Anonym bruker Skrevet 28. januar 2022 #1 Skrevet 28. januar 2022 Drømmejobben har dukket opp og jeg har gode kvalifikasjoner. Tips til hvordan jeg kan beskrive/overbevise at dette er drømmejobben og at jeg mener at jeg er veldig godt kvalifisert - på en saklig måte og uten å involvere følelser og floskler?? Fryktelig vanskelig med søknader til jobber man har så lyst på når det er så vanvittig mange konkurrenter😩 Alle tips mottas med takk! Anonymkode: 4a148...c91
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2022 #2 Skrevet 28. januar 2022 Å si så mye om at dette er drømmejobben bør du droppe. Du skal få frem at du er drømmekandidaten og de er heldige som kan få deg. Kortfattet og saklig søknad. CV er det viktigste:) Anonymkode: dcd24...4cc
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2022 #3 Skrevet 29. januar 2022 Enig - CV er viktigst. Du må rett og slett finpusse den slik at den svarer til jobbsøknaden. Husk at arbeidsgiver har oppgaver de vil ha løst. Din jobb er å sikre at du virkelig forstår hva de trenger og hvorfor, og at du med din erfaring, kunnskap og faglige kompetanse er svaret på alle deres drømmer. Du skal med andre ord forklare hvordan du vil løse oppgavene slik at du blir en ressurs for din leder, og at avdelingen/enheten/virksomheten når sine mål. Vær ærlig på det du ikke kan, det er ingen som haker av alle boksene. De skal ikke ha supermann, de skal ha en som ville fylle rollen og bli del av teamet Gi av deg selv i intervjuet, har intervjuet en del som sikkert er veldig hyggelige folk men som svarer for kort, utdyper for lite og generelt ikke gir oss et godt nok inntrykk av hvem de er. Anonymkode: fabc8...0f6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå