*Miss Marple* skrev (Akkurat nå):

Det hadde jeg da virkelig ikke brukt en kalori på. Folk vil jo snart nok se at det ikke stemmer. 

Jeg vet ikke helt hvorfor det provoserer meg så mye. Sikkert fordi jeg er ordentlig misfornøyd med meg selv. Men, du går vel ikke rundt og sprer rykter om at noen er gravide?

hi

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Jeg vet ikke helt hvorfor det provoserer meg så mye. Sikkert fordi jeg er ordentlig misfornøyd med meg selv. Men, du går vel ikke rundt og sprer rykter om at noen er gravide?

hi

Jeg har egentlig ikke for vane å spre rykter om noen, nei. 

Skrevet

Det hadde jeg nektet å forholde meg til.

Om du ønsker kan du jo bruke det sinnet du nå føler som en ekstra motivasjon for å gå ned i vekt, men om du ikke planlegger å gå ned i vekt driter du i det.

De vil jo snart se at det ikke stemmer...

Anonymkode: 5078c...fe6

Skrevet

Sånne ting har det med å bite den som har sagt det i rumpa. Folk ser jo i løpet av noen måneder at det ikke stemmer, og da er det den som har satt ut ryktet det går ut over. Hvorfor sa hun det når det ikke er sant...?

Skrevet

Vet du hvem det er da? Jeg hadde vel konfrontert direkte. Hei, hører du forteller folk jeg er gravid. Hvorfor gjør du det? Videre hadde jeg sagt at personen fikk fortelle selv hun har jugd. 
Etter det hadde jeg ansett meg som ferdig med saken. 

Anonymkode: 23dd8...631

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Sånne ting har det med å bite den som har sagt det i rumpa. Folk ser jo i løpet av noen måneder at det ikke stemmer, og da er det den som har satt ut ryktet det går ut over. Hvorfor sa hun det når det ikke er sant...?

Nei, jeg aner ikke hvem (foreløpig) og hvorfor hun har sagt det. Jeg er så ferdig med unger. Yngste er 10 år og eldste 18 år. Har vært rimelig åpen om at jeg er veldig ferdig med unger. 

hi

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Vet du hvem det er da? Jeg hadde vel konfrontert direkte. Hei, hører du forteller folk jeg er gravid. Hvorfor gjør du det? Videre hadde jeg sagt at personen fikk fortelle selv hun har jugd. 
Etter det hadde jeg ansett meg som ferdig med saken. 

Anonymkode: 23dd8...631

Nei, jeg vet ikke hvem det er foreløpig. Skal se om jeg kan finne det ut. 

hi

Skrevet
Anonym bruker skrev (11 minutter siden):

hi

Men da er jo problemet ditt eget. Du eier det. 
Problemet er jo ikke hva folk tror, men at du selv er full av skamfølelse for kroppen. Det kan ikke de andre noe for. 

Anonymkode: 5dc16...9b8

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

hi

Hvorfor??

Skrevet
sug lut skrev (9 minutter siden):

Hvorfor er det noe å bry seg om? 

Jeg vet ikke. Jeg syns det er ubehagelig at voksne folk sitter og dikter opp ting om andre som det ikke er noe sannhet i, forteller det videre slik at alle går rundt og tror dette. Og jeg syns det er ubehagelig å bli «beskyldt» for å være gravid når jeg bare er noe tjukk. Jobber i tillegg med å gå ned, men er ikke gjort i en fei. 

hi

Skrevet
Anonym bruker skrev (13 minutter siden):

Hvorfor??

Fordi jeg har lyst til å spørre om hvorfor hun har gått rundt og sagt noe om meg som overhodet ikke stemmer. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Jeg vet ikke. Jeg syns det er ubehagelig at voksne folk sitter og dikter opp ting om andre som det ikke er noe sannhet i, forteller det videre slik at alle går rundt og tror dette. Og jeg syns det er ubehagelig å bli «beskyldt» for å være gravid når jeg bare er noe tjukk. Jobber i tillegg med å gå ned, men er ikke gjort i en fei. 

hi

Ikke tillegg det betydning. Det er neppe slik at noen har lagt tid og tanke i å finne på noe om deg. Graviditet er jo heller ikke akkurat noen skammelig tilstand.

Skrevet
sug lut skrev (6 minutter siden):

Ikke tillegg det betydning. Det er neppe slik at noen har lagt tid og tanke i å finne på noe om deg. Graviditet er jo heller ikke akkurat noen skammelig tilstand.

Nei, graviditet er overhodet ingen skammelig tilstand. Men, det føles veldig skammelig når det faktisk skyldes overvekt. 

hi

Skrevet

Det hadde jeg virkelig bare latt fare. Å jakte etter kilden til et rykte er som å leite etter regnbuens ende, og det setter ikke deg i noe flatterende lys. Det kan jo hende det hele skyldes en misforståelse, for om noen er ute etter å sverte deg på noe vis, så er jo det å sette ut rykte om en graviditet noe av det dummeste de kunne funnet på. Kroppen din er ikke noe å skamme seg over, uansett hvordan den ser ut, så  prøv å le av det, for din egen skyld.

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Nei, graviditet er overhodet ingen skammelig tilstand. Men, det føles veldig skammelig når det faktisk skyldes overvekt. 

hi

Ja; da er det jo igjen dine egne følelser som et problemet. Så lenge du er tjukk vil folk innimellom tenke at magen har en baby i, du kan ikke stoppe dem. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (13 timer siden):

hi

Hvorfor gidder du å bruke tid på det? Hvorfor ikke bare heve seg over det så vil alle tidsnok få med seg at hun som sa det er ei slarvkjerring de ikke kan stole på.

Anonymkode: 4409c...9cd

Skrevet

En eller annen har sannsynlig vis trodd du er gravid. Det er jo et rykte som ikke ville skadet deg om det var sant så jeg tror ikke det er satt ut i ond vilje.

Anonymkode: 14b03...7eb

Skrevet

Jeg hadde tatt det med humor og sagt litt høyt når flere var der: «ryktene om at jeg er gravid er sterkt overdrevet, jeg er bare tjukk jeg». Da gir det seg raskt 😊

Anonymkode: ba0d0...21d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...